Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

 

 

mam pytanko. Cieknie mi spod rzeczonej uszczelki, kupiłem ją i chcę sam wymienić. Macie może info o tym jak dokręcać dekielek po wymianie? Tzn, jakaś kolejność śrubek (od środka na zewnątrz), czy coś?

 

Drugie pytanie - wymieniał ktoś kiedyś siłownik (silniczek) Valvetronika? Trzeba potem oddawać auto do NASA celem programowania/adoptowania nowego kawałka elektroniki?

 

Trzecie - jak odpowietrzyć układ chłodzenia po wymianie płynu? :D

 

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź, jutro grzebię :)

Opublikowano

Co do dwóch pierwszych pytań to nie mam pojęcia ale na trzecie znam odpowiedź.

Zalewasz zbiornik wyrównawczy na maksa, odpalasz silnik na jakąś minutę. Gasisz silnik, znowu dolewasz płynu do zbiornika na maksa i odpalasz silnik. Teraz możesz go przytrzymać na wysokich obrotach przez chwilę aby otworzył się termostat, jak się silnik rozgrzeje to go gasisz i sprawdzasz poziom płynu. Teraz dolewasz tylko aby pokazywało między min a max. I już.

Opublikowano
oj zaczynam bać się o samoobsługę mechaniczną E90 i żałować, że nie mam znajomości i układów w ASO BMW..
Opublikowano
Co do dwóch pierwszych pytań to nie mam pojęcia ale na trzecie znam odpowiedź.

Zalewasz zbiornik wyrównawczy na maksa, odpalasz silnik na jakąś minutę. Gasisz silnik, znowu dolewasz płynu do zbiornika na maksa i odpalasz silnik. Teraz możesz go przytrzymać na wysokich obrotach przez chwilę aby otworzył się termostat, jak się silnik rozgrzeje to go gasisz i sprawdzasz poziom płynu. Teraz dolewasz tylko aby pokazywało między min a max. I już.

 

 

Oczywiście po zalaniu płynu i odpaleniu auta, nie zapominamy o odpowietrznikach, które oczywiście należy odkręcić aby pozbyć się powietrza z układu ;)

 

 

Poszukaj info na www.e90post.com tam zdecydowanie więcej 'benzynowców' ;)

 

Pzdr.

Opublikowano
Oczywiście po zalaniu płynu i odpaleniu auta, nie zapominamy o odpowietrznikach, które oczywiście należy odkręcić aby pozbyć się powietrza z układu

 

eXiDe a właśnie, że nie - ponieważ układ odpowietrza się sam i wcale nie trzeba tego robić :norty:

Poszukaj info na http://www.e90post.com tam zdecydowanie więcej 'benzynowców'

Ja właśnie korzystałem z ich pomocy

Opublikowano

No ciekawe.. jak ma się odpowietrzyć bez odkręcania odpowietrzników??? Po to chyba one są. Ja wymieniałem płyn przy wymianie pompy wody w ten właśnie sposób. No ale klocki też można wymienić bez ściągania kół :lol:

 

Pzdr.

Opublikowano

W bardzo prosty sposób, powietrze przepływa do najwyższego punktu, w tym wypadku zbiornika wyrównawczego i podczas dolewania właśnie wtedy to powietrze ulatuje. Oczywiście na chłodnicy są odpowietrzniki ale nie zapominaj, że chłodnica nie jest robiona tylko do modelu e90. Tak jest napisane na forum które przytoczyłeś i jak się przyjrzysz to tak faktycznie jest :D

Można zrobić to tak jak mówisz ale kompletnie nic to nie wnosi, poza zalaniem dolnych osłon silnika...

Opublikowano
W bardzo prosty sposób, powietrze przepływa do najwyższego punktu, w tym wypadku zbiornika wyrównawczego i podczas dolewania właśnie wtedy to powietrze ulatuje. Oczywiście na chłodnicy są odpowietrzniki ale nie zapominaj, że chłodnica nie jest robiona tylko do modelu e90. Tak jest napisane na forum które przytoczyłeś i jak się przyjrzysz to tak faktycznie jest :D

Można zrobić to tak jak mówisz ale kompletnie nic to nie wnosi, poza zalaniem dolnych osłon silnika...

 

 

No cóż stara szkoła :), dla pewności luzowałem odpowietrzniki, no i fakt osłony mokre ;)

 

Pzdr.

Opublikowano
powino się też puścić ogrzewanie na maksa, żeby płyn przeszedł przez nagrzewnice

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
powino się też puścić ogrzewanie na maksa, żeby płyn przeszedł przez nagrzewnice

 

Oczywista sprawa.. przynajmniej dla mnie ;)

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolejność dokręcania śrub nie ma znaczenia. Ważniejszy jest moment. Nie musisz nic programować po wymianie serwomotoru w valvetroniku. Jeżeli masz N46 to nad filtrem oleju jest odpowietrznik którym musisz odpuszczać powietrze zbierające się w układzie. Po nagrzaniu układu załacz ogrzewanie, odpowietrzysz nagrzewnicę. Nie słuchaj głupot w stylu nie odkrecaj odpowietrznika zbiorniczkiem wyleci powietrze bo zagotujesz płyn i bedziesz wymieniał uszczelkę, głowice ... Kolego mienczyslaw2 jak nie masz pojęcia o odpowietrzaniu układu w BMW to się nie wypowiadaj. Zbiornik wyrównawczy nie jest w najwyższym punkcie układu, to tak dla jasności bo widzę, że nie kumasz o co tu chodzi.
Krzysztof
Opublikowano
Kolego mienczyslaw2 jak nie masz pojęcia o odpowietrzaniu układu w BMW to się nie wypowiadaj. Zbiornik wyrównawczy nie jest w najwyższym punkcie układu, to tak dla jasności bo widzę, że nie kumasz o co tu chodzi.

 

Tak, tak ja już zagotowałem płyn, wymieniłem głowicę i teraz wprowadzam na "minę" innych... :norty:

Opublikowano
Dzięki za pomoc, koledzy. Jeszcze pytanie co do tej uszczelki dekla - ktoś mi powiedział, że przy jej wymianie trzeba śruby też zmienić? Bo są aluminiowe podobno. Prawda to? :)
Opublikowano
czy konieczne to nie wiem ale na pewno warto, to chyba nie jest koszmarny koszt

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.