Skocz do zawartości

[X5 3.0] Błąd 4A63 DDE: EWS tampering, 41F1 DDE, 70 MRS,


lgorek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowym użytkownikiem bmw x5 3.0d w automacie z 2005, wszystko było by ok jakby nie jeden problem. Auto w jeden dzień zapala w drugi już nie. Piszę odrazu że prawdopodobnie stało się tak od słabego akumulatora ponieważ było auto u lakiernika i się rozładował, naładowany akumulator został wpięty do auta wszystko ładnie działało. Rano przychodzę a tu lipa. Nie zapala. Kręci silnikiem aż do rozładowania aku i lipa. Załatwiłem sobie DIS'a i zczytałem błędy.

 

4A63 DDE: EWS tampering 
incorrect random code
Fault currently  present 
Fault does not couse the warning lamp to light up
SAE diagnostic trouble code  --
Frequency 6
Logistics counter  40
....

 

Robiłem różnego rodzaju kombinacje o które prosił mnie DIS jednak dalej lipa. Również robiłem Alignment EWS-DME i EWS-DDE jednak jeden z nich woogole nic nie zrobił

 

Identified DME control module cannot be aligned via the selected path with the EWS control module! Use correct patch DME PROGRAMMING.

 

a drugi.

 

DME 
For the part number basic control unit 7801175 not data available in the loaded program. 

Select 
control unit:

 

Czy da się to zsynchronizować bo podobno to należy wykonać.

 

Drugi mam 41F1 DDE: Electric fan, activation - co oznacza ten błąd, nie mam panelu klimatronika czy może to być od tego ??

 

Ostatni to 70 MRS: Seat occupancy detector - z tego co się dowiedziałem jest to mata nacisku na i mam pytanie czy da się to wyłączyć, bo podobno lubi się to psuć. Czy jedynym wyjściem jest kupno sprawnego ?? Czy przez to świeci mi poduszka na desce ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=121947

W Twoim przypadku DME nie skutkuje bo to sterownik benzyniaka.

 

Ad2. Pewnie jakiś wentylator elektryczny przy chłodnicy.

 

Ad3. Robisz/kupujesz "atrape maty" lub wymieniasz cały fotel lub rozbierasz tapicerkę obecnego i wymieniasz mate, pewnie kodowaniem też się da wyłączyć. Przez to się świeci ta kontrolka poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za szybka odpowiedz

 

Dzisiaj próbowałem z inpą ale mam problemy są jakieś błędy przy komunikacji, nie robiłem dokładej fotki fotki ale coś taki błąd był:

 

IFH-0006: Command not accepted. Program will be stopped.

Requested control unit: DDE40KW0 not found. Control unit found. Program will be stopped

Api ResultText: Error #16
IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED
API job error or no such result 
Continuer script processing ?

 

Z tego co pamiętał gdy wybrałem silnik wysypywał błąd. Połączyłem się chyba tylko z E86 ale później coraz gorzej bo pojawiło się wszystko po niemiecku. Ogolnie masakra

 

Czy nie da się tego zrobić w DIS jakoś bardziej przypadł mi do gustu.

 

 

Oraz mam pytanie ponieważ muszę wymienić navi, tzn tą część w desce rozdzielczej i moje pytanie czy należy je kodować robić adaptacje a jak tak to w którym miescu DIS'a to szukać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inpy sprawdzilem kilka wczoraj sciaglem jeszcze kilka dzisiaj bede testowal ale wersja to 5.0.1 i 5.0.2 tylko chyba w roznych konfiguracjach ciezko powiedziec mam nawet taka co pokazuje model F01. Czy w inpa mam sie laczyc do X53 ??

 

A gdzie dokladnie w DIS to jest moze ktos wie ?? bo opcji jest bardzo duzo a jeszcze dokladnie nie wiem gdzie co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj probuje dalej to zrobić ale wyskakuje mi cały czas taki błąd

 

Requested control unit:
'D50M57D0/v1.00,D50M57A0/V4.00,D50M57A1/V4.00, D50M57C0/V2.00,D50M57B1/V4.00,D50M57E1,V.5.00,D50M57E0/V5.00' not found.
Control unit found: 'D60M57D0'.
Program will be stopped!

 

Z tego wynika ze mam D60M57D0, czy dobrze mysle oraz jak sie z nim polaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradziłem sobie z tym DDE EWS zrobiłem adaptacje nawet już nie pamiętam gdzie dokładnie i błąd znikł. Ale chyba było to w "Control Unit Function" lub "Function Selection". Szukajcie coś związanego z EWS. Po tym zabiegu auto zapala jak dawniej. Wszystko zrobiłem z DIS'a

 

Zostały mi tylko dwa błędy

 

41F DDE - ten od tego wentylatora

70 MRS - muszę wyłączyć matę ale tym się jutro zajmę.

 

Tydzień temu auto przestało żyć, 4dni temu porzyczyłem DIS, 2 dni pierwszy raz temu włączyłem DIS'a, a dziś wszystko już praktycznie w normie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.