Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Halo koledzy,

 

byłem w warsztacie i wymieniano mi drążek kierowniczy. Po zdjęciu osłony okazało się, że bunia cieknie z kolejnego miejsca. Tym razem poszła uszczelka miski olejowej. To już trochę za dużo, jak na zwykły przypadek. Poprzednie wycieki:

- spod pokrywy puszki filtra oleju (wymienione)

- spod puszki filtra oleju (wymienione)

- spod kołnierza jakiegoś czujnika na pokrywie zaworów (wymienione)

- spod pokrywy zaworów

- z uszczelniacza skrzyni biegów (na wał)

 

No i teraz doszła ta miska. To nie wygląda na niepowiązane wycieki... po kolei wypycha mi uszczelki :( Może jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie olejowym? Czy to może być wina niedrożnej odmy, separatora oleju, czy jak to się zwie?

 

Czy ktoś mógłby pokazać na zdjęciu tego silnika (N46), gdzie jest odma? Znalazłem w real oem, ale nie mogę znaleźć tego fizycznie, a niemal wszystkie tematy na forum o odmie dotyczą diesli :) Czy odmę w mojej buni się czyści czy wymienia? Nie sądzę, żeby było to robione wcześniej, a samochód ma 100kkm.

 

Czy oprócz zapchanej odmy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny masowego zgonu uszczelek? Swoją drogą to ciekawe ile jeszcze uszczelek mi do pocieknięcia zostało :D

Opublikowano
Witam kolego,co prawda nie znam odpowiedzi na dręczące cię pytania,ale swoją drogą też mam problem z wyciekami oleju z mojego N46(przelot70tysia)Jak byś mógł luknij na mój post zatytułowany "wyciek oleju".Załączyłem również foty owych wycieków,zawsze możemy wymienić swoje spostrzeżenia i na wzajem sobie pomóc gdyż silniczków benzynowych jak zauważyłeś jest niewiele na forum :cry2: Prawda jest taka że przy tych przebiegach takie sytuacje jak wycieki oleju nie powinny mieć miejsca,oczywiście wszystko da się naprawić ale ogólny niesmak pozostaje :nienie:
Opublikowano

czy stan oleju nie byl dużo za duży?

 

mam kolege, który nie widział stanu na bagnecie swojego Audi (chyba ślepy był zwyczajnie) i profilaktycznie dolewał co jakiś czas aż wywaliło mu jakiś uszczelniacz. Mechanik spóścił 0,5 czy 1 litr oleju ponad stan

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Nie wiem ile jest oleju, ale z każdym dniem coraz mniej :)

No i jedyną opcją sprawdzenia poziomu jest oil check na desce, zawsze sprawdzałem i było "ok". Olej ostatnio wymieniany w ASO. W sumie to cieknie już od dłuższego czasu patrząc po zaolejeniu części silnika i ilości zebranej na osłonie, a samochód nie krzyczy, że mu mało oleju...

 

W każdym razie prośba nadal aktualna, chcę sprawdzić odmę, ale nie mogę jej zlokalizować :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odma w N46 to nie jest prosta sprawa. Ja mam ponad 170 tysięcy i chciałem wymieć profilaktycznie ale zobaczyłem ile z tym roboty i póki co dałem sobie spokój. Odme sie wymienia nie czyści to zamknieta puszka plastikowa i rozebranie jej powoduje zepsucie. Odme masz schowaną za kolektorem ssącym. Roboty jest sporo. Trzeba zrzucić filtr powietrza, przepustnice, osłony plastikowe i na końcu sam kolektor ssący. Pod/za nim jest odma. Jak nie macie pojęcia o mechanice nie radzę samemu grzebać. Sama odma koszt w ASo ok 170 zł nie wiem ile biora za wymianę. Ja miałem wymienianą uszczelke pod pokrywą zaworów przy ok 140 tysiącach w DE i tam powiedziieli w ASO że to normalne przy takim przebiegu. Czy powinno sie to dziać po przebiegu 100 tysi, jeżeli masz ori przebieg, tego nie wiem ale może sie to przydażyć.
Krzysztof
Opublikowano
Dzięki. To miejsce właśnie obstawiałem, ale nie byłem pewien. Czy zdjąć trzeba kolektor. No trudno. A jest jakiś sposób aby sprawdzić, czy odma jest niedrożna? Czy wymienić w ciemno? Bo sama uszczelka zaworów może sobie pocieknąć, ale tyle na raz to dziwne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teoretycznie, w dieslach, jak jest zapchana odma pcha olej w wydech czy tak samo jest w benzynie to nie powiem. W BMW mówią, że odmę w benzynie powinno się wymieniać po 160 tysiącach. Kolektor musisz ściągać bo odma jest między kolektorem a blokiem silnika i inaczej jej nie wydłubiesz.
Krzysztof
Opublikowano

I już po akcji. Odma była sprawna, a przyczyną wycieku oleju było... niewłożenie uszczelki (koszt: 50 gr). na rurkę prowadzącą z miski olejowej do odmy podczas poprzedniej zmiany oleju. Efekt był taki, że po prostu tryskało olejem i cały silnik był nim pokryty :(

 

Nota bene - ostatnio olej wymieniali w Inchcape :P No to na pewno podjadę do nich na serwis olejowy w najbliższej przyszłości.

Opublikowano
pojechałbym i zrobiłbym awanture, ew. kazałbym zwrócić kasę za niefachowo wykonaną usługe.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.