Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zimą jeżdżę na oponach o numer węższych niż latem. I zastanawia mnie wartość ciśnienia podana na słupku - dla tej opony jest to dla tylnej osi od 2,7 wzwyż. Tak pompowałem przez 2 zimy - pod koniec ubiegłej straciłem jedną oponę (wyskoczył bąbel z boku). Nie wjechałem w żadną dziurę. Możliwe, że wada opony. Generalnie w serwisach oponiarskich dziwnie się na mnie patrzą jak podaję te 2,7 na tył. Dodatkowo jest to RF - tej zimy zmniejszyłem ciśnienie do 2,4. Pewnie komfort jazdy się podniósł - ale pytanko dla posiadaczy tego rozmiaru - ile dajecie na tył i na przód?
Opublikowano

Witam,

ja z tego co pamiętam to w serwisie jak mi wymieniali opony na zimę to było 2.2 przód i tył chyba 2.4

2.7 to trochę za dużo moim zdaniem no chyba że jeździsz załadowany w 4 osoby plus bagaże i mieszkasz w niemczech :mrgreen:

Może ten link ci pomoże

 

http://www.samochody.mojeauto.pl/bmw/opony/bmw_seria_1.html

Opublikowano
Zawsze w każdym samochodzie jaki miałem opierałem się na danych producenta. A skoro producent napisał na słupku takie wartości to w zasadzie nie powinienem mieć wątpliwości - ale mam stąd ten post. Przy załadowanym samochodzie to chyba powinno być (wg naklejki) 3,1. Nie chce mi się schodzić teraz do samochodu. Przy czym dla opony 205 wartości są sensowne.
Opublikowano
Moim zdaniem bmw jednak wiedziało co pisze. Swoją drogą dlaczego mniej pompować tył skoro 1er ma rozkład mas 50/50? Ja na letnich jak jeździłem z niższym ciśnieniem bo wydawało mi się że to co piszą to za dużo, zauważyłem że bieżnik na bokach opony zdzierało znacznie szybciej niż w środku. Wynika to pewnie z tego że ROF ma wzmocnienia na bokach - może się mylę ale pewnie stąd takie wartości ciśnienia zaleca producent.
Opublikowano
Moim zdaniem bmw jednak wiedziało co pisze. Swoją drogą dlaczego mniej pompować tył skoro 1er ma rozkład mas 50/50?.

Nie bardzo rozumiem - to dlaczego opona 205/55/16 ma 2.2 przód i 2,3 tył. Różnica między przodem a tyłem 0,1. A dla 195 różnica 0,3. Dla opon RF są stosowane inne ciśnienia? Przecież nie ma przeciwwskazań, żeby założyć oponę "normalną" - to w taki przypadku pompujemy inaczej niż z opisu na słupku? Wydaje mi się że tak samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.