Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

Ja natomiast zalalem wczoraj 10W40 Mobil1, taki jaki byl poprzednio. Filtr hengst. Oczywiscie reset kontrolek oil service, teraz pali sie ladnie 5 zielonych kwadracikow. Co ile one gasna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Komputer sam przelicza kiedy mają gasnąć w zależności od ilośći odpaleń auta, przebytych km, z jakimi obrotami auto jeździ i pewnie coś jeszcze, ale nie pamiętam. Chyba na forum jest o tym temat. Nie sugeruj się tym bo po pierwsze wychodzi ok 20tys znając życie a na tym czymś co wlałeś nie powinieneś tego robić. Co innego jak byś zalał syntetyk jak każdy radził. Chociaż ja nie robię więcej niż ok 16tys na syntetyku.

 

Tobie zostaną pewnie z 2-3 cegiełki jak będziesz miał 10tys km i wtedy wymieniasz olej. Półsyntetyk nie powinien być w tym motorze. W misce nie ma jakiegoś czujnika lepkości i znikanie kontrolek jest w 100% elektroniczne

 

Mobil 1 nie ma 10w40 tylko syntetyki tak dla ścisłości :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże mobila lać do beemki... kumpel to leje do golfa 2... i ojciec do seata SDI.

Ja zmienialem w swojej M52b28 E39 olej, zdecydowalem sie na Motul Synergie 6100+, polsyntetyk 10w40, najbezpieczniejszy z tego co sie zorientowalem (ponoc mozna lac syntetyk przez caly czas uzytkowania ale nie odwazylem sie). Zrobione kilka tysiecy na tym oleju, i ani grama nie wzial. Zreszta starego tez nie bral... dla mnie to glupota oszczedzac parenascie zlotych na oleju do silnika, ktory jak domniemam ma nam sluzyc przez lata. Polecam Motula, swietny olej ewidentnie slychac ze silniczek na nim bardziej miekko chodzi. Jak juz zmieniac to na cos konkretnego Liqui Moly, Motul, ewentualnie TotalQuartz. Wedlug niektorych najlepszy jest Castrol, ja uwazam ze najlepszy to on jest ale w kwestii marketingowej, i reklamy, wszedzie go pelno- co nie znaczy ze jest najlepszy. Wiadomo na kazdym oleju bedzie silnik pracowac, ludzie cale zycia jezdza na mobilach i nie narzekaja. Ale nawet jezeli wszystkie te oleje to byloby jedno i to samo, to i tak wolalbym doplacic te 20zl i miec w garazu pusta banke po oleju z naklejka lepszej firmy niz z jakims badziewiem z tesco :D

 

http://forum.mini.org.pl/files/dsc00298a_101.jpg

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo leje GM 10w40 i do E39 szło i teraz do e46 idzie, raz po kupieniu E39 pojechałem wymienić olej został wlany 6,5 litra, usunięcie inspekcji, filtr i wymiana koszt 230-240 złoty olej na 15 tys. chociaż inspekcja jest na 10 tys. po przejechaniu 12 tys. km było ratowanie silnika na szczęście się udało i od wtedy GM tylko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo leje GM 10w40 i do E39 szło i teraz do e46 idzie, raz po kupieniu E39 pojechałem wymienić olej został wlany 6,5 litra, usunięcie inspekcji, filtr i wymiana koszt 230-240 złoty olej na 15 tys. chociaż inspekcja jest na 10 tys. po przejechaniu 12 tys. km było ratowanie silnika na szczęście się udało i od wtedy GM tylko.

Do M52 zalewasz 10W40 GM-u? :shock:

Ostro,ostro.. No ale to Twój wybór,,,

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym nie lał oleju za 59zł za 5 litrów tym bardziej do tych silnikow... w M52b28 olej jest podwójnie ważny, bo ten silnik ma natrysk na denko tłoka. A to że silnik chodzi, to nie znaczy że ten GM mu nie szkodzi... Strach dzis kupowac beemke skoro niektore jezdza na oleju za 59zł :D
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym nie lał oleju za 59zł za 5 litrów tym bardziej do tych silnikow... w M52b28 olej jest podwójnie ważny, bo ten silnik ma natrysk na denko tłoka. A to że silnik chodzi, to nie znaczy że ten GM mu nie szkodzi... Strach dzis kupowac beemke skoro niektore jezdza na oleju za 59zł :D

 

 

Słuchaj nie oszczędzam nigdy na częściach i innych akcesoriach motoryzacyjnych, bo jeżeli chodzi o auto to jestem bardzo uczulony, ale po tym jak zapłaciłem ponad 200 zł, ( nie że mi szkoda było ), ale jak miało mi to uszkodzić silnik to wolę nawet co 8-10 tys. wymienić i jeździć. Czytałem opinie co i jak też już nie wiedziałem co robić, ale mam wielu znajomych mechaników i ufam im.Ale nie chce mi się sprzeczać, bo większość i tak sobie pomyśli o mnie .... a mniejsza o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się odciąć od tych znajomych mechaników.

 

Ta i jeździć wydawać kasę i mieć to samo ? Powodzenia. Jak to napisałem znajdzie się ktoś kto wie lepiej, póki co czy na forach czy w realu pomogłem i to dużo i Ci mechanicy tak samo, bo to co piszę na temat gazu itp., to tylko dzięki nim wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki olej zaszkodził Twojemu silnikowi?

 

Kolego, żeby Ci nie okłamać będę w biurze i poszukam faktury i Ci napiszę, na pewno doczepił karteczkę na 15 tys. km i chyba był pół syntetyk, bo właśnie przy zmianie później jak miałem kupić 10w40 to zapytałem czemu tu taki miałem. A firma nie wiem czy nie był castrol, ponieważ zakład,w którym to robiłem sprawdzał jaki tutaj olej trza stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, żeby Ci nie okłamać będę w biurze i poszukam faktury i Ci napiszę, na pewno doczepił karteczkę na 15 tys. km i chyba był pół syntetyk, bo właśnie przy zmianie później jak miałem kupić 10w40 to zapytałem czemu tu taki miałem. A firma nie wiem czy nie był castrol, ponieważ zakład,w którym to robiłem sprawdzał jaki tutaj olej trza stosować.

Poszukaj koniecznie i napisz,co się działo z silnikiem,że auto śmiga na półsyntetyku.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak wróciłem z Belgii tam nie miałem problemów nic. I było zrobione 11,5 tys. około na tym oleju i jeździłem w większości tylko po mieście i nagle dziwny dźwięk tak jakby w stylu cyk cyk cyk i tak szybko nie wiem, mówię co jest, i zazwyczaj to było jak deptałeś, no to pod maskę nic nie to raczej nie stąd i wydawało się, że to strumienica lipna i to przez to, do mechanika pojechałem jeszcze nie patrzyłem tak jak teraz na wyraz ,,mechanik''. To do pierwszego lepszego, a jak coś to umówię się z kolegą, żeby dać jemu zarobić, a że mieszka kawałek ode mnie to nie jechałem specjalnie. Jednak stwierdził, że to też musi być coś tam na dole, że przez gaz się przepaliła nie wiem skoro mechanik to wie lepiej :) I pewnego dnia jadę i kolega szedł zatrzymałem się i zaczęliśmy rozmawiać ..... i on do mnie, że właśnie silnik zajechał, bo nie miał oleju i jeździł, a ja, że też mam jakiś problem i jadę do Kornela ( mechanik, który zna się ), a on no to mondeo stoi tam i miałem odpalony silnik cały czas i nagle cyk cyk cyk, a ten kurw... co Ty zajechać silnik chcesz i ....... od razu tam, auto na podnośnik olej jak woda i mówi, że silnik dostał po zaworach (jeżeli coś przekręciłem to poprawcie), bo nie pamiętam nazw tych w silniku części i mówi, że nie wiadomo co to będzie. Pojechał po olej 10w40 i doctora, filtr, i chwila prawdy. Auto zaczęło normalnie pracować, ale od razu powiedział, że to może być dopóki doctor działa, bo on nigdy nie polecał tego chyba, że już warunki ostateczne, No i do następnej wymiany czyli jak już miałem kratkę na pomarańczowo to jechałem na wymianę. Pojechałem też do drugiego kolegi bo na miejscu ma sklep i w moim mieście. Trochę go zaskoczyło, że jest tak gęsto, ale oleju nie dolewałem i nie było, że jest za mało czy coś, i tak samo wlał 10w40. To było Październik 2012r. Zero problemów, silnika nie było słychać nic głośniej tak jak przyjechał z niemiec tak do końca, a był w styczniu auto wystawiłem na sprzedaż, przyjeżdżali i byli zaskoczeni pracą silnika, że cichy, że to, ale bardziej patrzyli na wyposażenie, bo skóry , bo nie ma tempomatu no nie ważne. Auto sprzedane, zero reklamacji mamy kontakt na face i chwali sobie. Chyba opisałem wszystko jak można chyba trza zawód zmienić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
No i do następnej wymiany czyli jak już miałem kratkę na pomarańczowo to jechałem na wymianę.

Chyba nikt nie sugeruje się tymi diodkami.

Ja 10W40 zlewam po max 12tk.Jak zrobiłeś na nim ok 22 tak jak nakazują diodki to co się dziwisz, że klepało.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I naprawdę nawet nie wiedziałem do teraz, że wlewam inny olej czy coś. Na samym początku, kiedy coś miałem do wymiany kupiłem zamiennik nadkola i padł mi rezystor zwany jeżem, więc zamówiłem jakiś tam nie oryginalny, na zdjęciu jak oryginał i też nie było w cenie różnicy dużej chyba 70 zł, ale skoro jest gwarancja to ok, to przyszedł jak te druciki były długie i kształt skoszony to tutaj krótsze 2 x więcej i prostokątne he he, kurde teraz odsyłaj zabawy, a musiałem wyjechać, a to późna zima to nie ma opcji bez dmuchawy to szlifierka i rzeźbienie, skoro tutaj są dłuższe to tutaj dali ich więcej. Wszystko działało, 3 miesiące heh zamówiłem u kolegi firmy valeo 190 zł. Zero problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.