Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dziś gdy wymieniałem cały układ hamulcowy kazałem sprawdzić mechanikowi czemu mnie prowadza po drodze po sobotniej wymianie opon raz kierownicą w prawo raz w lewo przy zmianie pasa dziwnie sie trzyma kiere na gładkiej nowej drodze jest chyba ok , mechanik powiedział że zbierzność sprawdzić jak nie to to coś szukamy pojechałem na zbieżność 4 gośći weszło pod auto sami fachowcy bo najpierw był jeden poszarpali na szarpakach i stwierdzili że prawy dolny sworzeń i zbieżnośći nieustawią rok temu wymieniałem sworznie ale niewiem czy dolne czy górne a gdy wymieniałem amortyzatory też rok temu na zbieżnośći niebyłem___ jakie są szanse że to sworzeń???___ bo mechanik jak mi podnośił i sprawdzał dziś auto niezauważył żeby to były sworznie pytam sie dlatego bo auta narazie niewstawiam bo 1020zeta na hamulce poszło to musze odczekać do wypłaty :)

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano

Tarcze,Bębny,sczęki,klocki,linki,cylinderki cośtam...

podjade na inną stacje kontroli pojazdów jak by było żle wyważone to by mi nieodmówili też ustawiania zbieżności a koła były przy mnie wyważane w zaprzyjażnionym warsztacie

Opublikowano
czemu mnie prowadza po drodze po sobotniej wymianie opon

Czyli przed wymianą opon wszystko było ok???

Może masz za szerokie opony albo coś z felgami nie tak

Opublikowano

Witam. Ściąganie w samochodzie nie jest uzależnione od złego ustawiania zbieżności, na ściąganie ma wpływ przede wszystkim kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i w niektórych przypadkach wpływa na to kąt pochylenia koła , a także nierówne zużycie opon. Kąty te w BMW są nieregulowane.

W Twoim przypadku myśle że powinieneś najpierw zamienić przednie koła między sobą, napisz wtedy czy pomogło.

Pamiętaj także o tym, że jeśli masz opony kierunkowe to należy je zamienić na feldze, przy okazji możesz wyważyć koła.

Jeśli po operacji samochód ściąga w przeciwną stronę jest to wina opon, jeśli w tą samą w/w kąt wyprzedzenia lub kąt pochylenia.

 

PS. Możesz także zamienić z tył na przód ale wtedy bedziesz już miał dużo kombinacji, proponuje najpierw przednie miedzy sobą.

PS. Napisałeś że nie wiesz które sworze wymieniałeś dolne czy górne w E36 są tylko 2 dolne sworznie górnych nie ma.

Pozdrawiam.

Opublikowano
wpakowales tyle kasy w hamulce....a zregenerowales zaciski hamulcowe przednie?? moze sa pozapiekane czasem nie odbija dobrze i moze sciagac...moze masz peknieta ktorys sprezyne tylna...
Opublikowano
u mnie jest tak samo wymieniłem sworznie, końcówki drążków, nie pomogło jeszcze według mechaników czeka mnie regeneracja magla i wymiana opon plus oczywiście zbieżność po maglu
Opublikowano
u mnie jest tak samo wymieniłem sworznie, końcówki drążków, nie pomogło jeszcze według mechaników czeka mnie regeneracja magla i wymiana opon plus oczywiście zbieżność po maglu

 

też mi sie dziś obiło to o maglu a masz coś takiego że raz lekko kierownice w prawo na prostej przechyla nieraz w lewo dziś zauważyłem że przy 80 lekko drga kierownicą i jak szybką kierą kręciłem prawo lewo to dziwnie auto reagowało a co do opon opony zmieniłem na tych samych felgach alu tyle że teraz są 205/15/60 a były 195/15/65

Opublikowano
Ja nie dawno zauważyłem że również po zmianie felg auto dostało luzy. Chodzi o to że kolega cały czas jeździł na stalakach i miał delikatne stuki prawie niesłyszalne w zawieszeniu. Po wymianie felg na 8,5J przy szerszej oponie auto zaczęło się zachowywać nie przewidywalne na drodze. Te delikatne luzy, czy stuki po kilku dniach się powiększyły. I zawiecha do roboty. Jednak to nie wina tych opon czy felg, one tylko pokazały że zawiecha już miała dość. Po prostu na wąskiej feldze i oponie nie odczuje się tak jak na szerszej co zawieszenie nasze ukrywa. Bo przecież nie każdy co miesiąc jeździ do mechanika, sprawdzać zawieszenie. Więc nie dziwi mnie to co napisałeś. I to że rok temu wymieniłeś tylko sworzeń nie znaczy że tego roku jest on nadal w dobrej kondycji bo przy innych luzach w zawieszeniu on już mógł się również posypać. Takie jest moje zdanie pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.