Skocz do zawartości

518 zaciski hamolców


karakons

Rekomendowane odpowiedzi

witam!!! potrzebuje pomocy!!! mam bmw5 518 i mam problem z zaciskiem do hamulców w przednim kole a mianowicie zacisk mi sie rusza na boki na srubach na imbus sa tam 2 takie sruby zeby klocki wyciagnac . chce zapytac czy musze kupic cały zacisk czy wystarczy wymienic te sruby prosze o pomoc Edytowane przez karakons
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sruby raczej nie sa zapieczone, tylko zaciski mi chodzi na boki na tych srubach na imbusy i niewiem czy te sruby sa moze zrypane czy cały docisk. na zimowkach było ok a teraz jak przełozyłem koła na letnie to jak jade to mi stuka ze strach jezdzic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zaczynam kumać.Zacisk lata na tych śrubach imbusowych bo tam powinny być gumki które kasują ten luz.Musisz kupić te gumki i założyć albo cały komplet naprawczy,element 14

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=34_0443&hg=34&fg=05

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis sciagałem koło ten element mam ktory proponojesz. a czy jest taka mozliwosc ze te sruby sie obrobiły??? a i jeszcze jedno tarcza na tym kole jak sciagne koło mi lata moze byc tak ze te sruby sei odkreciły??? wiesz nie jestem mechanikiem tylko kucharzem takze niewiem i szukam pomocy bo chce sam sobie radzic no i oczywiscie z pomoca wasza;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co tak siedze i mysle ze chyba masz rzeczywiscie racje z tymi gumkami,. musze to rozebrac i przyczaic moze te gumki sie wykruszyły ze starosci i przez to tak sie dzieje bo wiesz tam sa takie osłonki na te imbusy a ta gumka powinna wychodzic dalej??? no nie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Te gumki nie mają zadania niwelować luz tylko uszczelniać żeby woda i bród tam się nie dostał.Wątpię też żeby śruby się wyrobiły.najszybciej tulejki w zaciskach są wyrobione,one raczej są nie wymienne(być może się mylę) dlatego pozostaje wymienić cały zacisk.Wykręć śrubę inbusową i zobacz czy sworzeń(ten gładki przed gwintem) nie jest wyrobiony,ale wątpię bo to utwardzony metal,niestety obstawiam jednak tulejki w zaciskach.Tarcza może ci trochę latać na szpilkach bo dociskasz ją razem z kołem. Pozdrawiam. ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tarcza nie powinna latać bo jest tam śruba nr 3

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=34_0025&hg=34&fg=07

Te gumki o których pisałem to inaczej prowadnice kolego bogi124 :D .Bez problemu dostaniesz komplet naprawczy(śruba imbusowa prowadnica i zatyczka).Te gumki nie kasują luzu i nic nie uszcelniają służą do prowadzenia zacisku.Co do wyrobienia śrub to bardzo prawdopodobne że się wyrobiły jak zacisk nie miał prowadnic i latał na luza..

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam , i aż się wróciłem na początek - bo czegoś nie rozumiem :

 

1. pytanie - czy Ci dobrze hamowało ?

Nic o tym nie piszesz , więc hamulce są dobre .

 

2. Co do tego ,że zacisk chodzi na boki . To odpowiedź jest prosta . Tak ma być .

Ma chodzić na boki . Taka jest jego konstrukcja / i zasada działania .

 

Bowiem działa tak : - ty hamujesz , i klocki / po obu stronach są ściskane/przyciskane do tarczy

hamulcowej . Gdy zacisk jest dobry/ czyli niezablokowany / czyli chodzi na boki - to siła

docisku klocków jednakowo przyciska klocki do tarczy .

 

Gdy zacisk nie chodzi na boki / to wtedy jeden z klocków hamulcowych mocniej jest dociskany

do tarczy . bardziej się zdziera . Szybciej się zuzywają takie klocki .

Stąd obsługa po zimie - to przede wszystkim czyszczenie tak , aby zacisk chodził na boki.

Oraz przegląd głównego zacisku , czy guma osłonowa tłoczka jest cała , ...

panta rei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba mało kto już rozumie o co właściwie koledze chodzi :D Jedyne co tam można wymienić i co może powodować problem to te gumki(prowadnice)
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamowało mi dobrze cały czas a teraz przy hamowaniu stuka i podczas jazdy zacisk obciera mi o felge a to ze docisk ma chodzic to wiem ale nie az tak bardzo z z drugiej strony niechodzi tak bardzo. dziekuje wszystki za pomoc. jutro rozbieram to i bede wiedział co to dokladnie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.