Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam BMW e46 touring z 08/2000 roku. Na liczniku jest niecałe 190 tys.km

Mam w zasadzie duzy problem z traceniem mocy prz około 2300 obrotów.

Od samego początku auto nie miało mocy.

W aucie zamontowane jest turbo po regeneracjii (wymienieone chyba w niemcowni) - sprawdzone i podniesione doładowanie.

W tej chwili zawor EGR ma zaslepione podciśnienie przy zaworze i elektro zaworku.

Wyczyszczony EGR oraz elektro zaworek przy turbo (który nie był az tak bardzo zasyfiony). Odpalałem auto na niepodłączonym elektro-zaworku, auto nie chciało jechać i dymiło.

Wymieniłem przewody od podciścienia.

Zapchane katalizatory też zostały usuniete z auta.

Podmieniałem przepływki w 2 serwisach na nowe (bez adaptacji) i nic

Zauważyłem ze na zimnym silniku (dopóki wskaznik od temperatury jest na niebieskim) przy 2300 obrotow nie szarpie ani nie zamula.

I raz na jakiś czas ciągnie w miare równomiernie i dostaje mega kopa.

 

Czy ktoś może wie gdzie jeszcze moge szukać przyczyny spadku mocy?

 

Z góry wielkie dzięki

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak zawsze, gdy występuje problem z mocą w autach przed liftowych: odblokuj EGR, wyczyść elektrozaworki egr i turbo-zrobione, przewody podciśnienia-zrobione,usun katalizatory-zrobione, sprawdź szczelność dolotu(połączenie między turbo a przepływką)-do zrobienia,odczytaj nr przepływki z obudowy - do zrobienia. I na koniec przy okazji diagnozy komputerowej sprawdź nr softu jaki jest wgrany do sterownika silnika.
Opublikowano

aha zapomniałem dodac ze na 4 biegu ekonomizer nie wychyla sie do konca

 

wiem ze pomysl z zaslepieniem egr jest srednio trafiony ale chociaz wiem ze teoretycznie pracuje prawidłowo

mam jechac w poniedziałek na adaptacje i tylko dla tego ze sie uparłem , szef serwisu twierdzi ze nie trzeba wykonywac takiej operacji (w oby dwóch serwisach w Opolu tak twierdza)

auto i tak idzie do sprzedazy ,nie ze wzgledu na awaryjnosc ale tylko dlatego ze chce poprostu zarobic

 

złotego bmw nie ma teraz jest srebrne i tez kombi ;)

 

 

bez kabla pewnie nic nie sprawdze ?

Opublikowano

Skoro na 4-tym biegu wskazówka nie jest na 20l to już masz odpowiedź. Adaptacja powinna przywrócić w aucie moc. Tylko powiedz w serwisie, żeby nie zapomnieli wykasować map wtrysków, żeby nowa mapa do nowych wtrysków powstała. Bez kabla nic nie zrobisz.

 

EDIT: Oczywiście reprogramacja pomoże jeśli przepływka to BOSCH i z końcówką 458 lub 527.

Opublikowano

przy podmienianiu na nowe sytuacja wygladala tak samo czyli max wychylenia nie bylo, a wczoraj w serwisie powiedzieli ze niekoniecznie musi sie wychylac na 4 biegu do konca

 

Odnośnie kabla pytanko czy wszystkie kable beda pasowaly od e46 do e60 lub e90?

Opublikowano
Kolego ekonomizer musi się wychylić do 20l na 4-tym biegu kiedy gaz w podłodze!! A skoro w serwisie twierdzą inaczej to niech zrobią test przepływomierza w DIS i zobaczysz co wyjdzie. W twoim aucie jak jest nowa przepływka musi by reprogramacja i koniec! Poczytaj w TIS i popytaj się ludzi z forum, a skoro w serwisie twierdzą inaczej to zmień serwis. Aaa i mógłbyś wymienił 100 przepływek i tak nie będzie się wychylać do 20l bo musi być reprogramacja i koniec. Co do kabla to wydaje mi się, że tak będzie pasować do wszystkich, ale niech się inni wypowiedzą.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kupiłbym kabel + oprogramowanie wiecie gdzie najlepiej kupic ? tai rzebym sobie mogł sam adoptowac przeplywke i skasowac mapy?
Opublikowano
Ja swój kabelek kupiłem na Allegro za 100zł i jestem bardzo zadowolony. Oprogramowanie do reprogramacji sterownika silnika to DIS i do tego jest także opis na forum. Istnieje również ryzyko, że uszkodzisz w ten sposób sterownik, ale jak się przestrzega tego co napisane to raczej nie da się tego zrobić. Oczywiście nie wolno zapomnieć o prostowniku i podpięciu laptopa do zasilania sieciowego.
Opublikowano
Nie jestem pewien, ale jak obsługują DIS-a i INPA to raczej powinny. Już kilka osób na forum reprogramowała sterownik we własnym zakresie i każdy bezproblemowo. Jak sprzedający gwarantuje poprawne działanie DIS-a to pewnie też i programowania DIS-em. Najlepiej to przed zakupem zadać pytanie sprzedającemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.