Skocz do zawartości

brak cisnienia na 5 cylindrze, co to może być?


MaXoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam silniczek 530d no i wczoraj sprawdziłem sprężenie a raczej jego brak, na 5 cylindrze nie ma w ogóle ciśnienia, reszta cylindrów po 34atmosfery. (1,2,3 cylinder), 4 cylinder 32.

robiłem probe olejowa sprężania nadal brak.

olej normalny, woda normalna. auto do chwili rozebrania chodziło.

co najprawdopodobniej umarło?

zawór? krzywy? wypalony?

popychacz?

głowica? uszczelka?

dziura w tłoku?

pierścienie?

wałek rozrządu?

 

Jakie jest książkowe sprężanie tego silnika?

 

ciezko bedzie mi rozpiac rozrzad a potem go ustawic i spiac? jakie koszty sie z tym wiążą? oddac na warsztat? czy lepiej/pewniej robić tego samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak i czym mierzyłeś, ale w M57 stopień sprężania wynosi 17,5. Skąd się wzięło 34?

A co do 5 cylindra, to dopóki nie rozbierzesz, to się nie dowiesz.

 

Proponuje zasięgnąć lektury, bo niestety stopień sprężania a cisnienie sprężania to nie to samo...

 

Wracając do tematu - najbezpieczniej i najtanie dostac sie endoskopem do cylindra by stwierdzić co się stało.

Albo tłok nie wytrzymał, albo problem w głowicy - zawór krzywy, wypalony, lub uszkodzone gniazdo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak i czym mierzyłeś, ale w M57 stopień sprężania wynosi 17,5. Skąd się wzięło 34?

A co do 5 cylindra, to dopóki nie rozbierzesz, to się nie dowiesz.

 

Proponuje zasięgnąć lektury, bo niestety stopień sprężania a cisnienie sprężania to nie to samo...

 

Wracając do tematu - najbezpieczniej i najtanie dostac sie endoskopem do cylindra by stwierdzić co się stało.

Albo tłok nie wytrzymał, albo problem w głowicy - zawór krzywy, wypalony, lub uszkodzone gniazdo

Z całym szacunkiem Killme, ale mógłbyś mi napisać jak jest różnica między ciśnieniem sprężania i stopniem sprężania, proszę?

Tak się składa, że robiłem niedawno kompresję w E39 M57 2,5d i przed, zajrzałem do TIS, a tam napisali 17,5 bar. Zmierzyłem i wyszło równe 17 bar na wszystkich przy temp -5 st.C.

W F10 530d stopień sprężania wynosi 16,5 bar.

Więc jakie powinno być ciśnienie w M57? Pewnie 34 bar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jakie powinno być ciśnienie w M57? Pewnie 34 bar...

 

Próbujesz pomagać na forum, a sam nie wiesz na czym rzecz polega? to się chyba trochę mija z celem..

 

M57D30 Stopień sprężania 18,0:1

0,21 x 18 = 3,78 (MPa) = 37,8 (bara)

Edytowane przez MaXoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jakie powinno być ciśnienie w M57? Pewnie 34 bar...

 

Próbujesz pomagać na forum, a sam nie wiem na czym rzecz polega? to się chyba trochę mija z celem..

 

M57D30 Stopień sprężania 18,0:1

0,21 x 18 = 3,78 (MPa) = 37,8 (bara)

Z łaski swojej zajrzyj do TIS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
M57D30 Stopień sprężania 18,0:1

0,21 x 18 = 3,78 (MPa) = 37,8 (bara)

Coś w tym jest co piszesz bo u siebie w TDS też wynik był podobny dokładnie nie pamiętam ile,ale napewno ponad 30.

Z tym endoskopem to dobry pomysł na sprawdzenie bez rozbiórki silnika,ale ile warsztatów ma takie urządzenie(oprócz szpitali :mrgreen: )jaszcze nie spotkałem się z takim warsztatem.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak i czym mierzyłeś, ale w M57 stopień sprężania wynosi 17,5. Skąd się wzięło 34?

A co do 5 cylindra, to dopóki nie rozbierzesz, to się nie dowiesz.

 

Proponuje zasięgnąć lektury, bo niestety stopień sprężania a cisnienie sprężania to nie to samo...

 

Wracając do tematu - najbezpieczniej i najtanie dostac sie endoskopem do cylindra by stwierdzić co się stało.

Albo tłok nie wytrzymał, albo problem w głowicy - zawór krzywy, wypalony, lub uszkodzone gniazdo

Z całym szacunkiem Killme, ale mógłbyś mi napisać jak jest różnica między ciśnieniem sprężania i stopniem sprężania, proszę?

Tak się składa, że robiłem niedawno kompresję w E39 M57 2,5d i przed, zajrzałem do TIS, a tam napisali 17,5 bar. Zmierzyłem i wyszło równe 17 bar na wszystkich przy temp -5 st.C.

W F10 530d stopień sprężania wynosi 16,5 bar.

Więc jakie powinno być ciśnienie w M57? Pewnie 34 bar...

 

Ależ proszę, oświecę Cię.

Najpierw uruchamiamy google. Używamy hasła "stopień sprężania a ciśnienie sprężania" , nawet nie trzeba kończyć, bo wyszukiwarka sama kończy frazę.

Klikamy w pierwszy link, czyli:

http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje37.htm

 

Czytając wstęp już dostajemy prawie odpowiedź:

 

" Uwzględniając podobieństwo fonetyczne w/w dwóch parametrów diagnostycznych silnika spalinowego (podanych w tytule) chciałbym w tej publikacji przedstawić ich różnicę i zależności między nimi.

 

Bardzo często w warsztatach samochodowych, stacjach diagnostycznych młody mechanik(diagnosta) chce pożyczyć przyrząd (próbnik), aby zmierzyć stopień sprężania silnika. Oczywiście przyrząd do w/w pomiaru nie istnieje ponieważ stopień sprężania jest stałym parametrem silnika (pod warunkiem, że nie dokonano planowania głowicy) podawanym w każdej instrukcji obsługi pojazdu. Parametr ten występuje bez miana (jednostki). Nadmienić należy, że planowanie głowicy powoduje zmniejszenie komory spalania doprowadzając do zwiększenia stopnia sprężania.

 

Parametrem, który mierzymy jest ciśnienie sprężania. Pomiar ten wykonujemy za pomocą manometru (próbnika) w jednostkach (MPa) – starsze mierniki w kg/cm2 lub w barach.

 

Powiązania techniczne między w/w parametrami występują wówczas, gdy nie znamy wartości ciśnienia sprężania przed pomiarem lecz tylko stopień sprężania. Stosując określone wzory (w dalszej części publikacji) możemy w łatwy sposób obliczyć ciśnienie sprężania jakie jest wymagane w sprawdzanym pojeździe.

 

Tutaj przechodzimy do przykładów.

Ciśnienie sprężania mierzy się kolejno na wszystkich cylindrach przy zachowaniu następujących warunków wstępnych:

 

- przed pomiarem nagrzać silnik do temperatury eksploatacyjnej (temperatura oleju min. 70oC)

 

- wykręcamy wszystkie świece zapłonowe (wtryskiwacze) z silnika

 

- wyregulować luzy zaworowe

 

- przepustnice musza być całkowicie otwarte (pedał przyspieszenia wciskamy do oporu) w celu lepszego napełniania cylindrów

 

- rozrusznik musi być pełnosprawny i akumulator w pełni naładowany - w celu uzyskania minimum 150÷200 obr./min wału korbowego

 

- w otwór gniazda świecy pierwszego cylindra wciskamy koncówkę próbnika i przy użyciu włącznika zapłonu wprowadzamy w ruch układ tłokowo-korbowy do chwili, gdy rysik przyrządu zajmie skrajne położenie (maksymalne ciśnienie)

 

- odpowietrzamy próbnik – wciskając iglicę (lub przycisk przyrządu SPCS-50) powodując przesunięcie rysika w pozycję wyjściową

 

- przesunąć kasetę diagramu na następna pozycje pomiarową

 

- analogicznie dokonujemy następne pomiary w pozostałych cylindrach

 

 

Przykład 2.

 

Np. Mercedes 190D (silnik ZS), stopień sprężania tego silnika wynosi ε = 22.

 

Ciśnienie sprężania obliczamy w następujący sposób:

 

Pspr = 0,21 x ε = 0,21 x 22 = 4,62 (MPa) = (46,2 bara)

 

Nadmienie, iż MaXoss już przytoczył ten wzór

 

A teraz przechodzimy do sedna, czyli otwieramy naszą biblię -TIS w odpowiednim miejscu i:

 

http://img211.imageshack.us/img211/474/tis.jpg

 

No i jak widzimy jest informacja o sprężaniu, ale o stopniu sprężania, a nie ciśnieniu sprężania, bo nie widnieje przy tej żadna jednostka ciśnienia, ale ":1", czyli siedemnaście i pół do jednego, w zapisie 17,5:1.

 

Tłumaczymy to tak że podczas suwu ssania tłok zasysa okręśloną ilość powietrza, czyli "1" z naszego sławnego oznaczenia, gdy tłok osiąga dolny martwy punkt możemy przyjąć, że zawory ssące się zamykają i następuje suw sprężania. Gdy tłok dotrze do górnego martwego puntu, to spręży początkową ilość powietrza 17,5raza w pozostałej przestrzeni, czyli komorze spalania.

Ciśnienie które wtedy panuje nad tłokiem i ktore mierzymy nazywamy właśnie ciśnieniem sprężania, które w naszym przypadku zgodnie z wzorem powinno oscylować około 36,75 bara

 

DarioK - wyszlo ci 17 bar, bo nie wiem jak mierzyłeś i czym, czy też kto Ci mierzył i czy usłyszał od Ciebie ze w TIS jest tyle a tyle i powiedział Ci 17 żebys spał spokojnie itp., ale błąd był napewno jeśli mierzyłeś przy -5, co sugeruje że silnik też tyle miał, co już nie jest zgodne z sztuką pomiaru.

 

Cichy525 - na allegro juz od 115 zl można kupić na wtyk usb, super sprawa, a warsztaty nie mają z prostego powodu - ograniczyłoby to ich robociznę na której zarabiają, bo lepiej brzmi "Panie to trzeba cały silnik rozebrać żeby zobaczyć co się stalo.."

 

Dobra dość tego pisania, bo walentynki i żona czuje sie zaniedbywana przez te "cholerne samochody" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, znowu wpadka. Killme sorry i dzięki za lesson. A tych, co mnie w maliny wpuścili z pomiarem kompresji, to za jaja powieszę. Najpierw pokazali mi TIS i wartość 17,5. Zapytałem, tak mało? No, bo te nowoczesne diesle są rozprężone, bo inaczej nie da się normy spalin osiągnąć - odpowiedział mi, a potem kręciłem rozrusznikiem. Gość po kolei krzyczał 17, 17, 17..... Biorąc pod uwagę temp. zew. -5 st.C (chciałem sprawdzić jak jest na zimnym i zostawiłem auto na noc w warsztacie), to pół bara mniej jest ok. Najważniejsze, że równo na wszystkich, pomyślałem zadowolony.

Ot i cała historia. Człowiek się uczy całe życie....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, znowu wpadka. Killme sorry i dzięki za lesson. A tych, co mnie w maliny wpuścili z pomiarem kompresji, to za jaja powieszę. Najpierw pokazali mi TIS i wartość 17,5. Zapytałem, tak mało? No, bo te nowoczesne diesle są rozprężone, bo inaczej nie da się normy spalin osiągnąć - odpowiedział mi, a potem kręciłem rozrusznikiem. Gość po kolei krzyczał 17, 17, 17..... Biorąc pod uwagę temp. zew. -5 st.C (chciałem sprawdzić jak jest na zimnym i zostawiłem auto na noc w warsztacie), to pół bara mniej jest ok. Najważniejsze, że równo na wszystkich, pomyślałem zadowolony.

Ot i cała historia. Człowiek się uczy całe życie....

Pozdrawiam

 

Nie ma problemu :cool2: .Niestety tak to już w tym kraju „fahofcuf” jest. Gdy człowiek się nie zna jest na każdym kroku okradanay, wprowadzany w błąd, czegoś nie dokręcą, coś podmienią itp.

W przypadku posiadania jakiejś tam wiedzy, podczas konfrontacji z „fahofcem”, ten najpierw się oburza, stara się udowodnić klientowi ze jest idiotą, a gdy wszystkie argumenty się kończą to zostaje na „jak się nie podoba to niech se pan idzie z tym gdzie indziej”

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Siema, Mam problem z kompresja (viewtopic.php?f=73&t=306475&start=15)

 

moja kompresja w M47T2 D20 wyniosla:

 

1 - 24 bar

2 - 24 bar

3 - 19 bar

4 - 18.5 bar

 

Czy tez prawidlowa kompresja powinna wyniesc 35.7 Bar? Wedlug wzoru Pspr = 0,21 x ε = 0,21 x 17 = 3,57 (MPa) = (35,7 bara)

Z tego co wyczytalem (https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M47) to stopien sprezania dla mojego silnika to 17,0:1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.