Skocz do zawartości

316i POMOCY - 1.9 poj z 1999 roku 105 koni


wesolyChojnice

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie, postanowiłem założyć nowy temat bo opiszę obszernie co się stało z moim BMW.

 

na początku dodam że byłem podłączyć ja na komputerze i zostało stwierdzone że mam do wymiany sondy lambda, koszt: (1 sonda 400zł druga 320zł) są to normalne ceny co sądzicie? są to niby jakieś chińskie zamienniki, co do ori firmy Bosch jeszcze nie wiem jak to będzie wyglądało cenowo. Pali mi strasznie dużo bo 16 litrów w mieście, dam na przykład taką sytuacje że jak mam np 2 bieg i 1500 obr to pali 18l, a jak mam 2000obr to pali 20l. Na 3 biegu podobnie, jak mam 1500 obr to pali 16l, a jak mam 2000obr to pali 18l. wydaje mi się że to za dużo jak na 105 koni. Nie mam niestety możliwości porównać jej u siebie w mieście bo nie znam nikogo kto ma taką samą 316i.. ogólnie mi na obrotach nie skacze jakoś wariacko, tak o 100tyś na zimny, na ciepłym tak o 150tys, co mnie zastanawia to to że nie kiedy śmierdzi benzyną a nie kiedy się dławi, przy zmianie biegu nie przyśpiesza od razu, muszę odpuścić trochę pedał gazu bo się dławi i po chwili czuje przypływ mocy.ogólnie ciśnienie w silniku jest dobre tak powiedział mechanik, tylko świece wyglądały jak zalane benzyną. jeszcze jak na zimnym silniku odpaliłem i odkręciłem korek wlewu oleju to strasznie chlapie olejem co pierwszy raz zauważyłem bo w poprzednich samochodach tak nie robiło, i się zadusił sam, po prostu zgasł...

 

a teraz wczorajsze jej wybryki:

wsiadam wiec wczoraj wieczorek do auta, odplam a tu nic, rozrusznik nie chodzi, gdy go przekręcam słyszę tylko taki przeskok jak w normalnym zamku od drzwi w domu, światła się zapalają a mam je wyłączone, kontrolka ABS i ESP też nie gaśnie... nie wiem co robić, ze szwagrem pchnęliśmy go i po wrzuceniu 2 biegu odpalił, na początku światła drgały tak jak by nie dostawał odpowiedniej dawki prądu, w środku i na zewnątrz, po chwili problem ustał, przejechałem kawałem wszystko było ok, tylko zapaliła się kontrolka zmiany oleju ale na żółto, po chwili zgasła.

Kolejny dziwny przypadek przy parkowaniu 5km/h przy pełnym skręcie w lewo załączył się ABS nie wiem czemu, sucho było, nie dodawałem gazu więc nie miał jak zerwać przyczepność, zapaliła się kontrolka ABS i ESP, i nie chciała się wyłączyć, dopiero po ponownym uruchomieniu silnika i przejechaniu 200metrów kontrolki zgasły...

a i jeszcze jedno, panowie nie wiecie może co zrobić z tym przyciskiem wielofunkcyjnym od komputera? ten przełącznik po lewej stronie kierownicy na kierunkowskazie bo mi nie działa i przez cały czas pokazuje mi temperaturę, przebieg i ilość przejechanych kilometrów od momentu wykasowania ich...

 

Z GÓRY DZIĘKUJE ZA POMOC I DOBRE RADY PO ZA TYM FAJNIE SIĘ JEŹDZI BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz wczorajsze jej wybryki:

wsiadam wiec wczoraj wieczorek do auta, odplam a tu nic, rozrusznik nie chodzi, gdy go przekręcam słyszę tylko taki przeskok jak w normalnym zamku od drzwi w domu

 

To akurat proste, akumulator ci siadł. ;)

 

Kolejny dziwny przypadek przy parkowaniu 5km/h przy pełnym skręcie w lewo załączył się ABS nie wiem czemu, sucho było, nie dodawałem gazu więc nie miał jak zerwać przyczepność, zapaliła się kontrolka ABS i ESP, i nie chciała się wyłączyć, dopiero po ponownym uruchomieniu silnika i przejechaniu 200metrów kontrolki zgasły...

 

Możliwe, że siadł ci czujnik od abs'u, częsta przypadłość, czasem pomaga przemycie jego (przy tylnim lewym kołe jak dobrze pamietam :D)

 

a i jeszcze jedno, panowie nie wiecie może co zrobić z tym przyciskiem wielofunkcyjnym od komputera? ten przełącznik po lewej stronie kierownicy na kierunkowskazie bo mi nie działa i przez cały czas pokazuje mi temperaturę, przebieg i ilość przejechanych kilometrów od momentu wykasowania ich...

 

Jeżeli jest tak, że naciskasz BC a funkcje nie przeskakują możesz mieć dołożony mieszek z BC ale nie zaprogramowany lub źle zaprogramowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ergometrem się nie sugeruj on nie pokazuje faktycznego zużycia paliwa, za 100zl zrobisz spokojnie 250km+ zależnie od buta i miejsca (miasto/trasa). Zapytaj poprzedniego właściciela czy dokładał mieszek od kierunkowskazów z BC i czy programował go (bodajże tylko DISem można).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale za 100zł robie 150km w mieście 50tyś gdzie nie ma za dużych korków, ale jak ja mam 2tyś obrotów a spalanie na 20l to coś nie tak, poprzedni właściciel nie dokładał tego przycisku, jest on ori ale z tego co powiedział jest on zablokowany i trzeba go przez komputer odblokować, mówił że to koszt 50zł z tego co się orientował..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do abs-u to przedni czujnik walniety. prawdopodobnie kabel sie przelamal mialem tak u siebie. najprostrza sprawa ktora zaosczedzi ci pieniedzy to kupic sobie kabelek i walnac diagnoze. co do chlapania oleju to moze byc walniety przedni zawor EGR to cos metalowe

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL32&mospid=47631&btnr=11_2071&hg=11&fg=45

element nr 15. aby go sprawdzic to wypnij z tego odkurzacza co jest dalej idac tym wezem wtyczke i zobacz czy jest woda ona lubi sie tam zebrac. jak jest to od razu podlacz na krotko do aku i sprawdz czy chodzi ale z reuly sie zaciera. co do bc podjedz do kogos kto ma disa i 5min sprawa bedzie zalatwiona. dziwne troche ze ori bc i nie dziala. moze to manetka? co do odmy to tez jej sie przyjzyj. najlepiej zatkaj na dole i dmuchnij jak juz ja wyciagniesz. jak syczy to membrana walnieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie byłem drugi raz na komputerze ale już u innego gościa, i wstrzymał mnie z zakupem sond... ale po przebadaniu okazało się że miałem wymieniany przepływomierz powietrza i został wymieniony nie na oryginalny Bosch tylko na jakiś inny zamiennik...

i tu dziwna sprawa bo komputer pokazywał że on w ogóle nie pracuje, dopiero na wysokich obrotach zaczął wdmuchiwać powietrze, czy ktoś z was zaobserwował takie zjawisko, i tu akurat ważne:

 

Czy ktoś z was ma 316i z 1999 roku z silnikiem 1.9 poj. jeżeli tak prosił bym o nr oryginalnego przepływomierza Bosch bo muszę kupić oryginalny a nie wiem jak go znaleźć żeby był to konkretnie ten którego szukam, dzięki z góry (oczywiście to pytanie tylko do posiadaczy oryginalnej części i tego modelu)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz lepiej do aso oni ci po vinie dojda co i jak a na allegro czy gdzies mozesz sie naciac. najlepiej znajdz kogos ze znajomych i podjedz na podmianke i zobaczysz czy jest lepiej. po ta czesc dosyc droga. albo jedz do kolesiua co ma do sprzedania i wypróbuj na miejscu zeby zonka nie bylo. ja do swojej 318i wsadzalem od takiej jak twoja i dzialalo bez problemu. pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.