Skocz do zawartości

318i Termostat czy uszczelka głowicy???


deviltech

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: E46 318i 99 rok

Przebieg: 237 tys.

Styl jazdy: spokojny

Jazda: codziennie krotkie odcinki, max. 6-7km.

Olej: Castrol GTX 10W40 (wymieniony 3 miesiące temu)

 

Objawy:

1. Wskazowka temperatury odchylona o 1-2mm w prawo

2. Nie dziala wiatrak chlodnicy a sama chlodnica cala zimna!

3. Ubylo nieco plynu chlodniczego, pod zbiorniczkiem wyrownawczym widoczny plyn, pare plamek (moze zbiorniczek uszkodzony?)

4. Na bagnecie zauwazylem jasna maz (majonez), nie na calym tylko na jego gornej czesci. Kolor oleju jest dobry. Czytalem, ze tak sie moze dziac przy krotkich trasach szczegolnie w zimie i to normalne.

 

Dodam, ze:

- Pod korkiem wlewu oleju brak zadnych nalotow, osadow czy majonezu

- Auto nie dymi. W mrozne dni gdy silnik byl zimny nieco dymil na bialo, ale jak sie rozgrzal dymienie bylo w normie,

- Auto bardzo szybko sie nagrzewa, juz po 2-3 km wskazowka jest prawie w pionie. Chwile pozniej wychyla sie o 1-2mm w prawo i tak zostaje.

 

Możliwe przyczyny?

A. Uszczelka pod glowica?

B. Termostat, czujnik temperatury czy pompa wody?

C. Cos nie tak z odmą?

 

Co najpierw zbadać? Jak sprawdzic czy to faktycznie uszczelka? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak chłodnica jest po tych odcinkach 6-7km zimna czy przy długiej trasie też? Czy wskazówka odchylona w prawo jest od kiedy kupiłeś auto czy stało się to tak nagle? Bo po 6-7 km chłodnica chyba ma prawo być jeszcze cała zimna... Stan płynu chłodzącego się zmienia zależnie od tego czy mały, czy duży obieg już otwarty, przed odpaleniem auta, po odpaleniu także mała różnica nic nie znaczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

 

Praktycznie nie jezdze w dluzsze trasy. Musialbym przegonic auto na jakims dluzszym odcinku zeby cos zaobserwowac. Odpalalem przed chwila auto, nie dymi na bialo jednak z wydechu kapie sobie woda. Przy przygazowaniu dopiero klebki bialego dymka sie unosza, ale to raczej norma. Jest jakis sposob na sprawdzenie czy uszczelka cala? No i jak sprawdzic czy wiatrak w ogole dziala? Odkad kupilem auto nie widzialem/slyszalem jego dzialania :)

 

Co do wskazowki - jest tak odkad kupilem auto. Czytalem rozne watki i wiele ludzi nie moglo rozwiazac tego problemu z lekko przechylona wskazowka. Jednak nigdy powaznie sie nie odchyla w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, nie wiem czy w Twoim modelu silnika są różne termostaty (np 88, 90, 92 stopnie) i zamontowanie nie właściwego może robić taki efekt, nie jestem tego pewny ale jest taka opcja, i tu nie ma powodu do zmartwienia po kilka stopni w przód czy w tył nie robi raczej różnicy także może sobie głowe nie potrzebnie zaprzątasz. U mnie też w zimie na krótkim kawałku chłodnica jest zimna, a jak np wjadę na odpowiedni plac, pokręcę bąki ze silnik długo pracuje w granicach odcięcia zapłonu to czuć że chłodnica ma co robić :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze po prostu zrobie gdzies test szczelnosci ukladu chlodzenia? Jesli nic nie wykaze, to przynajmniej bedzie wiadomo czy uszczelka glowicy jest w porzadku. Musze zaobserwowac czy ubywa plynu, bo ostatni raz uzupelnialem zaraz po kupnie. Wczesniej jezdzilem fiatem punto i po kwadransie po miescie bylo slychac dzialanie chlodnicy. A tutaj cisza + ta wskazowka wychylona w prawo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To weź przepiłuj auto na jakimś zaśnieżonym placu niech nałapie celcjuszy i będziesz widział czy wskazówka pójdzie dalej, czy chłodnica się zacznie grzać, po co od razu się martwić jakąś uszczelką albo dawać auto do testów? Jeśli wskazówka pójdzie dalej a chłodnica będzie nadal zimna to znak że trzeba działać, a jeśli będzie chłodnica gorąca, wiatrak zacznie pracować to znak że prawdopodobnie wszystko działa jak należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak - włącz test 7.0 aby ci wyświetlało temp cieczy, i przejedz się gdzieś aż temp wzrośnie do okolicy przykładowo 100 +-.. i wtedy sprawdz czy chłodnica jest ciepła jeśli chcesz zobaczyć czy wentylator działa trzeba podpiąć pod inpe i za sterować jego działanie programem.. a jak narazie nie masz możliwości to odepnij wtyczkę z czujnika z dolnego węża chłodnicy powinien się włączyć na max obrotach.. jak dalej chłodnica będzie zimna to raczej obstawiałbym termostat, ja wymieniałem w tamtym roku koszt 190 zł jak będziesz chciał linka to pisz na priv bo np w inter carsie kosztuje 400 zł :mad2: a pompe wody mam używaną swoją (jak byś chciał) ja kupiłem wraz z termostatem jak rozerwało mi zbiornik wyrównawczy nie jest duzy koszt a często ludzie o niej zapominają bo u nas sie rozrządu nie wymienia a w innych markach dzieje sie to przy wymianie własnie rozrządu bo jest napędzana tym samym paskiem... a taka ciekawostka i poparcie tego co piszę moja stara (SPRAWNA) co sie okazało po wyciągnięciu, miała nabitą date 1998 a auto mam z '99.. przebieg (na wyświetlaczu :D ) 141 tys, więc kolego nie zamartwiaj sie na zapas :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, nie wiem czy w Twoim modelu silnika są różne termostaty (np 88, 90, 92 stopnie) i zamontowanie nie właściwego może robić taki efekt, nie jestem tego pewny ale jest taka opcja, i tu nie ma powodu do zmartwienia po kilka stopni w przód czy w tył nie robi raczej różnicy także może sobie głowe nie potrzebnie zaprzątasz. U mnie też w zimie na krótkim kawałku chłodnica jest zimna, a jak np wjadę na odpowiedni plac, pokręcę bąki ze silnik długo pracuje w granicach odcięcia zapłonu to czuć że chłodnica ma co robić :wink:

o ile pamiętam to był montowane 95C i 105C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze po prostu zrobie gdzies test szczelnosci ukladu chlodzenia? Jesli nic nie wykaze, to przynajmniej bedzie wiadomo czy uszczelka glowicy jest w porzadku. Musze zaobserwowac czy ubywa plynu, bo ostatni raz uzupelnialem zaraz po kupnie. Wczesniej jezdzilem fiatem punto i po kwadransie po miescie bylo slychac dzialanie chlodnicy. A tutaj cisza + ta wskazowka wychylona w prawo.

 

Po prostu odpal auto po nocy lekko dodaj pare razy gazu i zgaś i odpal jak nie będzie chodził na wszystkich to uszczelka.Po 2 zrób jak kolega pisał wyżej odepnij czujnik z dolnego węża chłodnicy wtedy po odpaleniu auto wiatrak powinien chodzić cały czas na 2 biegu.A po 3 może wskazówka żle pokazuje? włącz test 2.0 może pomoże no i przejedz się na teście 7.0.Od jakichś 75C do 105C wskazówka powinna stać w pionie takie jest dość duża tolerancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze po prostu zrobie gdzies test szczelnosci ukladu chlodzenia? Jesli nic nie wykaze, to przynajmniej bedzie wiadomo czy uszczelka glowicy jest w porzadku. Musze zaobserwowac czy ubywa plynu, bo ostatni raz uzupelnialem zaraz po kupnie. Wczesniej jezdzilem fiatem punto i po kwadransie po miescie bylo slychac dzialanie chlodnicy. A tutaj cisza + ta wskazowka wychylona w prawo.

 

Po prostu odpal auto po nocy lekko dodaj pare razy gazu i zgaś i odpal jak nie będzie chodził na wszystkich to uszczelka.Po 2 zrób jak kolega pisał wyżej odepnij czujnik z dolnego węża chłodnicy wtedy po odpaleniu auto wiatrak powinien chodzić cały czas na 2 biegu.A po 3 może wskazówka żle pokazuje? włącz test 2.0 może pomoże no i przejedz się na teście 7.0.Od jakichś 75C do 105C wskazówka powinna stać w pionie takie jest dość duża tolerancja.

 

Tak zrobię! Dziś już za ciemno, jutro odepnę ten czujnik i zobaczymy co się będzie dziać. Co do testów - też muszę spróbować, jeszcze się tym nie bawiłem. Byc moze to wlasnie blad wskaznika. Jak wszystko będzie ok, to pozostanie tylko wymiana płynu - bo od kupna jeszcze tego nie zrobiłem, a cholera wie ile poprzedni właściciel na nim jeździł. Zaglądałem do zbiorcznika podczas gdy silnik chodził i tam cały czas przelewa się płyn tj. w pobliżu korka jest mała dziurka wielkości główki od szpilki i tamtędy płyn zlatuje na dół do zbiorniczka - tak ma być? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobra informacja. Powiedzcie jeszcze, jak to jest z wymianą płynu chłodniczego? Dlaczego w niektórych serwisach (Renault) twierdzi się, że nie powinno się wymieniać płynu a jedynie uzupełniać jego braki?

Hmm..Ja nic nigdy nie słyszałem na ten temat wiesz powiem ci że w płynie chłodniczym też jest duża różnica jeśli chodzi o jakoś.Nie słuchaj głupot tylko wymień jak zachodzi taka potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Juz prawie od 2 latek posiadam BMW 3 e46 318i 118km z 1999r. Autko zagazowalem i i mialem prawie identyczny tak jak ty problem.Robilo sie duze cisnienie bardzooo duzzzee przewody jak kamien. dolny waz zimny. Wiec ze znam sie troche na mechanice wzielem sie do roboty. Zaczelem od sciagniecia glowicy glowica sprawdzona na szczelnosc byla dobra. Uszczelka poszla nowa noi glowica splanowana. Zlozylem, autko odpalilem ale nic mi to nie pomoglo, wzielem sie za dalsza robotke wymiana termostatu, pompy wody,zbiorniczka plynu (bo pekl) wymienilem korek zbiorniczka rozne metody odpowietrzania, odlaczalem przewody idace do parownika gazu, wymienilem odme przy okazji,odcinalem obieg plynu od nagrzewnicy, nawet termostat wyrwalem z obudowy aby sprawdzic czy pomoze jednak NIC NIE POMOGLO.Jezdzilem tak poltora roku od Tygodnia problem mi zginal.Czyli przewody miekke plynu nie ubywa wentylator sie zalacza dolny waz cieply jak sie go przegoni i . Juz mowie co to za przyczyna od dluzszego czasu zauwazylem ze ubywal mi plyn wiec dolewalem i nic z tego sobie nie robilem bo nie widzialem wycieku gdyz wyciek odparowywal az do pewnego dnia ze po dolaniu plynu ujechalem tylko 100km i znowu zabraklo w tym momecie wyciek zauwazony z pod korka zbiorniczka.A to ze korek juz byl nowy wczesniej wsadzony zrezygnowalem z nastepnej wymiany korka.Wymienilem tylko 2 oringi, ktore sa na korku zalozone zostaly troszkie wieksze od tych jakie byly korek na wcisk wkrecilem do zbiorniczka i Problem Zginal Wszystko teraz gra pieknie i cyka ..Taka drobnostka a tyle zachodu:)) Juz teraz Wiem ze W BMW uklad chlodniczy musi byc w 100% szczelny, bo jak nie to sie bedzie zapowietrzal...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Juz prawie od 2 latek posiadam BMW 3 e46 318i 118km z 1999r. Autko zagazowalem i i mialem prawie identyczny tak jak ty problem.Robilo sie duze cisnienie bardzooo duzzzee przewody jak kamien. dolny waz zimny. Wiec ze znam sie troche na mechanice wzielem sie do roboty. Zaczelem od sciagniecia glowicy glowica sprawdzona na szczelnosc byla dobra. Uszczelka poszla nowa noi glowica splanowana. Zlozylem, autko odpalilem ale nic mi to nie pomoglo, wzielem sie za dalsza robotke wymiana termostatu, pompy wody,zbiorniczka plynu (bo pekl) wymienilem korek zbiorniczka rozne metody odpowietrzania, odlaczalem przewody idace do parownika gazu, wymienilem odme przy okazji,odcinalem obieg plynu od nagrzewnicy, nawet termostat wyrwalem z obudowy aby sprawdzic czy pomoze jednak NIC NIE POMOGLO.Jezdzilem tak poltora roku od Tygodnia problem mi zginal.Czyli przewody miekke plynu nie ubywa wentylator sie zalacza dolny waz cieply jak sie go przegoni i . Juz mowie co to za przyczyna od dluzszego czasu zauwazylem ze ubywal mi plyn wiec dolewalem i nic z tego sobie nie robilem bo nie widzialem wycieku gdyz wyciek odparowywal az do pewnego dnia ze po dolaniu plynu ujechalem tylko 100km i znowu zabraklo w tym momecie wyciek zauwazony z pod korka zbiorniczka.A to ze korek juz byl nowy wczesniej wsadzony zrezygnowalem z nastepnej wymiany korka.Wymienilem tylko 2 oringi, ktore sa na korku zalozone zostaly troszkie wieksze od tych jakie byly korek na wcisk wkrecilem do zbiorniczka i Problem Zginal Wszystko teraz gra pieknie i cyka ..Taka drobnostka a tyle zachodu:)) Juz teraz Wiem ze W BMW uklad chlodniczy musi byc w 100% szczelny, bo jak nie to sie bedzie zapowietrzal...Pozdrawiam

 

W zyciu bym sie nie spodziewal, ze winien moze byc KOREK. Tylko czy w przypadku nieszczelności korka, po jego odkręceniu wydobywałby się charakterstyczny "syk"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy nagły zwrot akcji w całej sprawie. Wczoraj pojechałem na Wrocław trochę pośmigać, o dziwo wskazówka trzymała pion przez cały czas. Przed chwilą pojechałem na Orlen (3-4km), pokręciłem się jeszcze chwilę z włączonym testem 7.0. Temperatura rosła i rosła do 102 stopni max. Później spadała i utrzymywała się na poziomie 99 stopni. Po zatrzymaniu się, sprawdzam chłodnicę - do połowy ciepła! a dolny wąż letni - WTF!?

 

Żałuję, że dopiero teraz załączyłem test w OBC. To chyba dobra temperatura? Nie jeździłem długo, ale nie udało się mi się wykręcić więcej jak 102 stopnie. Przy czym termostat musiał się otworzyć skoro dolny wąż jest letni.

 

Pytanie finałowe - czy to możliwe, że termostat się zacina? Że raz się otworzy a raz nie? Bo już analogowemu wskazaniu na liczniku nie wierzę (wskazówka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach 1.8i 118km termostaty sa cale z obudowa i otwieraja sie przy 102 stopniach wiec chyba u ciebie temperatura jest dobra termostat sie otwiera przy 102 stopniach i spada do 99 lecz nie jestem do konca przekonany czy nie powinna spasc minimum do 82. nie pamietam jak to u mnie bylo bo to dawno temu sprawdzalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Juz prawie od 2 latek posiadam BMW 3 e46 318i 118km z 1999r. Autko zagazowalem i i mialem prawie identyczny tak jak ty problem.Robilo sie duze cisnienie bardzooo duzzzee przewody jak kamien. dolny waz zimny. Wiec ze znam sie troche na mechanice wzielem sie do roboty. Zaczelem od sciagniecia glowicy glowica sprawdzona na szczelnosc byla dobra. Uszczelka poszla nowa noi glowica splanowana. Zlozylem, autko odpalilem ale nic mi to nie pomoglo, wzielem sie za dalsza robotke wymiana termostatu, pompy wody,zbiorniczka plynu (bo pekl) wymienilem korek zbiorniczka rozne metody odpowietrzania, odlaczalem przewody idace do parownika gazu, wymienilem odme przy okazji,odcinalem obieg plynu od nagrzewnicy, nawet termostat wyrwalem z obudowy aby sprawdzic czy pomoze jednak NIC NIE POMOGLO.Jezdzilem tak poltora roku od Tygodnia problem mi zginal.Czyli przewody miekke plynu nie ubywa wentylator sie zalacza dolny waz cieply jak sie go przegoni i . Juz mowie co to za przyczyna od dluzszego czasu zauwazylem ze ubywal mi plyn wiec dolewalem i nic z tego sobie nie robilem bo nie widzialem wycieku gdyz wyciek odparowywal az do pewnego dnia ze po dolaniu plynu ujechalem tylko 100km i znowu zabraklo w tym momecie wyciek zauwazony z pod korka zbiorniczka.A to ze korek juz byl nowy wczesniej wsadzony zrezygnowalem z nastepnej wymiany korka.Wymienilem tylko 2 oringi, ktore sa na korku zalozone zostaly troszkie wieksze od tych jakie byly korek na wcisk wkrecilem do zbiorniczka i Problem Zginal Wszystko teraz gra pieknie i cyka ..Taka drobnostka a tyle zachodu:)) Juz teraz Wiem ze W BMW uklad chlodniczy musi byc w 100% szczelny, bo jak nie to sie bedzie zapowietrzal...Pozdrawiam

 

W zyciu bym sie nie spodziewal, ze winien moze byc KOREK. Tylko czy w przypadku nieszczelności korka, po jego odkręceniu wydobywałby się charakterstyczny "syk"?

popieram że korek ma dużo w tym temacie u mnie to samo tylko jeszcze brak ogrzewania był a teraz w autku ciepło :D u mnie brak kawałka denka od korka i też myślałem że uszczelka , głowica itp. a tu taka drobnostka :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hey,

 

Sorrki za odgrzewanie tematu, ale byc moze komus sie to przyda. Walnięty był termostat, który się zacinał. Przez czekanie z naprawą załatwiłem też króciec przy chłodnicy który zgnił i się rozsypał a kawałki trafiły do chłodnicy - na szczęście wszystko zostało wyciągnięte. W apogeum awarii dolewałem 0,5l płynu dziennie. Koszta to 320 za termostat i 160 za króciec z przewodem (samo kolanko nie występuje, ponoć można dostać w sklepach i coś kombinować), wszystko oryg. a robocizna 60PLN. Właśnie odebrałem auto i wskazówka w końcu jest w pionie, chłodnica ciepła, tak samo dolny przewód. Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.