Skocz do zawartości

silnik M50 problemy z układem chłodzenia !


BMWem

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc !

 

Po wymianie rury gumowej między dolnym króćcem chłodnicy a króćcem pompy oraz po zalaniu i odpowietrzenie wskaźnik temperatury wskazuje nienormalnie zaniżoną temperaturę ?!!!

Czy są jakieś inne punkty odpowietrzania oprócz chłodnicy ???

 

Co robić ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Pozdrawiam:

Eugeniusz Michalski

Edytowane przez BMWem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już na priv, ale tu równiez napiszę dla innych z podobnym problemem.

 

Gdyby układ był zapowietrzony to auto by się grzało, a u Ciebie się niedogrzewa.

Węża którego wymieniałeś to wąż od powrotu z chłodnicy do termostatu, a moje przypuszczenia padają na niego, że jest otwarty, czyli uszkodzony.

W takiej sytuacji powinna się nagrzewać chłodnica, a nie może - jej nagrzewanie ma występować dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już na priv, ale tu równiez napiszę dla innych z podobnym problemem.

 

Gdyby układ był zapowietrzony to auto by się grzało, a u Ciebie się niedogrzewa.

Węża którego wymieniałeś to wąż od powrotu z chłodnicy do termostatu, a moje przypuszczenia padają na niego, że jest otwarty, czyli uszkodzony.

W takiej sytuacji powinna się nagrzewać chłodnica, a nie może - jej nagrzewanie ma występować dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury.

 

Witam !

Serdeczne dzięki za odpowiedź !

Rurę wymieniłem bo poprzednia miała bardzo minimalny wyciek, przejechałem na niej w tym roku z Bielska-Białej do Ustronia Morskiego i zpowrotem oraz ratowałem Kolesia w Bieszczadach bo padła mu Laguna!

Naprawdę nic nie zrobiłem tylko spuściłem i to nie cały płyn i zamieniłem rury. Ta nowa rura to żadna filozofia tylko w lepszym stanie od tej na, której jeździłem!

Zalałem, odpowietrzyłem na pracującym silniku na chłodnicy i oczy mi wyszły z orbit!

Wskaźnik w trakcie jazdy nie chce się podnieś z pola niebieskiego i tylko na postoju ustawia się na 1/4 skali (normalnie wskazywał po zagrzaniu na połowie !

Nie chciałbym czegoś uszkodzić w tym silnika - pompa jest nowa !

Czuję się trochę nieswojo ! Nie wiem co mogłem spiepszyć ?

Może zalałem płynem jakieś złączę - trochę przy odpowietrzaniu po chłodnicy się lało !

 

Mam do Pana pytanie gdzie jest czujnik temperatury płynu i co to jest za moduł przykręcony do zbiornika wyrównawczego chłodnicy po lewej stronie ?

 

Pozdrawia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury znajduje sie na głowicy pod kolektorem ssącym (są tam dwa więc ten drugi licząc z przodu auta)

Ten moduł na obudowie wentylatora to nic innego jak czujnk pomiarowy pędu powietrza wytwarzanego przez wiatrak. Za pomocą niego sterownik silnika jest w stanie określić obciązenie silnika podczas załączenia sie wentylatora wzbogacając tym samym dawkę paliwa dla wyrównania obrotów biegu jałowego i płynne wejścia na wyższę obroty w trakcie tych nagminnych zachwiań pędu powietrza.

 

Ale u Ciebie jest klasyczny zbieg okoliczności i winę za to ponosi termostat.

Cząsto bowiem podczas wymiany, a więc spuszczania płynu pada nagle termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury znajduje sie na głowicy pod kolektorem ssącym (są tam dwa więc ten drugi licząc z przodu auta)

Ten moduł na obudowie wentylatora to nic innego jak czujnk pomiarowy pędu powietrza wytwarzanego przez wiatrak. Za pomocą niego sterownik silnika jest w stanie określić obciązenie silnika podczas załączenia sie wentylatora wzbogacając tym samym dawkę paliwa dla wyrównania obrotów biegu jałowego i płynne wejścia na wyższę obroty w trakcie tych nagminnych zachwiań pędu powietrza.

 

Ale u Ciebie jest klasyczny zbieg okoliczności i winę za to ponosi termostat.

Cząsto bowiem podczas wymiany, a więc spuszczania płynu pada nagle termostat.

 

 

 

 

Serdeczne dzięki !!!

 

Wynika, że jest cały czas otwarty i temperatura nie może się podnieść ?

Dziś zauważyłem takie zjawisko (wczoraj wymieniłem rurę), że dopiero po 5-7 km temperatura trochę podniosła się (z pola niebieskiego) a w trakcie jazdy to opada to znów podnosi się ale nigdy nie dochodzi do połowy wskazań wskażnika co było dotychczas normą !

Może niedokładnie odpowietrzyłem układ chłodzenia i przegrzana para z głowicy załatwiła go!

No to mam robotę!

 

Serdeczne dzięki za pomoc !!!

 

Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury znajduje sie na głowicy pod kolektorem ssącym (są tam dwa więc ten drugi licząc z przodu auta)

Ten moduł na obudowie wentylatora to nic innego jak czujnk pomiarowy pędu powietrza wytwarzanego przez wiatrak. Za pomocą niego sterownik silnika jest w stanie określić obciązenie silnika podczas załączenia sie wentylatora wzbogacając tym samym dawkę paliwa dla wyrównania obrotów biegu jałowego i płynne wejścia na wyższę obroty w trakcie tych nagminnych zachwiań pędu powietrza.

 

Ale u Ciebie jest klasyczny zbieg okoliczności i winę za to ponosi termostat.

Cząsto bowiem podczas wymiany, a więc spuszczania płynu pada nagle termostat.

 

 

 

 

Serdeczne dzięki !!!

 

Wynika, że jest cały czas otwarty i temperatura nie może się podnieść ?

Dziś zauważyłem takie zjawisko (wczoraj wymieniłem rurę), że dopiero po 5-7 km temperatura trochę podniosła się (z pola niebieskiego) a w trakcie jazdy to opada to znów podnosi się ale nigdy nie dochodzi do połowy wskazań wskażnika co było dotychczas normą !

Może niedokładnie odpowietrzyłem układ chłodzenia i przegrzana para z głowicy załatwiła go!

No to mam robotę!

 

Ps. Sprawdzę jeszcze ten czujnik pędu powietrza! Nie jestem pewien czy czasem po nim coś się nie polało!

 

Serdeczne dzięki za pomoc !!!

 

Pozdrawiam !!!

 

 

 

 

Witam !

 

Dziś zrobiłem próbę !

Przejechałem się ze 20 km a potem organoleptycznie (dłonią) sprawdziłe temperaturę silnika - okazało się, że silnik jest ciepły ale nie gorący !

Nie może się nagrzać czyli pracuje cały czas na dużym obiegu chłodzenia !

 

Termostat do wymiany !!!

 

Dziękuję Panowie za pomoc !!!

 

Pozdrowienia !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury znajduje sie na głowicy pod kolektorem ssącym (są tam dwa więc ten drugi licząc z przodu auta)

Ten moduł na obudowie wentylatora to nic innego jak czujnk pomiarowy pędu powietrza wytwarzanego przez wiatrak. Za pomocą niego sterownik silnika jest w stanie określić obciązenie silnika podczas załączenia sie wentylatora wzbogacając tym samym dawkę paliwa dla wyrównania obrotów biegu jałowego i płynne wejścia na wyższę obroty w trakcie tych nagminnych zachwiań pędu powietrza.

 

Ale u Ciebie jest klasyczny zbieg okoliczności i winę za to ponosi termostat.

Cząsto bowiem podczas wymiany, a więc spuszczania płynu pada nagle termostat.

 

 

 

 

Serdeczne dzięki !!!

 

Wynika, że jest cały czas otwarty i temperatura nie może się podnieść ?

Dziś zauważyłem takie zjawisko (wczoraj wymieniłem rurę), że dopiero po 5-7 km temperatura trochę podniosła się (z pola niebieskiego) a w trakcie jazdy to opada to znów podnosi się ale nigdy nie dochodzi do połowy wskazań wskażnika co było dotychczas normą !

Może niedokładnie odpowietrzyłem układ chłodzenia i przegrzana para z głowicy załatwiła go!

No to mam robotę!

 

Ps. Sprawdzę jeszcze ten czujnik pędu powietrza! Nie jestem pewien czy czasem po nim coś się nie polało!

 

Serdeczne dzięki za pomoc !!!

 

Pozdrawiam !!!

 

 

 

 

Witam !

 

Dziś zrobiłem próbę !

Przejechałem się ze 20 km a potem organoleptycznie (dłonią) sprawdziłe temperaturę silnika - okazało się, że silnik jest ciepły ale nie gorący !

Nie może się nagrzać czyli pracuje cały czas na dużym obiegu chłodzenia !

 

Termostat do wymiany !!!

 

Dziękuję Panowie za pomoc !!!

 

Pozdrowienia !!!

 

 

 

Ps. Wymieniłem termostat i jest ok !!!

Uszkodzony był otwarty i nie dało się go nawet z użyciem siły zamknąć !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.