Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam chcialbym zregenerować zacisk przedni lewy,,wymiana tłoczka i uszczelnien....czy po zdjeciu kola moge od razu odkrecac zacisk od przewodu hamulcowego??
Opublikowano

Przed zdjęciem zaciśnij przewód elastyczny ,by nie uciekał płyn.

Pamiętaj ,że wymiana uszczelnienia,oraz osłony tłoczka opiera się na dokładności,czym lepiej wyczyścisz miejsca gdzie wchodzą gumki tym łatwiej będzie to zrobić.Nie zapomnij nałożyć specjalnej pasty nie reagującej z płynem hamulcowym np: ATE

Opublikowano
Nie zaleca się zaciskania przewodów nawet elastycznych . 90% mechaników popełnia ten błąd który źle wpływa na przewód hamulcowy. Wystarczy jak popuścisz przewód od zacisku i wciśniesz pedał hamulca do oporu i go tam zablokujesz , fakt troszkę płunu poleci ale w czasie naprawy zacisku nie będzie kapał z przewodu płyn . No i ważna rzecz przed odkęceniem przewodu wypchnij tłoczek z zacisku prawie na maxa , będzie go łatwiej wyjąć z zacisku . Życzę powodzenia przy naprawie . Polecam zestaw naptawczy firmy AUTOFREN
Opublikowano

Kolego

przewody elastyczne są też w koparkach , etc . Tam ,gdy przewód pęknie - bo ściankę gumową naruszysz

to nic się nie stanie ...

 

Gdy jedziesz autem 40 - 100 - 160 - km/h to dobrze mieć pewność że przewód nie strzeli!!! .

 

Wklejam tu podobne ostrzeżenie z innego postu :

--------------------------------------------------------------------

 

Re: 316i regeneracja zacisku.

przez seba e36 » Nie Mar 27, 2011 4:32 pm

 

Nie zaleca się zaciskania przewodów nawet elastycznych . 90% mechaników popełnia ten błąd który źle wpływa na przewód hamulcowy. ...

 

seba e36

 

Posty: 631

Dołączenie: Nie Sty 03, 2010 9:42 pm

Miejscowość: Kielce

Moje BMW: E36 318i M43 touring 1995

---------------------------------------------------------------

 

Ja bym dmuchał na zimne , szczególnie gdy chodzi o hamulce ...

===

panta rei
Opublikowano

Właśnie po to producenci narzędzi robią szczypce do zaciskanie przewodów hamulcowych ,by ich nie uszkodzić,robiąc to czymś nieodpowiednim (ostrym ,co może uszkodzić przewód).

Błędne jest też stwierdzenie,że 90% mechaników nie wie co robi zaciskając przewody i naraża nas na niebezpieczeństwo.

Bo jeśli tak duży procent mechaników nie wie co robi ,to gdzie będziemy naprawiać nasze bawarki? :)

Opublikowano

Robi sie jalowa dyskusja.

Kolego

przewody elastyczne są też w koparkach , etc . Tam ,gdy przewód pęknie - bo ściankę gumową naruszysz

to nic się nie stanie ...

Kolego ,w koparkach masz przewod zbrojony tzw plecionką z drutu stalowego(guma-guma-plecionka i guma z jakby płutnem u mnie),wiec żebyś sie zesral to bez uszkodzenia go nie zaciśniesz-mam mala koparke wiec wiem.

Ja też zaciskam przewody w aucie,tylko dużym kluczem framcuzem,wiec powierzchnia zaciskania ma szer ok 3 cm ,nie jakimiś ostrymi szczypcami.Ale jak widze że przewod ma lekko spenkaną gume,to wymieniam na nowy,bo po sciśnieciu pewnie już nie wytrzyma dlugo-wiec popatrz i wymień odrazu jak źle wygląda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.