Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posypały mi się tuleje wahacza przedniego zawieszenia. Teraz mam takie z centralnym otworem, gdzie guma tworzy 2 ramiona.

Na serwisie aukcyjnym znalazłem 3 rodzaje:

1. Z otworem centralnym gdzie guma tworzy 2 ramiona

2. Z otworem centralnym gdzie całość zapełniona jest gumą

3. Z otworem przesuniętym do krawędzi, gdzie całość zapełniona jest gumą.

Wiem że jeśli jest więcej gumy, układ jest sztywniejszy, jednak zastanawiam się jaki wpływ na prowadzenie ma przesunięcie otworu do krawędzi.

Czy mogę założyć tuleje z otworem przesuniętym jeśli wcześniej miałem z centralnym otworem? Jaki to będzie miało wpływ na zachowanie się samochodu?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie jakie są fabryczne. Ja zamontowałe Febiego, ale tylko dla tego że tam były spakowane tuleje BOGE, czyli oryginał, może ew. kupić lemfordera. Wszystkie są takie jak OEM czyli niepełne z centralnym otworem. Te pełne z centralnym otworem na pewno bedą sztywniejsze ale czy wytrzymalsze, tego nie wiem. A te niesymetryczne to raczej se daruj. Po za sportem raczej nie przyniosą nic dobrego.
Opublikowano

posiadam tuleje pełne od m3 z otworem umieszczonym centralnie i mogę powiedzieć, że z trwałością jest o niebo lepiej :)

cena jest wysoka ale warto bo czuć poprawę reakcji auta np w slalomie :)

a co do tulei z otworem przy krawędzi to nie wiem czy nie trzeba geometrii robić

Opublikowano
Tuleje z przesuniętym środkiem tzw mimośrodowe są stosowane w sportach motorowych i były fabrycznie montowane w e30 M3 na przednich wahaczach. Są w całości wypełnione gumą tak jak piszesz, przez co są mniej elastyczne a co za tym idzie wolniej się zużywają. Polecam Ci zamontowanie takich zabawek z poliuretanu, tylko musisz się przygotować na utratę komfortu, ale szybkość z jaką reaguje kierownica w bawarce jest o niebo lepsza. Zbieżność po wymianie przednich tulejek jest raczej obowiązkowa, jak wymienisz na mimośrodowe to zapewniam Cię, że będziesz musiał zrobić ją nawet 2 lub 3 razy w odstępie tygodnia lub dwóch po montażu. Znam z autopsji :)
Opublikowano
No to z tego co wyczytalem lepsze sa pelne zalana guma ? bo tez sie zamierzam do wymiany bo mam juz porwane ale nawet dobrze sie prowadzi w moim sklepie z czesciami koles ma te tuleje nie dostepne a patrzylem na allegro to sa po 20 zl :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
patrzylem na allegro to sa po 20 zl :P

:duh: chcesz mieć wytrzymałe tuleje za 20 złotych :duh:

 

Tuleje z przesuniętym środkiem tzw mimośrodowe są stosowane w sportach motorowych i były fabrycznie montowane w e30 M3 na przednich wahaczach.

M3 do 09/87 miały zwykłe tuleje, dopiero po 09/87 miały acentryczne tuleje.

Edytowane przez KRIS85
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Z tymi plombami absolutnie racja, zważywszy, że zakładałem cały komplet jaki tam jest na zdjęciu. Zależy czego oczekujesz po samochodzie. Ja poruszam się moją Bawarką na codzień i już się przyzwyczaiłem. Głównym aspektem jakim się kierowałem w wyborze była wytrzymałość i od 2 lat w zawieszeniu nie wymieniłem NIC :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.