Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam instalację BRC Plug & Drive i kiedy sa takie duże mrozy przełącza mi się na lpg dopiero po bardo długim czasie - normalnie jak jest ciepło to 500m i przelączone a teraz musze jechać ok 10 km żeby się przelączyło. Temperatura przelączenia jest ustawiona na 25 st. Dołożyłem pompkę na powrocie z reduktora ale absolutnie nic to nie dalo i jeszcze robi mi się zimno na wolnych obrotach w samochodzie :(

Co zrobic żeby było ok i przelączało się szybko jak w tedy kiedy jest ciepło? Czy kombinować z ta pompką np przełożyć ja przed reduktor czy co robić? pomijam że spce co mi gaz montował to co pojadę to coś dłubie, mówi że już teraz będzie ok a dale nie jest - byłem juz z 5 razy w tej sprawie ...

 

dodam że dzieje się tak tylko i wyłącznie rano, po postoju 8 h pod praca juz przełącza się ok

Opublikowano
Nie wiem jak wygląda sprawa w BRC ale pewnie podobnie jak w innych instalkach.Mianowicie jest jeszcze parametr temperatury gazu miniamlnej jaki ustawia się dla LPG.Proponuję iść w tym kierunku.Jedź do kogoś niech sprawdzi jaka jest temperatura minimalna gazu ustawiona dla przełączenia na LPG.Proponuję ustawić około 0 stopni jeśli jest taka możliwość.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę spóźniona odpowiedź, ale co rozumiesz przez pompkę na powrocie z reduktora? Zamontowałeś jakąś dodatkową pompkę wody??

Ja miałem podobnie, co prawda instalacja Landi Renzo i to 1generacji z BLOSem ale jak stałem w korku to silnik mi stygł(było poniżej -10*C) i w aucie robiło się średnio ciepło, z kratek ledwo letnie powietrze leciało.

Zauważyłem, że zależność była taka, że jak jechałem na Pb to było ciepło silnik nie stygł, ale jak jechałem na LPG to go studziło więc poszedłem tą drogą.

Na reduktorze mam taką regulację od przepływu wody przez reduktor, zmniejszyłem o jakieś 1/3 może 1/2 przepływ wody przez reduktor i silnik się nie studził na LPG, i szybciej się rozgrzewał i ogrzewanie lepiej działało.

Skoro ty wstawiłeś pompkę, to być może jeszcze zwiększyłeś przepływ wody i dlatego to nic nie dało, spróbuj zmniejszyć przepływ, jak nie masz regulacji na parowniku to może jakąś tulejkę wstaw w wąż, żeby zmniejszała jego średnicę wewnętrzną.

Może to też być spowodowane niewłaściwym wpięciem w układ chłodzenia, w złym miejscu.

 

Odnośnie gazowników to z nimi prawie zawsze tak jest, jak klient chce założyć LPG to nie ma problemu oni się na wszystkim znają potrafią wszystko idealnie ustawić i każdą usterkę naprawić, ale tak w ogóle ich instalacje nigdy nie zawodzą, a potem jak się jedzie do nich bo jest problem to kombinują jak koń pod górę i sami nie wiedzą co i jak mają zrobić żeby było dobrze, tylko kasę od klienta ściągają, albo go zbywają.

Dlatego jeżdżę na BLOSie a nie na sekwencji i wszystkie problemy sobie sam rozwiązuję i mi autko jeździ lepiej na 1generacji z BLOSem niż nie jedno na sekwencji zakładanej przez "fachowca".

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Kolego temperatura przełanczania to jedna sprawa,a druga to czy przypadkiem nie masz przypowietrzonego układu,przerabiałem to (nie sugeruj się do końca poziomem w zbiorniczku wyrównawczym,wydawać się może że jest ok,ale ponaciskaj węże i dolej płynu a przekonasz się czy był zapowietrzony)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.