Skocz do zawartości

Odciecie cewki w bmw e30


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako ze nie mam kompletnie zadnego zabezpieczenia musze zalozyc sobie takie odciecie - pomyslalem o cewce jako ze mam LPG wiec odciecie pompy paliwa nic nie da.

 

Mam przelacznik maly ktory ukryje w znanym sobie miejscu (wytrzymuje 12A) oraz odpowiedni kabelek - i teraz pytanie....

 

Ktory kabelek idacy do cewki rozciac - ida dwa - i czy taki ukladzik wytrzyma i sie nie potopi - bo nie wiem jaki prad tam plynie...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to nie jest obojetne ktory kabel prztniesz.

jednym idzie stałe napiecie 12V do cewki a drugim sygnał sterujący z Motronika. raczej bym ci polecał odciąć zasilanie niż sterowanie efekt ten sam( auto nie pojedzie) ale jakoś bezpieczniej jest nie wchodzić w układ Motronik-silnik zreszta najlepszym sposobem jest dostanie sie pod puszke bezpieczników i poprostu odcięcie albo raczej poszerzenie obwodu elektrycznego o jeden wyłącznik. ja mam zrobione na pompie paliwa i dział bez zarzutów ale jeżdze na benzynie.

o instalacjach gazowych wiem niewiele ale tam też jest jakiś sterownik wiem bo kumpel go nosił jak panel do radia ale to było w eskorcie z 1980ego.

 

pozdrawiam :D

http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/grafika/model/e39/01/mini/bmw_e39_006.jpg

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A jak to się ma w E36? Możecie mi poradzić??

Miałem odcinać rozrusznik ale zastanawiam się czy nielepiej jest właśnie cewkę odciąć... Bo jak rozruszik jest odcięty tomożna jeszcze na popych zapalic.... A jak cewka jest dead to auto jest zupełnie unieruchomione...

Jakie kable i gdzie ich mam szukac w E36??

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtórze to co napisałem juz wyżej że lepiej odciąć pompe paliwa. no chyba że masz LPG to co innego ale z tego co wiem to lpg też można odciąć przecież tam też jest sterownik czy coś takiego.

ja mam odcięcie na pompie paliwa i jest :cool2:

 

najprostrzy sposób aby sprawdzić który bezpiecznik jest od pompy paliwa: wyciągaj po kolei bezpieczniki przy włączonym silniku powinien zgasnąć po 3-5 sekundach od wyjęcia jeśli nie gaśnie, wkładasz go spowrotem i wyciągasz następny. no albo szukaj na forum "wykaz bezpieczników E-36" na pewno już było.

 

pozdrawiam

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pompa paliwa odpada... Nie mam jeszcze LPG ale niebawem będę miał więc wolę odcinać cośinnego żeby potem nie było problemu..

 

Co do pompy paliwa to jest podpieta pod bezpiecznik nr.11 (15A).

 

Moim zdaniem cewka jest dobrym rozwiązaniem... Tylko nie wiem jak się do tego mam zabrać i w którym miejscu najlepiej przerobić instalację, żeby nie było to widoczne napierwszy rzut oka...

Cewka ma chyba 2 przewody: zasilanie ze stacyjki oraz sterowanie z MOTRONIKA. Myślę, że lepsze będzie odcięcie zasilannia...

Czy mam rację??

Proszę o radę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie

jedno to stałe 12 volt z akumulatora a drugi to sygnał z Motronika. u mnie oba przewody są zielone.

chcesz to zrobić profesjonalnie to nie przecinaj przewodów.

z odcięciem 12 volt jest taka sprawa że wystarczy podać 12 volt kablem i po krzyku. możesz odciać sygnał z motronika ale zrób to na jakimś przekaźniku. no i oczywiście nie przy cewce tylko gdzieś głębiej.

nie napisze tu dokładnie bo wielu osobom mogło by to zdezaktywować ich zabezpieczenia, ale pamiętaj o jednym:Myśl jak złodziej i daj to w takie miejsce o którym nie pomyślałeś.

pozdro :search: :search: :search:

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odcięcie sygnału z MOTRONIC nie spowoduje jakichś błędów w kompie??

 

Boję się, że taka sytuacja może nastąpić i mogą się zacząć jakieś problemy... :( Komp może zwariować i co później?? Moje obawy są słuszne??

 

A co do nie przecinania kabli to miałeś na myśli żeby bezpośrenio przy złączach przewody podmienić i dołożyć dodatkowy

obwód z przekaźnikiem?? :clap:

 

Proszę napisz mi jeszcze gdzie dokładnie znajdę Motronic w E36 i jak go rozpoznać?? Jest za schowkiem?? :?:

 

Dzieki za odpowiedź...

 

A co do :search: to szukałem sporo na ten temat ale nie znalazłem niczego...

 

POZDRO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motronik masz w schowku z prawej strony. wygląda to tak

http://photos.allegro.pl/photos/400x300/79/7912/791214/79121449

 

kiedys napisałem że ja bym nigdy nie kombinował z kablami do motronika. trzeba naprawde mieć schemat, wiedzieć który kabel jest od czego, a nawet i to może nie wystarczyć.

wiadomo że ktoś może tu napisać "ja odciąłem kable poskręcałem i jakoś chodzi" ale ja tak nie napisze bo wiem że może byc różnie. jeśli chodzi o przecinanie kabli to ja jestem zawsze przeciwnikiem czegoś takiego. myśląc o następnym właścicielu, który kupi od Ciebie to auto musiałbyś mu narysować schemat. dlatego moja propozycja jest taka:

nie przecinaj kabli w połowie, jeżeli już coś robisz to rób to przy wtyczkach, pinach, bezpiecznikach, a wtedy Tobie i innym bedzie łatwiej. wiadomo chodzi o zabezpieczenie więc na Twoim miejscu poprostu zapodałbym przekażnik z wyłącznikiem(oczywiście aktywny logiczną "1") po polsku = przewozi gdy jest zasilany

i to wszystko podpiąć gdzieś gdzie tylko ty wiesz. ja Ci nie napisze który kabel wychodzący z Motronika to sygnał sterujący cewką bo tego nie wiem. a jak chcesz na chłopa sprawdzać to wiem tylko tyle że jak przekręcisz kluczyk ( tak żeby kontrolki się świeciły, ale auto nie zaplone) to na jednym kablu dochodzącym do cewki masz 12 volt, a na drugim nie ma nic i ten na którym nie ma nic to jest sterowanie cewki z Motronika. (no jest jeszcze trzeci kabel masa, ale to na cewce masz oznaczone)

aha w E-30 które miał mój tata było odcięcie zapłonu na obu kablach ale to było zrobione na normalnym alarmie z pilotem. nie wiem jak to było bo miałem wtedy 12 lat i nie wiedziałem nawet co to jest rezystor, a jak miałem 15 lat to auto poszło do kogoś innego.

 

pozdrawiam

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpującą odpowiedź...

Teraz już bezbłędnie rozpoznam motronika...

 

Schemat elektryczny mam więc wiem, które piny za co odpowiadają w motroniku... a co do kabli i przeróbek to powiem Ci że nie lubie bałaganu w kabelkach.... a poza tym jeśli cos jest z kostki wyprowadzone to niewyglada to na prywatną przeróbkę (tak na pierwszy rzut oka oczywiście) i o to właśnie chodzi..

Sprzedając samochód - o każdym zabezpieczeniu trzeba poinformować kupującego....

Moja siostra miała kiedys cienkasa i pol roku gasł jej niby bez powodu...

po niezliczonych pobytach u mechaników okazało się że autko miało zwykły przełacznik pod deska rozdzielczą i kiedy było trochę wilgotno połaczenie z nim mialo małe przebicie...

Wyobraź sobie jak sie denerwowała z tego powodu..

Masakra...

 

Sorki za odbiegnięcie od tematu...

Więc.....

Możliwe jest odcięcie wszystkich połaczeń cewki...

Sterowanie zapłonemto piny 24,25,51 i 52 w motroniku plus jeszcze zasilanie... w sumie układzik na 5 przekaźnikach i cewka jest zuupełnie odcięta....

 

Jutro będę sie bawił z tym odcieciem...

Mam fajny układzik własnej roboty na przekaźnikach z opóżnieniem wyłączenia i samouzbrojeniem...

 

Grunt to mieć dobry patent :cool2:

 

Jak zamontuję napiszę jakie sa efekty...

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz taki schemat motronika w postaci elektronicznej to wyslij mi na [email protected] i jak możesz to ten układzik też. albo napisz na czym jest zrobione opóźnienie na bramkach? czy na jakims generatorze>

no ale jak masz to przeslij. dzieki.

pozdro

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.