Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pliki do menu w inpie z katalogu EC-APPS\INPA\CFGDAT\mozna przetlumaczyc w 5 min i dzialaja

 

ale pytanko jak przetłumaczyć/zmienić pliki IPO

trzeba by je jakoś zdekompilować a potem skompilowac ponownie

 

ma ktos pomysł jak i czym?

Opublikowano

heh używałem i szukałem "tłumaczenie inpa"

w poście o którym mówisz nie ma instrukcji jak tłumaczyć a metod edytora hex jest o tyle niebezpieczna bo można przy odrobinie szczęścia ukatrupić fure gdy zmienimy nie ten bajt co trzeba :)

 

ale ok znalazłem programik do edycji plików IPO

http://storage.v12.su/DecodeIpo13022011.rar

 

W nim możemy otworzyć plik IPO zmieniać i zapisać ponownie

trzeba wybrać odpowiednią wersje inpy 1999(4.4.3), 2004(5.0.2), 2007(7.2) do zapisu.

 

A tu opisy jak używać programu inpa screen tool żeby skompilować na nowo całe menu

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1578262

 

Pozdrawiam

Przemek

Opublikowano
O proszę, widzisz znalazłeś w necie więcej niż ja gdy szukałem informacji na ten temat. Z takimi programami to spolszczenie INPY to już tzw "pikuś". Popróbuje w wolnej chwili :)
Opublikowano

Jak chcesz możemy wspólnie popracować nad tłumaczeniem inpy i zrobieniem manuala.

 

Można użyć do tego google docs żeby kilka osób mogło pracować na jednym dokumencie.

Tylko się zastanawiam jak to zrobić czy lepiej w excelu czy w wrodzie googlowym.

 

Można by zrobić tutaj tłumaczenie w tabelkach które później można dodać do plików IPO.

 

Mogło by to wyglądac tak

https://docs.google.com/document/d/1HPorjpL_ruQD2heTY3UhwqB8mZYf8MRWw89f7liiZ6U/edit?hl=pl&authkey=CJK2rdcB#

 

Zastanawiam się czy zostawić edycje dla wszystkich - czy tylko dla chetnych zeby ktos nie rozpieprzyl dokumentu.

Jakby sie tak zebralo z 10 osob to manuala zrobilibysmy w kilka dni.

na koniec wygenerujemy ładnego PDF'a

 

co wy na to i kto jest chętny?

Opublikowano
Co do samego tłumaczenia to z tym programem kilka osób i zrobione. Ale do pisania takiego PDF-a (co ewentualnie zrobić jak parametry są inne) to nie ma sensu, bo jak ktoś zna DIS-a to tam jest wszystko właśnie na działy podzielone. Np. "jesli masz spadek mocy to sprawdź: punkt 1,2,3,4,5,6,7 ...." Do DIS-a tylko trzeba znać angielski bądź niemiecki. Ale jak mówiłem przetłumaczona INPA to pomysł genialny, chociaż ktoś kto używa jej na codziennie to nie będzie potrzebował spolszczenia. A dla samego spolszczenia na koniec można zrobić instalkę i wystarczy później tylko dwuklik i INPA po polsku gotowa.
Opublikowano
Ale tak czy inaczej potrzebna jest pomoc osób które mają wszystkie dostępne moduły w aucie. Np ja nie mógłbym przetłumaczyć, a przynajmniej sprawdzić skrypt od xenonów, bo takich nie posiadam.
Opublikowano

W sumie tak i nie... :

 

Tak - zrobi się tłumaczenie i instalkę i po problemie wszyscy są zadowoleni

 

Nie - Plus takiego pdf'a byłby taki że skończyło by się setki a nawet tysiące pytań czy w inpie można zrobić X i do jakiego Y wejść żeby to zrobić a potem ok zrobiłem X tu screenshoot i co oznaczaj wartości ....

Tak wchodzisz do takiego PDF'a czy worda czy www dajesz ctrl+f i szukasz co chcesz i odpalasz na inpie.

Wiem że w Disie można to zrobić i można by powiedzieć ze nie warto nawet instalować inpe w tym momencie gdyż to samo jest w DIS ;)

 

No dobra jak znajdzie sie kilku chętnych do zrobienia tego ta ja się pisze na zrobienie e39.

 

Pozdrawiam

Przemek

Opublikowano

DME17.ipo ============ DME 1.7 М40,М42, М43 = в

DDE21.ipo ============= DDE 2.1 for M51,

DME13.ipo ============= DME 1.3 for M40,

BMS43.ipo ============= BMS 43 для мотора M43

BMS46.ipo ============= BMS 46 for M43,

DME338K2.ipo ========== DME 3.3 for S50 M3,

MSS50.ipo ============= MS S50 for S50 M3,

MSS54M3.ipo =========== MS S54 for S54 M3,

DME331.ipo ============= DME 3.31 for M50 2.5 l,

DME524.ipo ============= DME 5.2 for M44,

MS401.ipo ============== MS 40.1 for M50 2.0 l,

MS410.ipo ============== MS 41.0 for M52,

MS411.ipo ============== MS 41.1 for M52 US with OBDII,

MS420.ipo ============== MS 42.0 for M52 new,

MS430.ipo ============== MS 43.0 for M54,

VNC.ipo ================ VNC for S50 M3,

CARB.ipo =============== Carb-Interface,

 

gsds2.ipo=============== GS8.xx,

gs41x.ipo ============== GS4.1x,

gs7x_k.ipo ============= GS7.x Data field,

jatco.ipo ============== Jatco for M50 Japan / South Africa,

smg.ipo =============== Sequential M-Gearbox,

 

absasc4.ipo ============ ABS/ASC Mk4 , Mk4G1 (K1)

absasc4g.ipo =========== ABS/ASC Mk4G, Mk20 (DS2)

ascdsc46.ipo =========== ASC Mk20 / DSC E46,

absasc5.ipo ============ ABS5 ASC5 DSC5 DSC3,

dscmk60.ipo ============ DSC MK60,

lws5.ipo =============== Steering angle sensor,

 

 

 

airbag.ipo ============== Airbag,

bc_v.ipo =============== On board computer BC5,

uhr_bc.ipo ============== On board computer / Clock UHR/BC E36/7,

cvm.ipo ================ Convertible soft top module CVM,

dwa4.ipo =============== Anti-theft alarm system DWA4,

ews.ipo ================ Electronic vehicle immobilization EWS,

fern_ss.ipo ============= Remote controls,

klima_5B.ipo ============ Automatic air conditioning IHKA,

ihkr.ipo ================ Air conditioning IHKR,

kombi.ipo ============== Instrument cluster,

pdc.ipo ================ Park distance control PDC,

gr2.ipo ================= Cruise control GR2,

toens.ipo =============== Thermal Oil Level Sensor TOENS,

ueb2.ipo ================ Roll over sensor,

zke4.ipo ================ Central body electronics ZKE4,

zv36.ipo ================ Central locking module ZV36,

Opublikowano
Wiesz nie neguję tego pomysłu bo sam kiedyś myślałem o stworzeniu bazy danych z tłumaczeniem błędów z INPA+ewentualne sposoby rozwiązania problemu(może znajdziesz kiedyś to na forum), ale doszedłem do wniosku, że jak ktoś jest zainteresowany to użyje tłumacza google do przetłumaczenia, a nie będzie szukał bazy danych z tłumaczeniem. Już jakiś czas obserwuje różne osoby na forum, wiele nie fatyguje się używając szukajki, a na forum jest na prawdę wiele informacji. Wystarczy, że wejdziesz do działu e46 i zobaczysz ile jest tematów dotyczących spadków mocy w 320D. We wszystkich wątkach przewijają się te same rady. Jestem na prawdę zadowolony i wdzięczny tobie za znalezienie tego programu do otwierania *.ipo bo to ułatwia baaardzo sprawę, na pewno w wolnej chwili przetłumaczę wszystkie dostępne moduły u mnie w aucie bo tylko z nich mogę mieć screen-y.
Opublikowano

Hehe no cóż tak niestety bywa w życiu,

jakby jednak ktoś miał zapał do realizacji to dokument do edycji jest w linku powyżej

 

ja jak znajdę chwilkę to pewnie tez zrobię tłumaczenie dla e39

powodzenia w tłumaczeniu

 

Pozdrawiam

Przemek

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.