Skocz do zawartości

320i czasem świeci się kontrolka EML i od ASC


Maciek19-N

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój problem polega na tym że jadąc zaświeciła mi się kontrolka EML a razem z nią ta od ASC po zaświeceniu się kontrolek auto jechało ale 20 km/h i wogóle nie chciała wchodzić na obroty po 20 min. kontrolki zgasły i było wszystko ok. W następnym dniu zapaliła się na chwile zgasła i było wszystko ok, dzisiaj wyjeżdżając z garażu znowu się zapaliły samochód właściwie wchodził w cały zakres obrotów ale nie reagował płynnie na przyciśnięcie i puszczenie pedału gazu jechał właściwie normalnie, wyłączyłem i włączyłem silnik kilka razy kontrolki nie zgasły poszedłem odpiąć akumulator na parę minut i zgasły dalej jest wszystko ok. Czy można ten problem powiązać z tym co napisałem w innym poście odnośnie tego że czasem -rzadko chcąc odpalić autko kręci ale nie odpala wystarczy wtedy wyjąć kluczyk i włożyc przekręcić i wtedy od razu pali .Proszę o pomoc i pomysły bo te problemy elektryczne w mojej beci mnie wykończą. :evil: :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nikt na forum nie miał takiego problemu? przed chwilą rozkręciłem przepływomierz ale nie odkręcałem przepustnicy tylko w nią zajrzałem brat przycisnął pedał gazu ta klapka się otwierała i zamykała ogólnie przepustnica była czysta tylko na brzegach tej klapki troche czarna czytałem że umycie przepustnicy w wielu przypadkach pomaga jak myślicie czy to lekkie zabrudzenie na brzegach może być przyczyną tego problemu ,a no i gdzieś czytałem że między pedałem gazu a przepustnicą nie ma żadnego cięgna tylko ona jest sterowana elektronicznie więc w jaki sposób ta klapka otwierała sie i zamykała jeżeli pedał gazu był przyciskany bez kluczyka w stacyjce?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc do czego służy ten czujnik położenia przepustnicy? i gdzie on się znajduje czy on jest wpinany gdzieś w korpus przepustnicy ? no i czy możliwe jest to że jeżeli przepustnica pracuje normalnie - płynnie zamyka się i otwiera po przyciśnięciu pedału gazu jest zepsuta? czy bardziej prawdopodobne że jest to wina czujnika położenia przepustnicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia przepustnicy jak sama nazwa wskazuje określa stopień otwarcia przepustnicy, w samochodach z gazem na linkę jest to konieczne aby wiedzieć (jak mocno mu depnąłeś) :P W przypadku samochodów z ASC musi mieć jeszcze możliwość automatycznej zmiany położenia.

U Ciebie ten potencjometr afaik jest zintegrowany w ten mechanizm i występuje jako całość (przepustnica jako jeden element).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...
Ten potencjometr znajduje się w środku przepustnicy czy w którym miejscu? I ile wyniosła cię naprawa? Bo mam ten sam problem co u ciebie był
zaświeciła mi się kontrolka EML a razem z nią ta od ASC po zaświeceniu się kontrolek auto jechało ale 20 km/h i wogóle nie chciała wchodzić na obroty
tylko w 328ci i problem w ogóle nie znika po ponownym uruchomieniu silnika ani nawet gdy odłączyłem akumulator na dłuższą chwilę, czy u mnie też mógł siąść ten potencjometr czy cały sterownik przepustnicy? Bo gdy podłączyłem pod kompa to pokazało błędy: sygnał PWG potencjometr 1 i 2, jakieś wyjście MDK i sygnał przepustnicy klapa potencjometr 1 i 2, co mogło u mnie wysiąść? Proszę pomóżcie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.