Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich BMW maniaków! pomożcie/doradźcie prosze.Mam silnik m20b20.Wczesniej byly problemy gotowal sie okazalo sie ze uszczelka pod glowica.Teraz pojezdzilem miesiac przez co przejechalem 1000km i znów problem powstal! zdecydowalem sie wiec na remont silnika.Zaznacze tez ze cylindry nie sa wytarte wiec planuje wymienic wszystkie uszczelki,uszczelniacze,czujniki,planowac glowice i wszystkie plyny na nowo wymienic.Co jeszcze polecacie zrobic w silniku zeby jeszcze pare lat pojezdzil? dodam tez ze fundusze za bardzo wysokie nie sa.Poleccie Panowie co jest wazne co wymienic zeby bylo dobrze? pozdrawiam serdecznie wszystkich i z góry dziekuje za pomoc!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak już robisz remont to wymień pierścienie na tłokach i ewentualnie panewki jak trzeba :wink:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

jezeli problem wrocil spowrotem, to ktos spieprzyl robote,

glowica zostala splanowana? torxy wymienione? pompa wody nowa? sam to wszystko robiles, czy jakis mechanik? z jakim momentem i w jakiej kolejnosci dokrecales sruby?

Opublikowano
witam! wsZystko robilem sam.Z momentami ktore sa w ksiazce sam naprawiam BMW e34 i zgodnie z kolejnoscia.Glowica nie nadawala sie do planowania.Pompa wody nowa.
Opublikowano
witam! wsZystko robilem sam.Z momentami ktore sa w ksiazce sam naprawiam BMW e34 i zgodnie z kolejnoscia.Glowica nie nadawala sie do planowania.Pompa wody nowa.

 

no to juz wiesz dlaczego ci wywalilo uszczelke. planowanie to konieczność. glowica podczas dociagania ulega odksztalceniom. a dopuszczalne odksztalcenie to bodajze 0,05mm, wiec jak widac niewiele potrzeba do wydmuchania uszczelki. napisales, ze glowica nie nadaje sie do planowania, to domyslam sie, ze jestes juz na wymiarze granicznym i nie ma czego zebrac. w takim wypadku to ja ci radze znalezienie innej glowicy, zamiast remontu calego silnika.

Opublikowano
Witam! glowica byla cala wydaje mi sie ze bez wrzerow tego ze przy kazdej wymianie uszczelki trzeba robic planowanie to nie wiedzialem.Glowica nigdy wczesniej nie ruszana wiec daje ja teraz do planowania.Nowe sruby koniecznie musza byc? czy Panewki koniecznie wymieniac czy lepiej tylko pierscienie zrobic?
Opublikowano
Hej, kolego jak pytasz, czy należy planować głowicę i czy zakładać nowe śruby to daj sobie spokój z takimi naprawami. Mam nadzieję, że chociaż pożyczyłeś klucz dynamometryczny jak głowicę przykręcałeś i postępowałeś wedle instrukcji w kolejnością śrub i ich sposobem przykręcania. BMW to nie duży fiat, tutaj musi być precyzyjnie, bo inaczej będzie się sypać.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

sruby musza byc nowe i musza byc to torxy i nie zadne dorabiane. a dlaczego? bo sa dokrecane z bardzo duza sila i przy kazdym odkreceniu traca swoja wytrzymalosc. wyobraz sobie, ze jak wkrecisz srube i wpadnie kropla oleju, to moze nawet peknac kadlub silnika. nie zdziw sie, gdy przy odkrecaniu glowicy zerwiesz leb sruby i dopiero wtedy bedziesz mial koszta. wizualnie nie sprawdzisz czy sa wzery, a tak naprawde to nie o to chodzi. gdy dajesz glowice do planowania, to zostaje on sprawdzona linialem, czy jest rowna w rzadkich przypadkach trzeba nawet planowac blok silnika, ale to jest naprawde rzadkosc i nie nastawiaj sie na to. co do wymiany panewek i innych rzeczy to nie bierz sie za to. przyszykuj kase, postaw u mechanika i niech zrobi ci uszczelke raz a porzadnie i nie oszczedzaj tam gdzie nie powinines.

 

planowanie glowicy 6 cylindorw okolo 300-400zl, uszczelka okolo 100zl, srubyo kolo 100zl, uszczelki kolektorow to cos okolo 60zl. robocizna nie wiem ile bo sam wszystko skladalem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.