Skocz do zawartości

320d 150km dużo pali, i slaby v-max - prosba o pomoc


mikan

Rekomendowane odpowiedzi

Masy powietrza to jedno, wartość 1300 jak najbardziej jest osiągalna mimo że z wykrzyknikiem. Tym się nie przejmuj. Sprawdź jeszcze jakie ciśnienie masz maksymalne w kolektorze dolotowym ( Air presure) i jakie masz maksymalne ciśnienie na szynie CR. Jeśli te dwie wartości masz ok to można jechać na program. A sprawdź jeszcze korekty wtrysków, na postoju i pod obciążeniem.

nie chce mi się przeglądać całego tematu , powiedz tylko jakie jest ciśnienie turbo bo tam często problemem są przeładowania ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

to samo mówił o masach mechanik ... a co do doładowania i szyny cr to na poprzedniej stronie są linki do screenów z przed miesiąca i na postoju i przy obciążeniu, można rzucić okiem, myślę że poza masami wszystko jest jak najbardziej OK, uważałem że skoro coś jest nie tak i z wykrzyknikiem bez chipa jeszcze to powinienem to naprawić, bo jak pisałem pierwotnie fura za dużo pali i za wolno jedzie, może już nie 13 jak na początku ale w mieście poniżej 11 nie zejdę, a 225km/h osiąga po długim rozpędzeniu, a w trasie ze spalaniem udało mi się do 5 zejść przy prędkości 100 - 120km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jeszcze korekty wtrysków, na postoju i pod obciążeniem.

OK... tylko jezeli sprawdzimy korekcje biegu jalowego, ktora de facto sa wystarczajace do okreslenia sprawnosci wtrsykiwaczy jak i cylindrow to po co robic test pod obciazeniem?? Przeciez to bieg jalowy jest "najtrudniejszym" w kwestii wyrownowazania jego predkosci obrotowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekty wtrysków są na poprzedniej stronie na postoju, a Yoshimura co ty o tych masach powiesz? na chwilę obecną jak blędów nie ma, długo nie było sposobności przez te naprawy na chipa, teraz jest i już nic chce zwlekać ... wiadomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jeszcze korekty wtrysków, na postoju i pod obciążeniem.

OK... tylko jezeli sprawdzimy korekcje biegu jalowego, ktora de facto sa wystarczajace do okreslenia sprawnosci wtrsykiwaczy jak i cylindrow to po co robic test pod obciazeniem?? Przeciez to bieg jalowy jest "najtrudniejszym" w kwestii wyrownowazania jego predkosci obrotowej.

 

Pod obciążeniem wtryski inaczej chodzą. Fakt że nie wolno przekraczać 3500 obr. Jeżeli na przykład na jałowym korektę masz +2 to pod obciążeniem możesz mieć +4 a to już wskazuje na fakt że wtrysk jest do dupy.

Co do mas powietrza to niema czym się przejmować jeśli oczekiwana w stosunku do zmierzonej niema odchyłki większej niż 10% to jest ok.

A u Ciebie odchyłka jest większa niż 10 % wiec stawiam na uwalony przepływomierz.

Poza tym nie wiem czy nie miałeś odpinanej przepływki albo nie była robiona adaptacja po jej wymianie, wartość na jałowym ponad 500 jednostek to stanowczo za dużo. wartość nominalna to od 280 do 300 jednostek.

Kolejna sprawa potwierdzająca że nie było adaptacji przepływomierza to fakt iz na jałowym ciśnienie masz ponad 1200 mbar a powinna być wartość bliska ciśnieniu atmosferycznemu, czyli ponad 1000 mbar

Edytowane przez szatynwroc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka nowa orginalna kupiona i zamontowana przy mnie w marcu tego roku, ten co wymieniał to mówił że adaptacja niepotrzebna, ale z jego usług tak czy siak nie korzystam, u tego u którego teraz serwisuje sprawdził przepływkę, wiedział że była zmieniana i mówił że z przepływką wszytsko ok - tak było półtora miesiąca temu, bo wymieniałem wtrysk to zapewne też mi go przypisywał, po wymianie przepływki też sprawdzałem u jeszcze innego czy wtryski dobrze przypisane i czy przepływka wymaga adaptacji - wszytsko był ok

 

ten postój który patrzyłeś był przy 300tys obr, 2 strony wstecz jest postój bez gazowania

http://imageshack.us/photo/my-images/824/61725393.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego prosta sprawa, po pierwsze odchyłka nie może być większa niż 10% po drugie po adaptacji wykonanej przez DIS wartości z 500 jednostek spadają do 300. Rób jak uważasz ja Ci daję tylko swoją dobra radę bo z doświadczenia wiem jak to wygląda.

Wszyscy mówią że nie trzeba adaptować ( może po przejechaniu iluś tam kilometrów od wymiany sama się zaadoptuje, tego nie wiem ) ale w dokumentach od BMW (takich jak WDS na przykład) jest dokładnie opisane że po wymianie należy zrobić adaptację.

Wartości z ostatniego linka są jak najbardziej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez to edytowanie się pokręciło ... ten link ostatni jest z 29 września na postoju, dalej na postoju jest ok, masy powietrza szaleją jak wkręcam na obciążeniu, i na postoju jak wkręcę do 3000 - 3500 tys obr, także jak ostatecznie ? bo na postoju z niewciśniętym gazem odchyleń % nie ma

radzę się na forum bo mechanik mechanikiem ale widzę że siedzicie mocno w swoich e46 i kumacie tamat i zbieram cenne porady żeby wszytsko było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko edytował odpowiedzi 3 razy a ja 4 razy i się mijaliśmy w odpowiedziach :) bo kolega patrzył na postój przy 3000tys obr a potem dopiero wskazałem właściwy link z postoju gdzie napisał "Wartości z ostatniego linka są jak najbardziej ok." i tam nie ma się do czego przyczepić, czyli zrozumiałem że poprzednie wypowiedzi w tym samym poście były do innego źle zrozumianego linka gdzie masy miały więcej niż 300j na postoju, a różnica była więcej niż 10% - czyli pozostaje temat mas dopiero przy obiążeniu które wcześniej oceniono że nie mam się czym przejmować, chyba że źle rozumiem ... :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdzenie przepływomierza trzeba robić tylko na postoju i tylko na biegu jałowym nie dodając gazu. Jak dodajesz gazu wartości się zmieniają i wchodzi w grę zwłoka wyświetlania. Dlatego nie da rady dobrze określić czy jest ok czy nie. Ostatni link który wkleiłeś podaje wartości jak najbardziej ok, wiec przepływomierza bym się nie czepiał. Jeśli nadal Ci więcej pali to sprawdź termostat i temperaturę, korekty wtrysków, odmę, EGR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebrałem wozidełko pełen nadzieji żę po wymianie termostatu egr ( miał przedmuch ) + świec, fura będzie się dogrzewać szybko i trzymać temp jak w styczniu tego roku a tu [BAD], do prawie połowy nagrzewa się szybko a do połowy z 10 km zależnie jak się wkręca, a że nie przekraczam 2000tys obr do czasu jak nie dojdzie do połowy - to trwa to i trwa ... wrócę do mechanika, z powrotem, bo zostaje ten główny termostat, dziwił się tylko bo mówił że nie spotkał się żeby oba na raz były do wymiany, z znów koszty niewnoszące nic lepszego do samochodu ...

Szatynwroc - korekty gdzieś mam wrzucone w poprzednich postach - ocenialiście je jako bardzo dobre, odmę i egr lookne sam jak się uporam z termostatem

dzięks za porady, będe pisał spostrzeżenia i efekty na bierząco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem oba termostaty uszkodzone ... także wymienisz główny i będzie ok , pewnie łapki oberwane ! nic nie jest bez sensu ponieważ wymieniłeś zepsuty termostat egr który ma mniejszy wpływ na szybkie nagrzewanie się i tak musiałbyś go wymienić !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh nie tyle co bez sensu, bo sens jest i konieczność - jak nie działa to bezapelacyjnie trzeba wymienić, ale nie wniosło to nic lepszego do fury :) - próbuję zabrać się za większe zaciski, tarcze i klocki, oplot od 3 miesięcy ale zawsze inne wydatki są ... np. j.w, nie będę tu płakał że koszta itd bo przewidywałem inwestowanie, a koniec końców nie spodziewam się dużo mniejszego spalania, bo w poprzednia zimę dogrzewał się właściwie a i tak palił jak smok ( przed wymianą turbo i wtrysku co prawda)

 

a TC wymieniałeś na org, gatesa czy kombinowałeś sam wkład po zamienniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no EGR tylko ORI :D

a główny wstawiłem BEHR albo FEBI już nie pamiętam ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.