Skocz do zawartości

nie chodzi dtc/dsc i kierunkowskazy


marjan1234

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczow i prosze o pomoc.Otoz tak jak w temacie nie chodzi kontrola trakcji i nie odbijaja kierunkowskazy.Po wlaczeniu silnika wszystko jest ok dopoki nie wykonam skretu kierownica-wtedy zapala sie kontrolka od kontroli trakcji i czujnik cisnienia w oponach-na zolto i nie odbijaja kierunkowskazy tzn po zalaczeniu i wyprostowaniu kierownicy dalej migaja.Bylem na komputerze i wyszlo ze byl czujnik abs walniety wiec wymienilem i dalej to samo.I tu moje pytanie czy moze istnieje tu cos takiego jak czujnik polozenia kierownicy czy moze tasma padla?,czy trzeba wymienic cala kolumne kierownicy???Przyczyna musi lezec wlasnie gdzies tutaj bo to tlumaczy nieodbijanie kierunkowskazow i nie dzialanie dtc/dsc ktore zalezne jest od polozenia kierownicy???Czy ma ktos jakis pomysl?DZIEKI ZA POMOC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to będzie pająk za kierownicą, on ma też czujnik położenia kierownicy.

Można sprubować zakodować go i skalibrować a jeśli nie pomoże to wymiana... Wiem że np. w E60 był to osobny sterownik SZL a teraz koduje się to przez DSC.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że uszkodzony jest moduł SZL. Jest on integralną częścią "centrum sterowania kolumny kierownicy" czyli potocznie manetkami z bebechami. Koszt w zależności od wyposażenia (tempomat, czujnik deszczu) waha się w granicach 1500- 1700 zł (ceny ASO)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że uszkodzony jest moduł SZL. Jest on integralną częścią "centrum sterowania kolumny kierownicy" czyli potocznie manetkami z bebechami. Koszt w zależności od wyposażenia (tempomat, czujnik deszczu) waha się w granicach 1500- 1700 zł (ceny ASO)

 

Pozdr.

 

Chyba masz racje bo dzwonilem do serwisu i powiedzieli ze tam czujnik czy modul jest zintegrowany z kolumna kierownicza i musze calosc kupic.Nie mam zamiaru zlodziejom placic prawie 2tys zl wiec pozostaje allegro.Moze ktos wkleic jakis link co ewentualnie musialbym kupic?Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E9X nie ma modułu SZL - jest on zintegrowany z modułem DSC i przez niego też należy go kodować.

 

Musisz kupić coś takiego:

http://allegro.pl/pajak-manetki-kierunkow-tasma-e90-e92-e93-e81-i1505064992.html

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba nie chodzi o sama tasme bo oprocz kieronkowskazow nie dziala mi dsc a ono jest uzaleznione od polozenia kierownicy i tez tak mi w serwisie powiedzieli.Na poczatku mowili tak jak ty ze tasma ale jak powiedzialem o kontroli trakcji to powiedzieli ze cala kolumne kierownicy trzeba zmienic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem Ci czy to masz zepsute, ale właśnie w tym "pająku" jest czujnik skrętu itd.

 

Taśma to inny element - ten między tym pająkiem a AiBagiem i wygląda tak:

http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/12/33/64/1512336440

 

Ten "pająk" który Ci wcześniej podesłałem kosztuje w ASO około 1500-2000pln.

 

Jak będziesz kupował Pająka to pamiętaj żeby kupić pod takie wyposażenie jak potrzebujesz ( tempomat itd. ), taśma ani manetek nie potrzebujesz je możesz przełożyć z starego pająka tak więc targuj się :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem Ci czy to masz zepsute, ale właśnie w tym "pająku" jest czujnik skrętu itd.

 

Taśma to inny element - ten między tym pająkiem a AiBagiem i wygląda tak:

http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/12/33/64/1512336440

 

Ten "pająk" który Ci wcześniej podesłałem kosztuje w ASO około 1500-2000pln.

 

Jak będziesz kupował Pająka to pamiętaj żeby kupić pod takie wyposażenie jak potrzebujesz ( tempomat itd. ), taśma ani manetek nie potrzebujesz je możesz przełożyć z starego pająka tak więc targuj się :D

 

 

Ja mam bez tempomatu czy takie cos by pasowalo?

http://allegro.pl/bmw-320-e90-e-90-e-90-przelacznik-tasma-i1489065745.html

 

z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma jest odpowiedzialna tylko za AirBaga - a od tego błędu kolega nie ma.

Mylisz się w tej taśmie flex idą ścieżki do przycisków miltifunkcji, klaksonu, łopatek, i podświetlenia mulitfunkcji oczywiście Poduszki powietrznej natomiast beż taśmy działają wycieraczki tempomat kierunki, ale do czujnika położenia kierownicy nie jestem pewien. te dwie szyny pinów to własnie do bajerów które działają

jak kręcimy kierownicą.

Jeżeli nie masz tempomatu to będzie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, oprócz AirBaga są te rzeczy o których wspomniales. Ja ogrodkowo powiedziałem ze tylko do AirBaga ponieważ problemy na jakie wskazuje kolega wskazują na poprawne działanie taśmy :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 lat później...

Cześć,

 

podepne sie pod temat aby ich nie dublowac. Mam ten sam problem. Nie dziala mi DTC i kierunkowskazy. Tyle, ze w porownaniu do kolegow ktorzy opisaywali swoje przypadki u mnie jest dosc nietypowo. Dzis pojechalem do garazu wymienic uszczelke pod deklam zaworowym oraz tarcze i klocki z przodu. Podczas drogi do garazu zadnych problemow z kierunkowskazami. Po wymianie uszczelki, klockow i tarcz mam problem jak koledzy z posta. kontrolki pojawily sie podczas opuszczania garazu.

 

Czy jest mozliwe abym odpial cos podczas wymiany i wplynal tym na takie zachowanie? Czy po prostu zbieg okolicznosci i paadl mi pajak. W BMW nie mam zbytniego doswiadczenia. Nadmienie tylko, ze klocki mialem wczesniej z czujnikiem, a wymienilem na bez wiec musialem wypiaclem przewod. Mniema, ze dlatego wyskoczyla mi kontrolka auta na podnosniku.

 

Z gory dziekuje za komentarze i dyskusje,

 

pozdrawiam,

Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

 

mam ten sam problem, po skręceniu kierownicą zapala się trakcja i kierunki nie odbijają. Czy wymiana pająka jest na zasadzie plug 'n' play czy trzeba cos potem kodować na kompie?

 

ps. Robiłem zbieżność 2 tygodnie temu ale kierownice mam nadal delikatnie skrzywioną w lewo. Czy muszę to skorygować, zeby bylo prosto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.