Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w temacie ... dzisiaj jadąc z Gdańska do W-wy zapaliła się żółta kontrolka DSC a po jakimś czasie komunikat BC "Sprawdź płyn hamulcowy" oraz zapaliła się czerwona kontrolka awarii hamulców . Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik oblazłem auto dookoła, włączyłem ponownie silnik ... i wszystko OK (nic się nie świeciło niepokojącego). Ale pod Ostródą znowu ta sama historia . Zatrzymałem się na stacji i tym razem zajrzałem do zbiorniczka , demontując filer kabinowy (?? ktoś pomyślał :mad2: ) ale niczego niepokojącego nie zauważyłem..... płyn był. Po uruchomieniu auta wszystko wróciło do normy. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co się zaczęło sypać ?

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Opublikowano
BMW ma w kompie wbity program o wymianie płynu hamulcowego co 3 albo 4 lata ,wymień płyn albo wykasuj na kompie.
Opublikowano
BMW ma w kompie wbity program o wymianie płynu hamulcowego co 3 albo 4 lata ,wymień płyn albo wykasuj na kompie.

 

Co za bzdury piszesz.

Rzeczywiście płyn hamulcowy wymienia się co dwa lata i informowany jesteś odpowiednią kontrolką ale na pewno nie w ten sposób jak opisuje kolega.

Opublikowano

Dzięki K631 :)

 

Płyn wymieniałem w listopadzie i nawet nie przypuszczałem, że mogli nie zresetować.

Ale męczy mnie myśl....... dlaczego najpierw zapalało się DSC a dopiero po jakimś czasie (kilka minut) pojawiał się komunikat BC o sprawdzeniu płynu i zapalała się czerwona kontrolka o awarii hamulców ?

Ale oki najpierw podjadę żeby się upewnić czy robili reset po wymianie płynu.

Memento Mori :-)
Opublikowano

Ja jednak przyjżał bym się bardziej poziomowi płynu w tym zbiorniczku. Co prawda nie wiem jak sprawa wygląda w e39, ale miałem kiedyś podobny problem w e36. Zapaliła mi się kontrolka od hamulców, sprawdziłem płyn i na pierwszy rzut oka wydawało by się zę płynu jest dużo ale jak zaczołem dolewać do wlazło 200ml i kontrolka zgasła, ten zbiorniczek ma taką budowę która może zmylić.

Pozdrawiam.

Opublikowano
O konieczności wymiany płynu hamulcowego poinformuje cię taka ikonka zegarka obok kontrolek od inspekcji olejowej.
Opublikowano

HHHmmmmm JERRY chyba masz rację

 

Takie zachowanie powtarzało mi się 3-krotnie ... ale dopiero kiedy dolałem (choć byłem pewien , że w zbiorniczku widzę normę) do tej pory (kilka godzin) nie powtarza się ta historia.

Albo gdzieś mam ubytek .... albo to coś innego. Wiem na pewno, że tarcze już powinienem wymienić.... ale czy to ma jakiś na to wpływ ? (może ?)

Dzięki za wszelkie insynuacje :)

Memento Mori :-)
Opublikowano
Zrób test odkręć nakrętkę od zbiorniczka i podnieś pływak maks do góry jeśli nie zgaśnie kontrolka to masz walnięty czujnik.
Opublikowano

Albo gdzieś mam ubytek .... albo to coś innego. Wiem na pewno, że tarcze już powinienem wymienić.... ale czy to ma jakiś na to wpływ ? (może ?)

nie masz tarcz i klocków to płyn masz w zaciskach

jak wymienisz tarcze i klocki to musisz wcisnąć tłoczki i jak teraz dolałeś to odssać płyn ze zbiorniczka

Opublikowano

Dzięki za uwagi.

Po dolaniu płynu komunikat się już nie pojawił.... więc zapisuję się na wymianę tarcz i klocków.

Ale ciekawi mnie jeszcze ..... dlaczego najpierw zapalała się kontrolka DSC ?

Memento Mori :-)
Opublikowano
Prawdopodobnie dla tego że DSC działa wykorzystując układ hamulcowy i kiedy OBD stwierdzi jego niesprawność to wyłącza DSC by te przypadkiem próbując pomoc jeszcze bardziej nie zaszkodziło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.