Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam!!! potrzebuje pomocy!!! mam bmw5 518 i mam problem z zaciskiem do hamulców w przednim kole a mianowicie zacisk mi sie rusza na boki na srubach na imbus sa tam 2 takie sruby zeby klocki wyciagnac . chce zapytac czy musze kupic cały zacisk czy wystarczy wymienic te sruby prosze o pomoc Edytowane przez karakons
Opublikowano
518 Zaciski hamulców

Tak powinien być zatytuowany wątek..

 

 

dziekuje za zprostowanie ;-) ale wolałbym zebys mi pomogł drogi kolego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
MUsiało się to zapiec.Najpierw młotkiem od czoła w śrube a potem wykręcić i wyczyścić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
sruby raczej nie sa zapieczone, tylko zaciski mi chodzi na boki na tych srubach na imbusy i niewiem czy te sruby sa moze zrypane czy cały docisk. na zimowkach było ok a teraz jak przełozyłem koła na letnie to jak jade to mi stuka ze strach jezdzic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaczynam kumać.Zacisk lata na tych śrubach imbusowych bo tam powinny być gumki które kasują ten luz.Musisz kupić te gumki i założyć albo cały komplet naprawczy,element 14

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=34_0443&hg=34&fg=05

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
dzis sciagałem koło ten element mam ktory proponojesz. a czy jest taka mozliwosc ze te sruby sie obrobiły??? a i jeszcze jedno tarcza na tym kole jak sciagne koło mi lata moze byc tak ze te sruby sei odkreciły??? wiesz nie jestem mechanikiem tylko kucharzem takze niewiem i szukam pomocy bo chce sam sobie radzic no i oczywiscie z pomoca wasza;-)
Opublikowano
wiesz co tak siedze i mysle ze chyba masz rzeczywiscie racje z tymi gumkami,. musze to rozebrac i przyczaic moze te gumki sie wykruszyły ze starosci i przez to tak sie dzieje bo wiesz tam sa takie osłonki na te imbusy a ta gumka powinna wychodzic dalej??? no nie??
Opublikowano

Witam.

Te gumki nie mają zadania niwelować luz tylko uszczelniać żeby woda i bród tam się nie dostał.Wątpię też żeby śruby się wyrobiły.najszybciej tulejki w zaciskach są wyrobione,one raczej są nie wymienne(być może się mylę) dlatego pozostaje wymienić cały zacisk.Wykręć śrubę inbusową i zobacz czy sworzeń(ten gładki przed gwintem) nie jest wyrobiony,ale wątpię bo to utwardzony metal,niestety obstawiam jednak tulejki w zaciskach.Tarcza może ci trochę latać na szpilkach bo dociskasz ją razem z kołem. Pozdrawiam. ,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tarcza nie powinna latać bo jest tam śruba nr 3

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=34_0025&hg=34&fg=07

Te gumki o których pisałem to inaczej prowadnice kolego bogi124 :D .Bez problemu dostaniesz komplet naprawczy(śruba imbusowa prowadnica i zatyczka).Te gumki nie kasują luzu i nic nie uszcelniają służą do prowadzenia zacisku.Co do wyrobienia śrub to bardzo prawdopodobne że się wyrobiły jak zacisk nie miał prowadnic i latał na luza..

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Czytam , i aż się wróciłem na początek - bo czegoś nie rozumiem :

 

1. pytanie - czy Ci dobrze hamowało ?

Nic o tym nie piszesz , więc hamulce są dobre .

 

2. Co do tego ,że zacisk chodzi na boki . To odpowiedź jest prosta . Tak ma być .

Ma chodzić na boki . Taka jest jego konstrukcja / i zasada działania .

 

Bowiem działa tak : - ty hamujesz , i klocki / po obu stronach są ściskane/przyciskane do tarczy

hamulcowej . Gdy zacisk jest dobry/ czyli niezablokowany / czyli chodzi na boki - to siła

docisku klocków jednakowo przyciska klocki do tarczy .

 

Gdy zacisk nie chodzi na boki / to wtedy jeden z klocków hamulcowych mocniej jest dociskany

do tarczy . bardziej się zdziera . Szybciej się zuzywają takie klocki .

Stąd obsługa po zimie - to przede wszystkim czyszczenie tak , aby zacisk chodził na boki.

Oraz przegląd głównego zacisku , czy guma osłonowa tłoczka jest cała , ...

panta rei
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba mało kto już rozumie o co właściwie koledze chodzi :D Jedyne co tam można wymienić i co może powodować problem to te gumki(prowadnice)
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
hamowało mi dobrze cały czas a teraz przy hamowaniu stuka i podczas jazdy zacisk obciera mi o felge a to ze docisk ma chodzic to wiem ale nie az tak bardzo z z drugiej strony niechodzi tak bardzo. dziekuje wszystki za pomoc. jutro rozbieram to i bede wiedział co to dokladnie jest.
Opublikowano
sciagnołem koło i gumki do wymiany miałes racje kolego juz zamowiłem i czekam. dla pewnosci ze to gumki sciagnołem tez drugie koło i obczaiłem .takze dziekuje za pomoc. serdecznie pozdrawiam
Opublikowano
serdecznie dziekuje piotr520 za pomoc.!!! juz zrobione kupiłem same gumki bo sruby były ok wymieniłem i jest zajebiscie :D
Opublikowano
dziekuje za pomoc piotr520!!!! juz zrobiłem :D kupiłem same gumki bo sruby były ok i teraz wszystko jest ok :D jeszcze raz serdeczne dzieki :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.