Skocz do zawartości

524 TD wyrzuca płyn zbiorniczkiem po dodaniu gazu


WasylBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was panowie,,, powoli trace siły do mojej e34 524 td, mam ja od pół roku i wszystko zaczeło się od tego kiedy po zakupie zmieniłem jej płyn z wody na petrygo, później padła uszczelka , tzn była padnieta, ,,, auto jest po wymianie uszczelki tak jak i głowicy także wszystko jest ok, wiem ze cieszko ją odpowietrzyc, ale ostatnio stała 5 dni na kanale i była odpowietrzana ale temperatura po dłuzszej jeździe dalej idzie do góry , wyjałem termostat zeby sprawdzic czy jest obieg , i nagrzałem nawet chłodnice płynem itp takze chłodnica ok , wymieniłem zbiorniczek wyrówwnawczy bo był zaphany ale nadal jest to samo , pompa wody przed remontem była ok , nie mam juz pomysłu o co jej chodzi ,, mieliscie moze podobny problem ?? jak tak to pomużcie bo szkoda mi sie z nią rozstawać , ten motor w połaczeniu z automatem to sama przyjemnosc z jazdy ...

tu jest link jak beja pracuje

ogólnie chodzi o to ze beata wypluje prawie cały płyn jaki ma w układzie , nie wiem czemu jak stoi na wolnych obrotacch to oki , ale jezeli dodam jej gazu to po chwili pluje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy wyrzuca płyn sama, czy jak popuścisz korek. Temperatura wydaje się być ok, w starych rocznikach wskazówka była trochę za połową. Jeżeli wyrzuca płyn sama po przygazowaniu to znaczy, że robi się ciśnienie w układzie, a to oznacza uszczelkę lub pękniętą głowicę. Jesteś pewien, że głowica jaką założyłeś jest ok, bo ja już kilka niby sprawnych głowic do M21 widziałem, wszystkie to były smieci. Zobacz tak, odpal auto i rozgrzej na odkręconym korku zbiornika wyrównawczego, jeżeli się rozgrzeje włącznie z chłodnicą i jej wężami, tak, że będą parzyć to wtedy na otwartym ciągle zbiorniczku ją przygazuj, jeżeli wyrzuci płyn to pozostaje uszczelka lub głowica. Zakładam, że jest odpowietrzona, nie ma w tym filozofi, po prostu na rogrzanym uciskaj tak długo dolny wąż, aż z rurki przelewowej przestanie lecieć powietrze. Jeżeli będzie jednak to niemożliwe, to oznacza również, że uszczelka lub głowica dmuchają w układ chłodzenia, no chyba, że pompa wody padła. Napisz jak to wszystko sprawdzisz.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj jak ją odpowietrzylismy to juz tak nie pluje płynem było okej ale potem znowu , pierw puchły weże ale narazie ciśnienia nie ma w wezach bo zapchany był odpowietrznik chłodnicy który szedł do zbiorniczka ale zmieniłem zbiorniczek,, podejzewam pompe wody, ale to myslisz ze tak nagle sie skończyła?? a głowice wziąłem ze sprawnego silnika , wiec nie mam pojecia, pozostało mi chyba zmienic pompe, ale masz racje , pierw mi węze puchły ale jak odpowietrzyli to już nie puchły , wiec nie mam pomysłu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, może być tak, że trochę przepuszcza ciśnienie do ukłądu chłodzenia i jak odpowietrzysz to przez jakiś czas jest ok. To nie musi być tak, że jak dmucha to tak, że urywa węże. Ten układ jest zamknięty i nawet bez odpowietrznika powinno być ok, jeżeli jest on potrzebny i odpowietrza to znaczy, że już coś jest nie tak, bo nie powinno być tam żadnego powietrza. Pompa wody zawsze kończy się nagle, ponieważ urywa się wirnik. Napisz mi czy przy otwartym zbiorniku wyrównawczym jest strumień z przelewowego wężyka na luzie. Jeżeli jest to pompa jest ok. Musi być wyraźny strumień ciągły.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wypluwa płyn to wężykiem nr 4

-sprawdź/wymień korek od zbiorniczka wyrównawczego

-Sprawdź pompę wody a najlepiej wymień jeśli są jakiekolwiek podejrzenia, że jest coś z nią nie tak.

-Zrób test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeżeli wąż numer 5 jest martwy to układ nie jest odpowietrzony albo padła pompa albo dmucha uszczelka/głowica w układ i zapowietrza. Jeżeli uzyskasz strumień z tego węża to można dale szukać. Na tym etapie musisz sprawdzić, która z w/w usterek jest u Ciebie.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego , zbiorniczek i korek zmieniłem na samym początku,, głowica i uszczelka w grudniu były robione i autko stoi , ale zamuwiłem juz pompe wody Ruvilla i czekam na paczke, jak już ją zmienie to odrazu wam napisze, układ jest odpowietrzony węze nie puchną , nie robi się ciśnienie ale pompa to przeszłość :):) czekam na nową :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.