Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej. Mam problem z nabrzmiałymi wężami od chłodnicy gorny i dolny pompuja sie do takiego stopnia jak by miały zaraz wybuchnać musze odkrecić troche korek wlewowy i sie robia miekkie. Odpowietrzałem cały uklad jakies 2 tyg temu bo mialem wymieniana pompe wody i mysle ze dobrze odpowietrzyłem układ. Kurcze co mam zrobić ? Tak myśle moze uszczelka jest walnieta ?:/
Opublikowano

Weze maja byc twarde. To jest uklad cisnieniowy (2 bary).

Jezeli cisnienie jest zbyt wysokie ujdzie przez korek wlewowy na zbiorniczku wyrownawczym (jesli zaworek w korku jeszcze dziala)

Jak auto Ci sie nie grzeje i nie ma wyciekow z ukladu chlodzenia, ma jezdzic :wink:

Opublikowano

mnie tak straszyli mechanicy ze mam narzmiale weze od chlodzenia i moze sie to zle skonczyc....przyszlo lato visco sie zaczelo zalaczac i pojechalem do znajomego na odpowietrzenie i wymiane plynu ....

 

powiedzial zeby sie nie przejmowac twardymi wezami poniewaz on zmieni plyn, odpowietrzy uklad i po pierwszym zagrzaniu i tak weze bede twarde bo tak ma byc...

Opublikowano
mnie tak straszyli mechanicy ze mam narzmiale weze od chlodzenia i moze sie to zle skonczyc....przyszlo lato visco sie zaczelo zalaczac i pojechalem do znajomego na odpowietrzenie i wymiane plynu ....

 

powiedzial zeby sie nie przejmowac twardymi wezami poniewaz on zmieni plyn, odpowietrzy uklad i po pierwszym zagrzaniu i tak weze bede twarde bo tak ma byc...

 

haha jak u mnie....

Jeden mechanic nawet wycene mi zrobil na wymiane uszczelki pod glowica...

Nie dawaj sie, a do BMW znajdz mechanika od tych wlasnie aut a nie ogolnego... :duh:

Opublikowano
No kurcze to teraz sam nie wiem... Kiedyś jak byłem u fachowcow od bmw to mi mowili ze musza być mieciutkie węże jak sa twrde to uszczelka.. I jak mi odpowietrzali to robili w taki sposób aż własnie były węże miekkie. Ja to powiem wam szczerze ze na tamte wakacje padła mi chłodnica. Pękła pod ziorniczkiem, wymienłem chlodnice wisco obudowe i termstat. Po 3 miesiacah przeciek sie zrobił pod obudowa termostatu a teraz nie dawno własnie pompa wody i nie wiem czy to przez twarde węże czy po porstu jakiegoś pecha miałem:/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie pech tylko nie młode już auto.

Wszystkie te sprawy są w zasadzie normą w tych autach.

 

A co do twardości węży to w zasadzie jak są miękkie to jest coś nie tak. Znaczy , że układ jest nieszczelny.

 

Ja kiedyś bańkę po borygo położyłem na kaloryferze. Była już w zasadzie pusta a i tak spuchła jak bania. To pomyśleć ile się zwiększa ciśnienie w układzie w którym jest przecież 10 litrów szczelnie zamkniętych.

 

Dodatkowo nie bez powodu układ jest pod ciśnieniem. Płyn pod ciśnieniem wrze w wyższej temperwturze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.