Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczow.

Jako ze stara rodzinna 316-ke dopadlo dawno juz temu pospolite klepanie popychaczy i pare innych dolegliwosci starego silnika, postanowilem wymienic go na nowszy, tj. silnik, nie samochod. Zakupilem kompletny m43 z 1997r z automatem w z pewnego zrodla i jak tylko do mnie dojedzie chce go podrzucic mechanikowi w celu podmiany, (skrzyni nie mam zamiaru zmieniac na automat wiec jesli ktos potrzebuje to prosze sie glosic). Moje ( i mechanika) watpliwosci sa takie czy nie bedzie problemow przy takiej podmianie, jak ma sie sprawa modulu zaplonowego , komputera itp?

Opublikowano

Po pierwsze, tematy swapów były poruszane bardzo wiele razy, poszukaj.

Po drugie, popraw temat.

 

Tak w dwóch słowach:

+ moduł zapłonowy jest inny

+ DME jest inne

+ w M43 masz EWS

Opublikowano
Silnik mam kompletny ale z automatem wiec nie wiem czy komp jest taki sam a jesli nie to cze bede mogl podpiac pod stary komp od m40? Poza tym nie wiem czy nowy silnik nie byl z immo a jesli tak to czy latwo to ominac?
Opublikowano

Po przeczytaniu wielu watkow wciaz nie znalazlem jasnej odpowiedzi, wiec chcialbym jeszcze raz zadac pytanie.

Czy silnik m43 (kompletny z modulem zaplonowym) moge wlozyc i podpiac pod stary komp do m40. Jesli nie to dalczego, a jesli tak to co wtedy z EWSem, w ktory (jak powidzial Tomko we wczesniejszym poscie) wyposazony jest silnik m43 ?

Prosze o pomoc.

Opublikowano
Kolego...Skoro masz oby dwa kompy to czemu nie sprubujesz wpiąć M40 w wiązke M43, EWS to oddzielny moduł który jest za schowkiem a nie w ECU ,oczywiście łączy się z ECU ale jeżeli np podepniesz ECU originalni bez EWS pod wiązkę z EWS to i tak odpali bo nie potrzebuje sygnału z tamtąd. A skąd pewność że w tym silniku co masz M43 masz EWS??? Ja kumplowi wymieniałem ECU bo mu zalało i nie miał żadnego EWS w M43,wiem że późniejsze modele miały,zkontaktuj się ze sprzedawcą tego silnika i się dowiedz czy miał immo jak nie to masz po kłopocie
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
DJAquaz dzieki za odpowiedz. Problem w tym ze ten silnik juz jest moj ale jeszcze nie dojechal, bedzie po weekendzie i od razu jedzie do warsztatu a tam elektryk nieco przestraszony potencjalnymi problemami, ktore moga przy takim swapie wyniknac, dlatego staram sie zorientowac w temacie, zeby wiedziec co mu powiedziec. A troche martwi mnie kwestia tego EWS, gdyz gosc od ktorego kupilem nie pamieta czy ten silnik go mial czy nie, a niektorzy na forum twierdza ze wszystkie m43 go mialy, jesli sie myla to dobrze. Ale z tego co piszesz to nawet jesli ma EWS to po podpieciu do starego kompa z m40 nie powinno byc problemow.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.