Skocz do zawartości

320d - Kopci na bialo po czyszczeniu EGR.


mikki76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.jakies dwa tygodnie temu kupilem BMW E46 320d. Postanowilem wyczyscic EGR i tak jak przed czyszczeniem auto puszczalo tylko czarnego baka przy gwaltownym przyspieszaniu tak teraz po wyczyszczeniu kopci bialym gryzacym dymem. dodam ze obecnie jestem za granica i z braku benzyny ekstrakcyjnej przemylem EGR WD40.moze to ma jakies znaczenie?kopcenie nie jest jakies potezne ale przed cala "operacja" wogole nie puszczal bialego dymu.ma ktos jakis pomysl co jest nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykrecilem tylko EGR(cztery sruby), zdjalem jeden gruby przewod gumowy, drugi metalowy i jedna cienka rurke gumowa.nic wiecej nie wykrecalem. teraz tego dymu jest jakby mniej ale od czasu czyszczenia przejechalem kilkaset metrow wiec niewiele.ale dlugo stal przy zapalonym silniku.najwiecej dymu poszlo zaraz po pierwszym odpaleniu.silnik tez przez moment pracowal nierowno i dwa razy zgasl ale po kilku minutach wszystko wrocilo do normy. Edytowane przez mikki76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykrecilem tylko EGR(cztery sruby), zdjalem jeden gruby przewod gumowy, drugi metalowy i jedna cienka rurke gumowa.nic wiecej nie wykrecalem. teraz tego dymu jest jakby mniej ale od czasu czyszczenia przejechalem kilkaset metrow wiec niewiele.ale dlugo stal przy zapalonym silniku.najwiecej dymu poszlo zaraz po pierwszym odpaleniu.silnik tez przez moment pracowal nierowno i dwa razy zgasl ale po kilku minutach wszystko wrocilo do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko powiedziec czy nie ubywa poniewaz prawie nie jezdzilem od tamtego czasu.tak jak pisalem wczesniej byl tylko czarny baczek przy depnieciu ale to w dieslach normalne.natomiast po czyszczeniu egr i zlozeniu wszystkiego do kupy walnal chmure bialego dymu.ale taki zbieg okolicznosci?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr sprawny, wezyki rowniez.w sumie przed czyszczeniem bylo dobrze a zachcialo mi sie czyscic:) wystarszylem sie troche ta nierowna praca po odpaleniu ale tak jak pisalem po chwili wskoczyl na prawidlowe obroty i pracuje rowniutko.ten dym na poczatku byl bardzo duzy a im auto dluzej pracowalo robil sie coraz mniejszy ale jeszcze jest widoczny.ostatnie 10 lat jezdzilem honda prelude i wiem o niej prawie wszystko a BMW mam od niedawna dlatego moze dla niektorych te pytania moga wydlac sie glupie ale nie wiem wiec wole zapytac madrzejszych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko, od tego jest 4um :cool2: Może po prostu silniejszy [niezawirowany] strumień sprężonego powietrza przepycha olej z kolektora ssącego do komór spalania przez co masz objawy jasnego dymu. Pomyślałem także o ODMIE... sprawdzałeś już to?? Ty masz jednostkę 136KM czy 150KM??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

136 KM. nie sprawdzalem jeszcze odmy ale zrobie to jak tylko znajde chwile.moze jestem przewrazliwony ale dla mnie to niepokojacy objaw tym bardziej ze pojawil sie zaraz po zalozeniu czystego EGR-u.a z tymi obrotami tez cos sie dzieje jak sie przeczysci egr? musi sie to jakos wszystko "ulozyc"?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...przed czyszczeniem auto puszczalo tylko czarnego baka przy gwaltownym przyspieszaniu...

 

No w dieslu to raczej normalny objaw - no chyba, że masz filtr cząstek stałych. Mój też puszcza bąka. Gdy bak był za duży wymieniłem separator oleju, bo był już mocno nasiąknięty i znów jest tylko mały bączek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak jak bakiem przy dodaniu gazu sie nie przejmowalem to chmura bialego, smiedzacego dymu i przerywana praca silnika po wyczszczeniu i zamontowaniu EGR-a juz mnie troche wystraszyla.przepalilem go i juz jest duzo lepiej ale do tej pory nie wiem co to bylo i dlaczego? pierwszy ram mam diesla i wszysko wydaje mi sie dziwne :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam!

Będę kolejnym polecającym czyszczenie EGR (AGR) oraz filtrów elektrozaworów. U mnie po zabiegu auto lepiej się zbiera od dołu, wcześniej poniżej 1900 obrotów na 5tym biegu auto nie chciało się zbytnio rozpędzać. Tak jakbyśmy jechali na zbyt dużym biegu w stosunku do obrotów. Teraz wydaje mi się że wcześniej załącza się turbina. Po czyszczeniu EGR wypadałoby wyczyścić następny element (w kierunku silnika), czyli kolektor, sporo mazi jest w jego wnętrzu, ale na to potrzeba sporo czasu.

U mnie pozostaje problem dużego dymienia na biało gdy auto popracuje kilka minut na postoju. Gdy później ruszam zostawiam obciachową zasłonę dymną za sobą.

Biały dym to spalanie oleju, więc stawiam na filtr odmy oleju. Jak się dobiorę to zrelacjonuję działania.

 

Pozdrawiam, Jaroy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.