Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

x5 jeżdżę od prawie roku i nigdy jeszcze nie maiłem potrzeby dolewania oleju (zawsze max na zielono). Wchodzę sobie dzisiaj do IDrive, sprawdzam poziom a tu komunikat: "oil level too high", podziałka jest zapełniona na maksa i jest koloru pomarańczowego. Nie wyświetlają się żadne błędy, auto nie dymi, olej po odkręceniu wlewu też wygląda normalnie. Miał ktoś taki problem? Czy w ogóle w e70 jest bagnet żeby potwierdzić manualnie poziom oleju (może to tylko czujnik) i wcale go nie przybywa. Nadmieniam, że przebieg auta mały- 30K.

pozdrawiam

W.

Opublikowano
komunikat oznacza za wysoki poziom oleju nie ma tragedii jednak przyczyn moze byc kilka mianowicie chwilowy spadek napięcia i komputer złapał błąd może masz faktycznie za duzo oleju a do tego przy rozgrzanym silniku olej rośnie na czujnik bym tu nie stawiał a dlatego ze gdyby coś było nie tak to pojawił by ci sie komunikat podczas rozruchu silnika a bagnet jest w e70 do sprawdzenia poziomu oleju... proponuje na poczatek podpiąć pod kompa i uzyskasz mam nadzieje własciewe informacje co do usterki
  • 5 lat później...
Opublikowano
Nie chcę zakładać nowego tematu ale zapytam bo nie jestem pewien. Mam zwyczaj "bagnetowgo" sprawdzania oleju w silniku i co mnie dziwi, to że na komputerze wskazuje max(wszystkie kafelki zielone i OK.) a na bagnecie po wymianie mam 2-3 mm nad dolną kreskę min. Jakoś nie wydaje mi się żeby była taka różnica między wskazaniem komputera(silnik odpalony, bo tak żąda), a bagnetem(silnik w stanie spoczynku). Czyżby zawieszony czujnik? Czy może nie tak coś sprawdzam? :( Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dobrze sprawdzasz.Dziś zerknąłem u siebie i jest tak samo na bagnecie i w komputerze.Pewnie czujnik przekłamuje faktycznie
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Udało mi się wejść pod auto, parę razy rozłączyć i podłączyć wtyczkę i wychodzi, że czujnik walnięty, bo komputer zgłasza awarię czujnika i żeby zwrócić uwagę na olej, spisać licznik/dane? :D :D Pewnie z jego wymianą będę musiał poczekać do wymiany oleju (pewnie innego sposobu nie ma?) :( , na wiosnę wymieniałem. Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, przy poszukiwaniach czujnika poziomu oleju, spotkałem się z takim zdaniem:

Przed wymianą czujnika poziomu oleju

koniecznie przestrzegać czynności

PuMA 29604954

Wie ktoś co to za czynność?

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem tak samo co opisał Gobo . Więc dorzucę moje doświadczenia na ten temat . Po rozmowie z mechanikiem dowiedziałem się że tak jak pisze kolega w ostatnim poście przyczyną może być jazda - krótkie odcinki lub "spokojna "jazda co powoduje problemy z dpf. Nie jestem wielkim znawcą ale prosto mówiąc dpf przy takiej jeżdzie się nie dopala i zapycha.To powoduje też skoki ciśnienia oleju więc pokazuje maxa na pomarańczowo. Podłączony komputer potwierdził problem dpf .Już miałem go wymieniać (a to kosztuje :D )lecz po rozmowie z mechanikami ( dwa różne miejsca) spróbowałem tego co radzili - jazda po autostradzie gdzie oczywiście warunki pozwolą to beemkę trochę "przegonić" lub drugi wariant który wykonałem-- jazda na niskim biegu małą prędkością jednostajnie przez kilka km . U mnie problem zniknął i już jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.