Skocz do zawartości

320d - Chwilowe spadki mocy


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Jakiś miesiąc temu kupiłem bmw 98r 320d 136km, zauważyłem że np przy wjeździe pod górkę lub po raptownym dodaniu gazu auto traci praktycznie całkowicie moc i po chwili znowu jedzie jak powinno. Udałem się do mechanika który po podłączeniu do kompa stwierdził że wszystko jest w porządku i że żadne parametry nie odchodzą od normy. Na własną rękę po przeczytaniu różnych tematów na forum sprawdziłem przewody podciśnienia (wymieniłem na nowe) wyczyściłem te filterki w elektro zaworkach,wyciąłem katalizator i nie dało to żadnego rezultatu. Dodam że auto nie kopci na żadne kolory typu biały czy niebieski troszkę na czarno w końcowych obrotach ale to chyba norma w dieslach. Mechanik zaproponował mi sprawdzenie wtrysków za co chce 200zł i wgranie jakiegoś "re programu" 350zł. Byłem jeszcze u jednego mechanika ten znowu mi powiedział że przepływomierz w górnych obrotach podaje troszkę za małe wartości. Na forum czytałem że jeżeli przepływomierz jest uszkodzony wartość na ekonomizerze nie dochodzi do końca np do 12 litrów, u Mnie znowu jest tak auto nie ma mocy ekonomizer pokazuje 20 litrów po zmianie na 5 bieg pokazuje 9 litrów i wyżej nie chce się podnieść . Po całkowitym odpięciu przepływki samochód łapie takiego samego muła jak wyżej opisałem. Mam nadzieje że ktoś mi doradzi co z tym zrobić,z góry dziękuję za pomoc. Edytowane przez Dexter87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dokładnie to samo co u mnie się działo. Wymiana przepływki na nową BOSCH-a i reprogramacja pomoże w 100%. Poczytaj:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybka odpowiedz, a mam jeszcze jedno pytanko czy jak bym kupił przepływomierz o takim samym numerze jaki mam teraz( żebym nie musiał robić adaptacji). Da rade coś takiego kupić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz ten z końcówką 314 to nie kupisz nówki sztuki firmy BOSCH dlatego, że nie jest produkowana, ze względu na wadę fabryczną. Ta właśnie wada powoduje spadki mocy u Ciebie. Więc najrozsądniejszym wyjściem jest kupić nową BOSCH-a bez wady i reprogramować sterownik. Ale jeśli znalazłbyś identyczną przepływke, ale sprawną to reprogramacja jest zbędna. Ale tego wyjścia nie polecam bo problem powróci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u Ciebie auto traciło całkowicie moc np przy wjezdzie pod górkę czy tylko troszkę? bo mnie maluch by wyprzedził ze 136km robi mi się 36km. Praktycznie zero reakcji na dodawanie gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie doszło jeszcze do tego, żeby mnie maluch wyprzedził :D Ale przy podjeżdżaniu pod górę było najlepiej czuć odpływ mocy. Powiedz mi czy ten spadek mocy u Ciebie ustępuje po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta? czy moc sama wraca po chwili? Jeszcze jedna ważna rzecz ekonomizer na 4-tym biegu ma zawsze pokazywać 20l jeśli z odpływem mocy cofa się ekonomizer to znaczy, że ECU odciął moc( nastąpiło przeładowanie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jedzie normalnie a nagle robi "bach" i brak mocy (bardzo duży) i po np 1 min dodaje gazu i auto znowu idzie jak powinno. A jeśli chodzi i ekonomizer przy spadku mocy raz pokazuje 20 a raz 12 o ile dobrze pamiętam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie trzymam się tego co pisałem wcześniej masz do wymiany prawdopodobnie stary przepływomierz 314, a to, że tak długo musisz czekać na powrót mocy (nie masz takiego falowania jak ja miałem) znaczy, że samo czyszczenie elektrozaworków od EGR i turbo to za mało przydałoby się je wymienić. Jednak nie znaczy to, że to jest jedyna przyczyna. Trzeba sprawdzić czy EGR się nie zacina bo to też powodowało by tak długi powrót do mocy. Jak dla mnie sprawa wygląda tak: jeśli przeplywka z końcówką 314 to do wymiany i reprogramacja, elektrozaworki EGR i turbo do wymiany, przewody podciśnieniowe już wymieniłeś więc sprawdź tylko połączenia, czyszczenie EGR, sprawdzenie jak chodzi cięgno przy turbinie, czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym. I jeszcze trzeba sprawdzić element nr 7 ze zdjęcia:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/i/238.png

A jak znajdziesz kogoś kto zrobi dobrą diagnozę komputerową live data to już połowa sukcesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR już przeczyściłem,gruszkę do turbo sprawdzał mi mechanik wszystko chodzi nie zacina się. A widzisz nr 7 na rysunku od początku mi sie nie podobał bo jak wyciągałem przepływomierz ta rura od przepływki to turbo zeszła luzem razem z tym plastikiem który jest oznaczony nr 7.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten element nr 7 to uszczelka wykonana z gumy. Nie musi być to super ciasno spasowane, ale nie może być tam żaden luz. Powietrze które ewentualnie tam byłoby łapane będzie pominięte przez przepływkę więc więcej powietrza zostanie zassane niż przepływka zmierzy. W ten sposób może dojść do przeładowania. Nie jest tam potrzebna żadna opaska zaciskowa bo w tej rurze panuje podciśnienie i zasysa tą uszczelkę do siebie. Ja u siebie też wymieniłem ten element zanim doszedłem do tego, że wszystkiemu winna jest przepływka. U mnie nie był super spasowany, ale też lekko nie latał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę jutro nr przepływki jaka mam i dam znać.A i jeszcze jedna sporawa zauważyłem że przepływomierz jest przykręcony tylko na jedną śrubkę dolna nie jest wkręcona najwyraźniej ktoś już tam grzebał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zobacz tez jaki jest wkład w przepływce, może ktoś kombinował z wymianami samego wkładu, a obudowa jest inna? Dobrze to posprawdzaj co napisałem wcześniej i daj wtedy znać.

 

EDIT: posprawdzaj śruby od wkładu przepływomierza, czy nie były odkręcane wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to 1-szą rzeczą jaką powinieneś zrobić to zakup nowej przepływki BOSCH i reprogramacja sterownika. Później doszukuj się ewentualnych usterek. Kombinowany przepływomierz to największa usterka póki co. Jeśli dojdziesz w pewnym momencie do wniosku dlaczego tylko BOSCH? przecież inne firmy też potrafią robić przepływomierze, to zanim kupisz innej firmy przeczytaj wątek do którego podesłałem ci linka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto jedzie normalnie a nagle robi "bach" i brak mocy (bardzo duży) i po np 1 min dodaje gazu i auto znowu idzie jak powinno.

 

Miałem kiedyś ten sam problem w 320d 98r. kiedy wcisnąłem pedał gazu auto zaczynało przyspieszać i nagle prawie całkowita utrata mocy ale jade dalej i po ok. 1 minucie moc nagle wróciła, znowu dodaje gazu i ponownie olbrzymia strata mocy i okazałao się ze zaworek sterujący turbospręzarką zacinał się i dlatego takie jaja, po wymianie na nowy auto nie do poznania, moc jeszcze większa niż przed usterką. ( Czyszczenie tych zaworków nie pomaga, tylko wymiana na nowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ile zapłaciłeś za taki zaworek i jakiej firmy kupiłeś?

 

Wiele osób na forum kupiło Pierburga i są zadowoleni http://moto.allegro.pl/oryg-zawor-cisnienia-egr-n75-bmw-e46-e38-e39-i1466169789.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden zaworek od sterowania EGR jest właśnie Pierburga,drugi jest oryginalny widać że ktoś przy nim grzebał bo ten plastik który jest obudowany filterek jest pęknięty. Jutro wybiorę sie do sklepu kupić ten zaworek od turbo i mam nadzieje że będzie dobrze :)

Dzięki za pomoc koledzy, jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie nie wiem jakie są objawy gdy zepsuty jest od EGR, ktoś kiedyś pisał tu na forum że czyścił te zaworki i nie pomogło potem zamienił miejscami i też nie było różnicy a okazało się że obydwa był zepsute. Jeśli ten od turbo jest oryginalny i widać że ktos juz grzebał przy nim to bardzo duże prawdopodobieństwo że jest zepsuty tak ja było to u mnie i wielu osób.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówisz że objawy były identyczne jak u mnie?czyli spadek mocy o około 70% po czym znowu jechał jak powinien przez np 20 km i znowu za muła? wyskoczył ci błąd tego zaworku jak podłączałeś do kompa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wyskoczył ci błąd tego zaworku jak podłączałeś do kompa?

 

 

Nie pamiętam bo to było w 2008 r. i odrazu pojechałem z tym problemem do ASO BMW ale objawy tak jak opisałeś identyczne, spadek mocy był ogromny i nagły i tak samo nagle moc odzyskiwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w sklepie i taki czujnik kosztuje około 280 zł po znajomości a np w INTER CAR-sie 365zł. Podobno ten z allegro za 125 nie jest produkowany w tej samej fabryce co te droższe(tak powiedział koleś który dostarcza te czujniki na terenie PL)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.