Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym się zapytać czy można w jakiś sposób "wspomóc" odpalanie silnika ( Diesel 3,0 , 2001 rok ) w wysokich mrozach . W temperaturze do - 5 nie ma problemu , dopiero w temperaturach -10 i niższych trzeba długo kręcić silnik a po odpaleniu przez chwilę silnikiem trochę trzepie . Czy można w jakiś sposób wykorzystać webasto ? jeżeli tak to jak to uruchomić ?

przoszę o pomoc

jeszcze jedno , po odpaleniu pojawił mi się napis "Voglofen" czy coś takiego , nie zapisałem sobie , nie znam niemieckiego ale jakoś tak to brzmiało .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie chodzi o vorglühen - komunikat o dzialaniu świec żarowych, czyli bardzo zdrowy objaw :wink:
Opublikowano
Dokladnie a po angielsku preeheating.Oznacza ze swiece zarowe w tym momencie pracuja i odpalasz dopiero po zgaaszeniu sie tego komunikatu.Druga sprawa jesli kreci Ci dlugo na mrozie to sprawdz aku.
Opublikowano
Ja miałem podobnie - tylko, że wymieniłem aku i problem został. Problemem był rozrusznik - naprawiony i odpala przy -20 bez problemu.
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano
Obstawiam uszkodzenie świec żarowych. pewnie 2 a może nawet 3 masz spalone i dlatego przy dużych mrozach się męczy. aku i rozrusznik nie dają objawów nierównej pracy silnika tuż po odpaleniu. Podłącz do kompa i zaraz będziesz wiedział na którym cylindrze świece szwankują.
Opublikowano
Glowna przyczyna tkwi przewaznie to swiece zarowe i co musi byc dobry akumulator,a jezeli rozrusznik ma luzy na tulejkach i to tez moze byc zbyt duzego poboru pradu.I konsekwecja jest to ze slabo auto pali.
Opublikowano

serdeczne dzięki za informacje panowie , jeżeli chodzi o aku to mam nowy i kręci dobrze , nie ma objawów rozładowania , myślę że marcinekk ma rację , to chyba będą świece .

pozdrawiam i dziękuję za pomoc .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie było to samo, plus biały dymek po odpaleniu w mrozy, ale okazało się że tylko jedna świeca była ok! Odpalanie poniżej -5 stopni musiałem wspomagać webastem, tzn włączyć je na 10-15 min i auto wtedy odpalało (webasto podgrzało blok silnika). PO wymianie świec wszystkich 6 na nowy oryginały przy mrozie -18, przekręceniu kluczyka kontrolki i wyświetlacz przygasły dość sporo (świece grzeją), kilka sekund grzania (pre-heating) i auto odpaliło elegancko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.