Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam takie objawy - moze wiecie co moze byc przyczyna. E46 320d 2005r touring, 130tys km, automat.

 

1. Po dluzszej jezdzie jak wrzuce na N lub P czuc gdzies co 2-3 sekundy bardzo delikatne wibracje ( czuc je jakby w nogach) po czym ich brak i za 2-3 sek znow.

2. Na zimno (ale rowniez w dodatnich temperaturach - tak do 6 st.C) po odpaleniu piszczy jakby z okolic paska klinowego 2 minuty i ustaje. Po lekkim dodaniu gazu tez ustaje piszczenie. Ale jesli delikatnie dodam gazu i nagle puszcze, obroty spadaja i czuc konkretne telepnięcie pod maską. Jak byly wyzsze temperatury nie bylo piszczenia ale telepnięcie owszem.

Dodam, ze jakis czas temu ASO zalecilo wymiane tlumika drgan ukladu wydechowego (nr katalogowy czesci: 18107515325),czego nie zrobilem. Równiez niedawno mialem problemy z odpalaniem-raz odpalal, a raz nie, wymienilem sterownik swiec, filtr paliwa, pompe wstepna paliwa pod fotelem kierowcy i wreszcie to co rozwiazalo problem: przekaźnik pompy paliwa - ten za schowkiem od strony pasazera. Podczas diagnozowania tego problemu z odpalaniem na kompie wyszly jakies rozne cisnienia na szynie (tyle zrozumialem bo bylo to sprawdzane za granica). Nie wiem jak jest teraz z tymi cisnieniami gdy auto odpala juz od strzalu. Ale wibracje, o ktorych pisalem wystepowaly juz przed problemami z odpalaniem.

 

Pozdraiam,

pur

Opublikowano
najbardziej prawdopodobne to koło pasowe z tłumikiem drgań , jest z przodu silnika .... ze względu na te piski , a przy okazji wymień paski ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
najbardziej prawdopodobne to koło pasowe z tłumikiem drgań , jest z przodu silnika .... ze względu na te piski , a przy okazji wymień paski ....

Przyłączam się do zdania kolegi, wymiana powinna rozwiązać problem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Dzieki wielkie, tak tez podejrzewalem czytajac wczesniej forum.

 

Poajwily sie tez posty, ze lepiej wymienic w ASO bo potrzebny jest specjalny klucz. Ktos z was wymienial w warsztacie niezaleznym gdzie takim nie dysponowali i czy wyszlo ok?

Lepiej kupic Corteco czy Impergom tez moze byc? No i te paski - oryginal z ASO czy zamienniki?

 

Pozdrawiam,

 

Pur

Opublikowano
Dzieki wielkie, tak tez podejrzewalem czytajac wczesniej forum.

 

Poajwily sie tez posty, ze lepiej wymienic w ASO bo potrzebny jest specjalny klucz. Ktos z was wymienial w warsztacie niezaleznym gdzie takim nie dysponowali i czy wyszlo ok?

Lepiej kupic Corteco czy Impergom tez moze byc? No i te paski - oryginal z ASO czy zamienniki?

 

Pozdrawiam,

 

Pur

Kolego jak już robić to konkretnie, więc tylko Corteco w ASO wcale nie musisz wymieniać, wielu robiło to bez specjalnego klucza, pasek oczywiście tylko contitech bo taki idzie na pierwszy montaż i powinien mieć takie włoski (coś ala zamsz) od środka jeśli nie będzie miał to zamów w ASO, bo jeśli kupisz inny to przy starcie i gaszeniu będzie ci piszczeć, chyba byli tacy co robili u swoich zaufanych mechaników i było OK, jeśli chodzi klucz to koszt 250 złotych w tym wątku jest kolega który zakupił ten specjalny klucz. viewtopic.php?f=69&t=100711&start=375 Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Po prawie miesiecznych testach na wymienionych czesciach jest znaczna poprawa. Nie ma juz lub jest ledwo wyczuwalne czasem na zimnym to telepniecie po dodadniu i puszczeniu gazu, zniknelo tez wystepujace wczesniej na zimnym silniku "lupniecie" podczas wrzucania biegu D z P. No i nie piszczy. Takze jest sukces. Pozostaly jednak te wibracje po dluzszej jezdzie, o ktorych pisalem na poczatku. Coz, na razie odpala na cieplo jak zloto wiec chyba jeszcze na szczescie nie wtryski.

 

dzieki i pozdrawiam,

 

pur

Opublikowano
. Pozostaly jednak te wibracje po dluzszej jezdzie, o ktorych pisalem na poczatku.

 

pur

 

A poduszki pod silnikiem wymieniałeś ?

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
wymienialem poduszki jakies 40 tys km. temu. powinny byc chyba jeszcze dobre,nie?
Opublikowano
Powinny co najmniej na 100 tys starczyć - jeżeli użyłeś Fraudenberg - Lemforder - Febi (wszystko to jedna i ta sama poducha)
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Takie pytanie:

Jak jednoznacznie sprawdzić czy poduszki są już do wymiany? U mnie jak gaszę silnik wiadomo to czuć pewne wibracje, ale chyba nowe poduszki nie wyeliminują takich wibracji w 100%?...

Opublikowano
Takie pytanie:

Jak jednoznacznie sprawdzić czy poduszki są już do wymiany? U mnie jak gaszę silnik wiadomo to czuć pewne wibracje, ale chyba nowe poduszki nie wyeliminują takich wibracji w 100%?...

 

 

Jednoznacznie stwierdzić nie można, no chyba że są popękane to może dojrzysz, ale jak nie wymieniałeś od nowości to polecam to zrobić bo poduchy się po prostu ubijają i drgania przechodzą na budę, fotele, wydech...

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.