Skocz do zawartości

320i wyciek z silnika za filtrem oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie. Wiem że moje pytanie może być „wróżeniem z fusów” ale chciałbym się zorientować zanim zacznę rozbierać kolektor. Ostatnio musiałem wejść pod samochód i zauważyłem wyciek oleju z silnika od strony lewej (kierowcy). Połowicznie udało mi się zlokalizować miejsce gdzie znajduje się tego oleju najwięcej. Wgłębienie na silnik za filtrem oleju. Niestety bez ściągania całego kolektora nie da się dokładnie zdiagnozować miejsca wycieku. Może ktoś z was miał podobny przypadek i mógłby mnie nakierować. Wolałbym zamówić więcej części i ściągać kolektor tylko raz. Nie mam możliwości odstawienia autka na parę dnie do warsztatu a znajomy mechanik jest mi w stanie naprawić auto przez weekend i tez wolałby ściągać kolektor tylko raz.

 

PS

Wyciek jest dość spory i nie można raczej powiedzieć, że się „poci”

Opublikowano
A nie ciekło ci także od przodu? U mnie ewidentnie wyciek jest gdzieś z tyłu i leci dość mocno. Praktycznie zalewa całą dolną część silnika po lewej stronie.
Opublikowano

Dzisiaj udało mi się zrobić zdjęcie może nie jest zbyt wyraźne, ale obrazuje miejsce wycieku. Ze zdjęcia można wnioskować, że faktycznie wyciek będzie z miejsca uszczelnienia obudowy filtra oleju. Zamówiłem już uszczelkę (koszt niewielki 17zł.) i w piątek będę brał się za wymianę. Dam znać czy wymiana uszczelnienia przyniosła pożądany efekt.

 

http://public.blu.livefilestore.com/y1pUusE9ILG8-56Tdsj_RsCVa6In7dDFZJ2iJCVAq9WJhIrsMiEba9WryxZcsIVB-iaz0Fc5hrvCb7W9P-2ySXnNQ/vlcsnap-2011-03-30-18h58m27s245%20(2).jpg?psid=1

Opublikowano

Wczoraj wieczorem zabrałem się za naprawę. Aby dostać się do uszczelki mój kumpel musiał zdemontować obudowę filtra powietrza, zbiornik płynu wspomagania (bez rozszczelniania układu), alternator oraz pompę wspomagania (odkręcić śruby mocujące ją do silnika). Po odkręceniu kolejnych 5 śrub i odpięciu czujnika ciśnienia oleju dostaliśmy się do uszczelki. Uszczelka przepuszczała w jednym miejscu (stwardniała ze starości i się pokurczyła). Wymieniliśmy uszczelkę przemyliśmy silnik poskładaliśmy wszystko do kupy i jak na razie (po przejechaniu 100km) nic nie cieknie :cool2:

Jak dobrze mieć kumpla mechanika :norty:

Opublikowano

Dziękuję. Tak jak pisałem, mam podobny problem w moim 318i (E46). Uszczelka już zamówiona.

 

Ktoś z Was pisał już tak mniej więcej jak wymienić ten filtr, ale czy mógłbym prosić o szczegółowy opis krok po kroku. Raczej nie grzebię w silniku, ale wolałbym zrobić to sam. W ostateczności pojadę do zwykłego mechanika. Mam alergię na panów z BMW w kombinezonach kosmicznych. A ten zwykły mechanik często jest bardziej niezwykły niż "mistrzowie" z BMW. I tu nie chodzi o pieniądze, naprawdę.

 

Także jeśli ktoś byłby tak miły, to poproszę o instrukcję.

Opublikowano

Dzięki za info, przyda się.

 

Postanowiłem oddać auto do mechanika. Uszczelkę już mam, wytłumaczę mu co i jak i powinien szybko się z tym uporać bez rozbierania całego silnika w celu znalezienia przyczyny.

 

Panowie, mam jednak trochę obawy, że właśnie mechanik coś "zepsuje"....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.