Skocz do zawartości

330d Zamulenie po redukcji biegu


czerwony330d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko czy normalne jest że kiedy jadę np. 80-90 i zredukuję na trzeci biegu i wcisnę do końca gaz to auto najpierw załapuje muła a dopiero po jakimś czasie dostaje kopa? Jeszcze jedno czy normalnym jest jak ruszam z jedynki i mam zamiar szybko włączyć się do ruchu (na przykład gdy stoję na skrzyżowaniu) i ruszam normalnie ale wciskam gaz do dechy a auto tak zamuli aż do prawie całego zakresu obrotów pierwszego biegu, czy to normalne czy coś nie tak. Za odpowiedzi będę wdzięczny.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy posprawdzajcie u siebie przewody podciśnieniowe i elektrozaworki EGR i turbo i ewentualnie przeczyśćcie, ale najlepiej wymienić na nowe. Przeczyśćcie także sam zawór EGR i czujnik ciśnienia doładowania zamontowany z tyłu kolektora dolotowego. Czy to to na 100% pomogła by wam dobra diagnoza live data. czerwony330d ty masz chyba turbo sterowane elektrycznie więc elektrozaworka od turbo nie masz tylko jeden koło EGR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko czy normalne jest że kiedy jadę np. 80-90 i zredukuję na trzeci biegu i wcisnę do końca gaz to auto najpierw załapuje muła a dopiero po jakimś czasie dostaje kopa?

 

zdecydowanie nie normalne, u mnie przy redukcji na 3 bieg momentalnie wyrywa się do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy posprawdzajcie u siebie przewody podciśnieniowe i elektrozaworki EGR i turbo i ewentualnie przeczyśćcie, ale najlepiej wymienić na nowe. Przeczyśćcie także sam zawór EGR i czujnik ciśnienia doładowania zamontowany z tyłu kolektora dolotowego. Czy to to na 100% pomogła by wam dobra diagnoza live data. czerwony330d ty masz chyba turbo sterowane elektrycznie więc elektrozaworka od turbo nie masz tylko jeden koło EGR.

Tak jak piszesz nie mam elektrozaworka turbo, bo turbina jest sterowana elektrycznie, natomiast jeśli chodzi o elektrozaworek EGR to już dawno wymieniłem ale nie było poprawy, napiszę tak jeśli jadę sobie na jakimkolwiek biegu i delikatnie rozpędzam samochód czyli jednostanie przyspieszam bez gwałtownego wdepnięcia gazu do dechy to przyspiesza autko znakomicie do samego końca, jedynie kiedy redukuję bieg występuje owe zamulenie auta i się zastanawiam co może być odpowiedZialne za ten stan rzeczy bo chyba normalne to nie jest?

Czy może to być wina przepływki?, może zmienna geometria nie pracuje prawidłowo lub zawór EGR nie zamyka się dostatecznie szybko i spalinami się przydusza bo ten zawór coś mi się nie podoba, tylko czy to może być to, aha kolego Trandolf chętnie bym zainstalował twoją wersję INPY na Windows 7 ale nie wiem jak rozpakować ten plik który sciągnąłem z twojego chomika, a u siebie mam zainstalowaną INPĘ ale nie mam możliwości wejścia w engine w opcje Live Data bo pluje się że ma starą wersję INPY czy coś ze sobą nie współpracuje i jedynie mogę zczytać błędy i tyle, nawet się zastanawiałem nad zakupem drugiego laptopa z Windows XP Home Edition i wtedy wszystko powinno śmigać. Ale szkoda kasy wywalać jak można za to coś innego kupić. Proszę podaj numer Telefonu to się z tobą ugadam i być może pomożesz mi w tej kwestii.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dla pewności wyczyść zawór EGR, może jest tak zaklejony nagarem, że ma problemy z szybkim zamykaniem się. Jednak jeśli jest czysty i instalacja podciśnieniowa wygląda OK to objawy są bardzo podobne do tych co ja miałem. Ja u siebie nazwałem to "odpływaniem mocy" jednak gdy stopniowo dodawałem gaz to efektu tego nie było. Winna okazała się przepływka, tylko, że ja miałem zamontowaną tą z wadą fabryczną, a u Ciebie może jest uszkodzona i fałszuje pomiar? Ty jednak masz chwilowe zmulenie auta przy redukcji, a nie ciągły problem tak jak ja. Ja na Twoim miejscu wyczyściłbym EGR, czujnik ciśnienia doładowania i jeśli nie będzie poprawy zrób dobrą diagnozę live data i zobacz czy to opóźnienie nie jest spowodowane późnym wstawanie turbawki. Jednak sprawdzić przepływkę w DIS nie zaszkodzi, jest to element ogromnie ważny w silniku, jego złe działanie może powodować całą masę dziwnych objawów. Co do tych plików ode mnie, możesz je rozpakować za pomocą WinRar-a. Jeśli masz dobry komputer z WIN7 nie marnuj pieniędzy na drugiego z XP zainstaluj emulator i tam możesz mieć WINXP. Z mojego doświadczenia wynika, że win XP działa lepiej na emulatorze w WIN7 niż działał sam na procesorze dwurdzeniowym. To dlatego, że WINXP wykrywał kilka rdzeni, ale nie bardzo potrafił sobie z nimi poradzić, a na czterech rdzeniach w i7 to po 30 minutach pracy się wieszał sam od siebie mimo, że wykrył cztery rdzenie bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem kilkakrotnie taki dziwny przypadek, odpalam auto a one zapala ale nie na wszystkie cylindry i zaraz wyłączyłem silnik i ponowne uruchomienie i wszystko w porządku, zdarzyło mi się to kilka razy ale w dłuższych odstępach czasu, jeśli chodzi o buczenie to muszę posłuchać jak przekręcę stacyjkę to słychać jakieś odgłosy dziwne ale to raczej od sterowania nawiewu a buczenia pompki nie słyszałem, będę musiał to sprawdzić, czyli podobne objawy zamulenia mogą być związane z pompką paliwa a ta napewno u mnie nie była zmieniana a mam 225 tysięcy już nakulane, może faktycznie się kończy, dzięki za wskazówkę. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.