Skocz do zawartości

318d podswietlanie tablicy i otwieranie bagaznika


markos602

Rekomendowane odpowiedzi

witam , mam pewien problemik w moim BMw , otoz posiadam bmw e46 po lifcie rok 2004 , i mam dwa problemy :(

 

1. nie ma podswietlania tablicy , w tej listwie org. sa 2 zarowki u mnie jest jedna , ktora sie nie swieci.

2. bagaznik nie chce otworzyc sie z przycisku na listwie,

 

wiec podjalem nastepujace czynnosci : rozkrecilem ta listwe , wyjalem ten mikrostyk , rozebralem go , popryskalem wd40 , gdzie sie dalo to wyczyscilem i teraz tam gdfzie wychodza 3 kabelki do tej zlaczki , zbadalem miernikiem uniwersalnym czy obwod sie zamyka po nacisnieciu tego guzika, i nic ;/. czy obwod powinien sie zamknac po nacisnieciu tego mikrostyku ?

 

Zapewne bedzie duzo gadki o tym ze wiazka kabli jest naruszona , otoz zdejmowalem ten "kondon" ktory jest miedzy klapa a cala buda , i jest tam od groma tych kabelkow i za bardzo nie wiem jak jej sprawdzic , bo tej oslonki do konca sie zdjac nie da.

 

wiec jaka jest mozliwosc sprawdzenia tych kabli ktore ida w tej oslonie ?

 

i czy to te kable sa przyczyna moich dolegliwosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja miałem taki przypadek że nie łączył mi jeden z tych 3 kabelków przy tej plastikowej złączce od żarówki i przez to nie otwierał mi się bagażnik. Te kabelki (przynajmniej u mnie) były wciskane w metalowy grzebień osadzony na tym plastiku. W takim razie istnieje możliwość że u Ciebie więcej tych kabelków nie łączy i dlatego oprócz bagażnika nie świecą Ci też żarówki. Ja powpychałem te kabelki wkrętakiem trochę głębiej i wszystko wróciło do normy.

 

Aha mówiąc o złączce przy żarówkach nie mam na myśli tej głównej złączki która łączy całą listwę z resztą okablowania, tylko przy samych żarówkach kabelki dochodzą do tego plastiku w którym siedzi żarówka. I tam właśnie mi nie łączyło.

 

PS Jeżeli coś jest nie jasne to proszę pisać. Będę się starał jakoś wyraźniej to opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak , rozebralem ta listwe co jest na niej ten mikrostyk i lampeczki i sytuacja nie wyglada za dobrze .

 

to jest lewa lampeczka : troszke sasniedziala ale nie to jest problemem , na nizej zamieszczonym obrazku sa 4 kabelki

 

http://img203.imageshack.us/img203/4381/imag0134.gif

 

teraz prawa lampka

 

http://img809.imageshack.us/img809/2283/imag0135.gif

 

no i niestety sa w tym styku tylko 3 przewody , blaszka jest peknieta,

 

mierzac prady na stykach w ktorych siedza lampki wychcodzi ze na tym co sa 4 kabelki jest napiecie okolo 6v moze troche wiecej , na lampce lewej gdzie sa 3 kabelki , napiecie 0V :( i teraz powiedzcie mi czy w tym lewym slocie tez powinny byc 4 kabelki , zagladalem do srodka a czwartego nie widac :/ jak go stamtad wyjac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie o to mi chodziło miałem dokładnie tak samo.

 

Czy powinny być cztery kabelki to Ci nie odpowiem teraz bo musiałbym zajrzeć u siebie jak mam, ale z tego pamiętam to chyba też miałem w jednej 3 w drugiej 4 (głowy nie daje).

 

Kolejna sprawa to napięcie jest za niskie powinno być 12V (o ile się nie mylę). Ja robiłem tak że do sond miernika mam przylutowane igły i przy sprawdzaniu przejścia wbijałem jedną sondę w kabel przed złączką a drugą za złączką i tak długo manipulowałem kabelkiem w złączce aż rezystancja styku była możliwie najniższa ok. 0 - 0,5 ohma (sporo się napociłem żeby to zrobić). Tam gdzie masz 0V najprawdopodobniej na złączce nie ma przejścia a tam gdzie masz 6V rezystancja styku jest na tyle duża że powoduje spadek napięcia.

 

Najlepiej doprowadź styki na wszystkich siedmiu kabelkach do porządku wmontuj listwę do wozu i sprawdź jak jest.

 

Jeżeli będziesz pewien wszystkich styków i nadal nie będzie dobrze dopiero wtedy szukaj na wiązce kabli między maską a budą. Miłej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wiesz czy ta listwe da sie troche bardziej rozebrac tzn rozlaczyc ten plastik ktory jest w kolorze samochodu z tym czarnym plastikiem pod ktorym ida te wszystkie kabelki? i powiedz mi jak z tym miernikiem dokladnie , rozumiem ze wbijales szpilke w kabelek i mierzyles , a drugą sonda od miernika gdzie dotykales? do masy? w sprawach elektroniki jestem troche cienki :) kiedys mialem cieniasa i opla vectra a tam elektroniki w ogole nie bylo wiec jakbys mogl ,to prosze abys sprobowal wytlumaczyc , z gory dzieki bardzo :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej listwy nie rozbierałem dalej tylko tyle co ty. Nie wiem czy da się to jakoś rozdzielić.

 

Co do pomiaru to wbijałem jedną sondę w kabelek a drugą przykładałem do odpowiedniej blaszki trzymającej żarówkę. Trzeba to zrobić tak żeby przy pomiarze rezystancji pomiędzy sondami miernika znalazł się podejrzany styk. Wykonałem taki oto malunek w paincie, który mam nadzieję troszkę Ci pomoże:

 

http://img683.imageshack.us/img683/2516/pomiar.jpg

 

analogicznie do przedstawionej sytuacji mierzysz wszystkie trzy bądź cztery kabelki odchodzące od tego plastiku z odpowiednią blaszką żarówki. Miernik ustawiasz na pomiar rezystancji i na najmniejszy zakres. W czasie pomiaru tak dociskasz styki żeby na mierniku uzyskać możliwie najmniejszą wartość (podłączasz miernik na stałe i dociskasz wkrętakiem lub czym tam dusza zapragnie ważne żeby dawało efekty).

 

Aha tylko przy wbijaniu szpilki w kabelek upewnij się że styka się ona z miedzią a nie izolacją i staraj się używać cienkiej igły bądź szpilki żeby za bardzo nie poranić kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego , bardzo rozjaśnił mi ten rysunek , jednak teraz nie moge sprawdzic tych stykow, oddalem ta listwe dla kolegi , ktory jest mechanikiem elektrykiem i kazdym innym i zobaczymy co on powie, ale jeszcze raz dzieki bardzo , jak bede mial mozliwosc to na pewno sprawdze!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak , wczoraj odebralem listwe od mojego znajomego i powiedzial ze zepsuty byl mikrowłącznik , ktory wymienil na jakis polski , zlutowal jedna blaszke bo nie bylo przejscia i powiedzial ze bedzie dzialac , przyszedlem do domu podlaczylem i o dziwo otwieranie bagaznika dziala , nei wiem czy zarowki sie pala bo nie mam takich zarowek a tamte sie przepalily, czyli wnioskujac , mikrostyk byl zepsuty , i nie bylo przejscia na blaszce , to tyle. dzieki wszystkim ktorzy pomagali w rozwiazaniu problemu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wiec tak , wczoraj odebralem listwe od mojego znajomego i powiedzial ze zepsuty byl mikrowłącznik , ktory wymienil na jakis polski , zlutowal jedna blaszke bo nie bylo przejscia i powiedzial ze bedzie dzialac , przyszedlem do domu podlaczylem i o dziwo otwieranie bagaznika dziala , nei wiem czy zarowki sie pala bo nie mam takich zarowek a tamte sie przepalily, czyli wnioskujac , mikrostyk byl zepsuty , i nie bylo przejscia na blaszce , to tyle. dzieki wszystkim ktorzy pomagali w rozwiazaniu problemu :)

 

Powiem Ci kolego ze sam 2 razy czysciłem ten mikrostyk bo nie działało ręczne otwieranie klapy. Podejrzewam że gdybyś go rozebrał i wyczyścił również wszystko by działało.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam ja mam taki problem ze porbowalem wyczyscic ta blaszke od tablicy ( jedna z 2 do ktorych wklada sie zarowke ) ale byla tak skorodowana ze przy letkim dotknieciu odpadla wyjalem ta czesci i teraz nie mam pojecia jak ona sie nazywa zeby ja dokupic czy moglby mi ktos powiedziec gdzie moge dostac ta czesc? malo tego bagaznik tez sie zatrzasnal ale mam nadzieje ze po naprawie podswietlenia jak podlacze kabelki wszystko wroci do normy pozdrawiam i prosze o szybka odpowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz touringa to da się bagażnik otworzyć bez odkręcania całej listwy z podświetleniem, jeśli inne nadwozie to musisz wykręcić całą listwę ze światełkami od tablicy (4 śruby torks) i tam obadać wszystko. A tu masz całe lampki, ale nie wiem czy nie masz innych:

 

http://allegro.pl/lampka-tablicy-rejestracyjnej-bmw-e60-e39-e46-e90-i4080572312.html

 

Najlepiej wykręć sobie całą tą listwę od oświetlenia i zrób tam porządek bo pewnie druga blaszka oraz przewody są w podobnym stanie jak ta pierwsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.