Skocz do zawartości

m43b16,pytanie o wskazanie ekonomizera na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam maniaków BMW.Chciałem zapytać ile wskazuje ekonomizer czyli wskaznik spalania na biegu jałowym przy około 800 obr./min. ,mój silnik to 1.6i i niewiem czy w takich silnikach była opcja ekonomizera,może być info z innej jednostki czterocylindrowej np. 1.8i lub 1.8 is/ti,pozdrawiam
Opublikowano
Czyli spala powiedzmy ile??Potrafisz określić??Mojego brachola superb 1.9tdi 130km spala na jałowym 1l/h.Ciekawe jak to sie ma do benzyniaka z 96 roku??Chodzi mi o to że do pracy mam niewiele,mam też gaz zainstalowany i gaz mi sie włącza blisko mety,ja sobie pomyslalem że bede wychodzić 5 min. wczesniej i bede grzac silnik w garazu az właczy sie gaz i wtedy pojade na gazie i tu próbuje kalkulowac co bardziej sie opłaca,grzanie silnika w garazu czy jazda tylko na benzynie do pracy
Opublikowano
1,0 - 1,4 L. na h, chociaż myślę że mocno jest to uzależnione od temp. zewn. przy -temp. silnik dłużej się nagrzewa i obroty na ssaniu są wyższe.
tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Temp. zawsze wpływa i nie tylko na spalanie ale wydaje mi sie że warto zagrzać silnik przed krótkim wyjazdem,teraz mam jakies liczby w głowie co i ile i kiedy więc to wszystko podam swojej dziewczynie od matmy wtedy niech ona liczy co mam robić,czy w zime jezdzic na benz. czy grzać silnik przed wyjazdem
Opublikowano

Nic bardziej mylnego. W każdej instrukcji obsługi samochodu osobowego napisane jest "ruszyć zaraz po odpaleniu". Dla silnika wcale nie jest korzystne czekanie na postoju, aż się rozgrzeje. Dopiero podczas pracy ma on odpowiednie ciśnienie oleju etc...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Tutaj zaczeło sie rozchodzic o tak zwane nominalne i przepisowe urzytkowanie silnika.Jestem za aby silnik odpalic i jechac dalej jednak żyjemy w polskich realiach,czy silnik produkowany w Niemczech i całe auto było przygotowane podczas testów do naszych warunków??-30 stopni??15 lat zużycia??Błędne koło,to nie jest nowe auto a każdy przypadek w tym roczniku może byc inny,porusze kwestję opcji webasto.Niewiem czy w bmw jest taka opcja ale wiem że Niemcy wyposażają w taka opcję auta,webasto jakie ma zadanie??Czy nie takie jak trzymanie temp. silnika??To tak jak rozgrzac silnik na postoju??Z całym szacunkiem Panie Mattis
Opublikowano
webasto zaczyna ogrzewac wnętrze samochodu o godzinie którą sam ustawisz, byś wsiadł do ciepłego i nie marznął. Gdybyś chciał z akumulatora rozgrzać silnik to z pewnością zapasy energii gromadzone w akumulatorze zostały by wyczerpane przed wykonaniem tak ambitnego zadania
Opublikowano

I zaczyna się offtopic... Panie Cygan, a czy Pan myśli, że w Niemczech nie ma zimy?? Mi się zawsze wydawało, że mamy bardzo zbliżone warunki pogodowe cały rok... Chyba, że Niemcy się jakoś magicznie ostatniej nocy przemieścili do południowej Afryki... 15 lat zużycia przemawia raczej za tym, żeby startować zaraz po odpaleniu, a nie po 5 minutach postoju bez obciążenia. Moje M20 odpala w temperaturze -30*C i jedzie bez problemu. Dbam o silnik, wymieniam olej na czas i nie kręcę do odcinki zimnego. To w zupełności wystarczy. Argument Bizona rozumiem jak najbardziej, jeśli katuje, to najlepiej rozgrzanego. Temat się wyczerpał i proszę już tu nie robić OT, bo zamknę. Autor właściwego zapytania otrzymał odpowiedź na swoje pytanie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.