Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy ponoć 520d to bezproblemowe silniki , niemniej jednak cos mojego boli . Mam go drugą zimę tak można powiedzieć i do jesieni wszystko było ok. aż zaczęły się problemy z odpalaniem. Opiszę jak to wygląda. Auto jest garażowane czyli temp. zawsze powyżej +5, odpala z rana w garażu ale i na dworze nawet przy mega ujemnych temp. prawie na dotyk. Rozgrzeje pojade po bułki ok. 5 min. i mam problem z odpaleniem, długo muszę kręcić czasami 10sek. i to niekiedy po 2-3 razy, ale nie zawsze powiedzmy raz na 10 startów na ciepłym silniku bo na zimnym szczerze mówiąc nie zauważyłem problemu. Problem poruszam dopiero teraz gdyż ponad miesiąc temu wymieniłem olej i przy okazji filtr paliwa (był nie mały problem z odpowietrzeniem układu po wymianie, trzeba było poluzować wtryski). Myślałem że wymiana filtra coś pomoże ale nie, auto raz na jakiś czas ciężko zapala takie wrażenie jakby się zapowietrzało bo w krótkich odstępach czasowych zapala dobrze. Problem w tym że ostatnio tak długo musiałem kręcić że zdechła mi nowa bateria (nawiasem mówiąc jaki aku powinien być w tym silniku?) Po podłaczeniu kabli z innego auta tak po godzinie, auto zapaliło od kopa. Pytanie czy mogę mieć za słabą baterię a mam 72 600Ah, czy z czasem coś mi padnie i nie odpale wogóle. Jeszcze jedna informacja, jak cisne powiedzmy 140-150 i chce tak jeszcze trochę depnąć tak dynamiczniej to mam wrażenie jakby był brak mocy , brak paliwa albo jakaś blokada ale jak tak lajtowo przyśpieszam to sie rozbuja, to takie spostrzeżenia z zeszłego roku bo ostatnio nie pamiętam kiedy jechałem wiecej niż 140.
Opublikowano
Te problemy z odpalaniem to może być pompa paliwa (progowa), poszukaj na forum jest sporo na ten temat.Co do aku. to powinien być wg. książki 80ah, ale 95 albo 100ah też nie zaszkodzi.
Opublikowano
Ja też zaczął bym od czujnika położenia wałka rozrządu tak jak pisze kolega djdolar. Objawy pasują. aczujnik moze byc podrobiony choc w 2litrówkach nie mam pewności ale w V6 na bank.Dla pewności sprawdz progówke bo ona znów pasuje do spadku mocy przy 140km/h.pozdr. PS Napisz jak poprawisz.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam , nie będe zakładał nowego tematu więc odświeżę ten , ja mam nieco inny problem otóż auto odpala mi za każdym razem tylko że przy długim postoju ( pow 5 - 6 h ) trzeba chwile pokręcić zanim zapali ,wygląda jakby po dłuższym postoju cofało się paliwo dodam , że świece żarowe są sprawne zresztą problem występował zarówno przy upałach jak i obecnie przy niższych temperaturach.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Siemanko. Tak jak koledzy pisza czujnik polozeni walka roz. Mialem identyczne obiawy. Diagnostyka komp albo ostatecznie zeby sprawdzic pompke zdejmij wezyk paliwa i przekrec rozrysznikiem zobacz czy leci paliwo. Ale to 90% czujnik. Kup oryginal 250 zl a wymiana 10 minut i maly torx.
Opublikowano

podłącze sie pod temat bo tez nie jestem zadowolony ze sposobu odpalania mojej 520d. sprawa wygląda tak, że na zimnym silniku lub po dłuższym postoju(silnik jeszcze ciepły) musze pokręcić powiedzmy 2 sekundy, a gdy ją zgasze i od razu odpalam to łapie praktycznie "od strzała".

to też pasuje do czujnika położenia wałka?

 

zeby sprawdzic pompke zdejmij wezyk paliwa i przekrec rozrysznikiem zobacz czy leci paliwo

 

a na którym wężyku sprawdzać czy leci paliwo?

Opublikowano
Wezyk ktory dochodzi do filtra paliwa. Tylko pamietajcie ze pompa jest smarowana paliwem wiec lepiej zeby paliwo dostawala. Testy na wlasne ryzyko. Ze 2 obroty rozrusznika. Ale radze komputer 40 zl i bedzie wiadomo bez kombinacji. Wtedy i czujnik pokaze i pompke.
Opublikowano

aha, to mowa o pompce w baku. pompke niedawno wymieniałem bo sie spaliła, a podprogowej o której wspominał bogi w 520d nie ma więc odpada.

wkrótce bede na kompie to sie okaże czy coś pokaże.

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.