Skocz do zawartości

320D - Moc dopiero od 3000 obr ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Auto to 320 D z silnikiem 136 km rok 2000

 

Problem polega na tym że odczuwalny kop jest dopiero od 3000 obr czy to na odłączonej przepływce czy podłączonej. Części które były wymienione : elektrozaworek od turbiny (odkręciłem gruche i cięgno bardzo luźno chodzi) + wężyki podciśnienia ,czujnik ciśnienia doładowania, zawór egr odłączony jak i roleta dla poprawy podciśnienia, Przepływke wsadziłem taką jak wsadzili w niemczech czyli Pierburg w obudowe boscha 458, oczywiście wszystkie filtry zmienione, Na postoju sprawdzane węźe i wygląda jak by przeładowywało czyli weźe robią sie twarde później miękną i znów robią się twarde ale już nie tak jak na początku, Nie wiem czy w aucie są katalizatory (czy może to być od katów??) ale jak sie przytknie rękę do rury wydechowej to jest silny podmuch spalin koloru przezroczystego Auto nie kopci. Zauważyłem że widać małą plamke oleju na intercoolerze może być dziurawy ?? niby jak ręką patrzyłem na dużych obrotach to nie leci powietrze ale czy może to być od tego ??

Niektórzy mówią że może turbo przeładowywać ale czy to możliwe jak cięgno chodzi w całym zakresie ??

 

Proszę o pomoc bo już ręce opadają na kompie nic nie wykryło ale diagnoza była robiona na postoju a i jeszcze wymieniłem cały separator odmy, kolektor był zdejmowany ale nie wymagał czyszczenia, pedał od hamulca twardy.

 

Z góry dzięki i pozdrawiam

Opublikowano
pedał od hamulca twardy.

Na początek to rozwiąż. Jeśli pedał twardy to znaczy, że albo układ podciśnienia jest gdzieś bardzo nieszczelny, albo pompa vacum wysiadła. Jeśli nie ma podciśnienia to co ma sterować turbiną?

Opublikowano (edytowane)
"znaczy twardy" Po przyciśnieciu pedała pare razy jest twardy jak się odpali auto pedał schodzi czyli oki Edytowane przez Ogi23
Opublikowano
napisałeś coś dziwnego , że odkręcałeś gruszkę turbiny i cięgno chodzi .....?????? to co zdjąłeś gruszkę i co sprawdzałeś ??? przecież to gruszka steruje łopatkami zmiennej geometrii w turbinie ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Tak trzeba było od razu napisać :D Po paru naciśnięciach ma się robić twardy bo pompa podciśnieniowa nie jest aż tak wydajna. W takim razie jedna rzecz jasna, teraz kolejna. Napisałeś, że nie ma różnicy, czy przepływomierz podpięty czy nie, a to nie jest normalne! Sprawdź czy przy gazowaniu cięgno przy turbo się rusza, za pomocą DIS-a wykonaj test przepływomierza, żeby zobaczyć jak mierzy, nr softu wgranego w sterownik silnika. Jeżeli cięgno od turbo rusza się to podłącz EGR i żaluzję, tylko sprawdź szczelność całego układu podciśnienia. Możliwa jest też nieszczelność między przepływomierzem a turbo, jest tam uszczelka założona na turbo, przez nią robi się czasami nieszczelność. Na początek powinno wystarczyć, jeśli to wszystko okaże się OK to szukać trzeba będzie dalej.
Opublikowano (edytowane)

sprawdzałem czy łopatki zmiennej geometrii się nie zapiekły i czy luźno chodzi cięgno. Nie mam kolego disa i niego kto by mi to zrobił :( A cięgno chodzi w całym zakresie to moge powiedzieć, Znaczy lepiej jest jak przepływka jest podpięta ale chodziło mi o to że wciska w fotel czy tak i tak dopiero od 3000 tyś obr. Na przepływce jest ok ale nie ma takiego wciśnięcia w fotel ekonomizer zamyka zię na 4 biegu na 5 około 15 czyli w normie

 

PS: Uszczelka jest dobra

Edytowane przez Ogi23
Opublikowano
Tak trzeba było od razu napisać :D Po paru naciśnięciach ma się robić twardy bo pompa podciśnieniowa nie jest aż tak wydajna. W takim razie jedna rzecz jasna, teraz kolejna. Napisałeś, że nie ma różnicy, czy przepływomierz podpięty czy nie, a to nie jest normalne! Sprawdź czy przy gazowaniu cięgno przy turbo się rusza, za pomocą DIS-a wykonaj test przepływomierza, żeby zobaczyć jak mierzy, nr softu wgranego w sterownik silnika. Jeżeli cięgno od turbo rusza się to podłącz EGR i żaluzję, tylko sprawdź szczelność całego układu podciśnienia. Możliwa jest też nieszczelność między przepływomierzem a turbo, jest tam uszczelka założona na turbo, przez nią robi się czasami nieszczelność. Na początek powinno wystarczyć, jeśli to wszystko okaże się OK to szukać trzeba będzie dalej.

między przepływomierzem a turbo raczej nie będzie nieszczelności ponieważ tam jest podciśnienie które zasysa tę rurę dlatego ona jest osadzona bez żadnej opaski ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Dokładnie tam jest podciśnienie więc jeśli to połączenie jest nieszczelne, to powietrze tam zasysane nie jest mierzone przez przepływomierz, powodując spadek mocy bo ECU automatycznie dozuje mniej paliwa niż być powinno. Chodziło mi dokładnie o uszczelkę nr 7, ale szczelność całego dolotu jest także ważna:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/i/238.png

EDIT: jak widać uszczelka nr 5 jest też bardzo ważna

Opublikowano
Ta uszczelka jest dobrze spasowana, wąż od odmy tak samo tylko martwi mnie ten intercooler jak napisałem powyżej ?? Może to od tego ??
Opublikowano
Jeżeli IC jest nieszczelny to w układzie dolotowym nie będzie żądanego ciśnienia. Sprawdzisz to najlepiej podłaczając auto pod kompa i jazda się przejechać. Zobaczysz wtedy na żywo jakie ciśnienie jest w dolocie.
Opublikowano
napisałes kolego ze nie masz sterowania żaluzjami chłodnicy, w jakim celu?? by zmniejszyc pojemność układu??

 

Dokładnie kolego

Opublikowano
Jeżeli IC jest nieszczelny to w układzie dolotowym nie będzie żądanego ciśnienia. Sprawdzisz to najlepiej podłaczając auto pod kompa i jazda się przejechać. Zobaczysz wtedy na żywo jakie ciśnienie jest w dolocie.

 

Ale czy możliwością jest że będzie wtedy ciągła od 3000 obr ?? Wiem musze kupić kabel bo mam dość wydawania kasy w błoto :D

Opublikowano

Elektrozaworek:

 

________

VACUM ---I I

I I

TURBO----I I

 

Na Trójniku od lewej TURBO i wszystko zaślepione :D

 

Więc chyba jest dobrze ??

 

PS: Z tego co pamiętam jak ostatnio sprawdzałem auto pod kompem to przepływka dawała dobrze już nie pamiętam ile ale napewno powyrzej 950 jednostek na wyższych obr

Opublikowano
no ja u siebie odłączyłem wężyk od żaluzji i zaślepiłem i zobzczym czy ten zabieg doda mocy :twisted: żaluzje zostawiłem w pozycji zamkniętej
Opublikowano
nie doda !!!!! ponieważ pompa vacuum jest obliczona na określone podciśnienie do obsługi wszystkich urządzeń .... jeśli jest na wykończeniu to owszem może coś pomóc ale od tego też jest zbiorniczek podciśnienia który akumuluje to podciśnienie ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Dokładnie tam jest podciśnienie więc jeśli to połączenie jest nieszczelne, to powietrze tam zasysane nie jest mierzone przez przepływomierz, powodując spadek mocy bo ECU automatycznie dozuje mniej paliwa niż być powinno. Chodziło mi dokładnie o uszczelkę nr 7, ale szczelność całego dolotu jest także ważna:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/i/238.png

EDIT: jak widać uszczelka nr 5 jest też bardzo ważna

 

 

 

W elemencie nr 6 tam gdzie się styka z rurą od przepływki założyłem opaske i teraz moje pytanie ta rurka od odmy wchodzi w taką rurkę czy uwas jest to wciskane czy zgrzane ?? umnie jest zgrzane, wziołem trochę superglu (nie miałem nic innego) i to przesmarowałem wokoło przejechałem się i jest dużo lepiej ale czuć jeszcze przerwe to zależy jak się mu zachce albo 2500 albo już 2200 ??? ale później ciągnie normalnie przynajmniej tak mi się wydaję :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.