Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie,

zastanawiam się jaki olej wlać teraz do BMW, z tego co widzę polecany jest Castrol 0W40.

Ale chciałbym coś lepszego, może Motula?

Auto to BMW 123d manual, silnik N47 (chyba)

Z góry dzięki za pomoc,

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Na stronie Motula zniknela informacja jaki dokladnie rodzaj ich produktu polecaja do zalania silnika 123d;(

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=56960

 

Na stronie Castrola polecaja TWS Motorsport 10W-60

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743

 

Motul ma najlepsze opinie, zwlaszcza dla autek tuningowanych, ale trzeba pamietac o DPF... dlatego mysle ze najlepszy bedzie:

Motul 8100 X-Clean C3 5W-40

niestety Motul 300V Competition 15W-50 chyba nie nadaje sie do autka z DPF;(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do twojego silnika idą tylko i wyłącznie oleje dostosowane specjalnie dla najbardziej obciążonych termicznie i mechanicznie silników samochodów osobowych, dlatego nie ryzykował bym z 5W40 tylko wlał jakiś 5W50 albo 10W60
Opublikowano

Czy mozesz polecic jakis konkretny?

O Castrolu naczytalem sie zlych rzeczy, a o Motulu same pozytywy, aczkolwiek z Motula jest do wyboru tylko 5W40...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takim silniku jak twój 0W30 szybko traci swoje właściwości smarne w wysokich temperaturach dlatego po W powinno być przynajmniej 50 lub 60 i każda firma olejowa taki właśnie zaleca.
Opublikowano

Niestety autko jeszcze ma pakiet darmowego serwisu, a serwisy ASO w Łodzi i Poznaniu proponują wyłącznie zalewanie tego silnika olejem:

Castrol Professional oW30 LongLife 04

  • 10 lat później...
Opublikowano

Hej!

Odgrzewam kotleta, ale stoje przed tym wyborem...

Moja 123d jest z 03.2008. E048414

Obecnie jest zalany 5W30 valvoline, ale podobno zalecany to 10W60. Na tym również oleju wyszedł z fabryki i taki miał wymieniany podczas pierwszych przeglądów, potem ktoś z niewiedzy zalał 5W30.

Oleju obecnie nic nie pali, przynajmniej niezauważalnie wg. DFP jest na miejscu i nie zamierzam wycinać.

Auto ma wymiany co 10.000km, raz w miesiącu jazda na torze podczas trackday, jazda na codzień dynamiczna.

Jaki olej polecacie?

Żeby nie zapychał dodatkowo DPFa, dobrze smarował silnik, nie rosła zbytnio temperatura i dobrze gdyby cena również była znośna.

Jaki parametr (skrót literowy) odpowiada za "low/mid SAPS"?

Czy Shell Helix Ultra Racing 10W60 będzie odpowiedni?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.