Skocz do zawartości

e36 m52b20 dziwne objawy,gaśniecię silnika i szarpanie.


cisiel

Rekomendowane odpowiedzi

No więc mam taki problem.Może opisze krótką historie problemu.Jadę sobie autkiem ,obroty coś koło 3 tyś chyba 3 bieg ,i nagle obroty spadły prawie do zera co spowodowało jak by auto się dusiło ,trwało to może sekundę po czym obroty i wszystko wróciło do normy.Na następny dzień wszystko ok, ale co dziwne zgasł mi na światłach, nigdy mi się to nie zdarzało .A dziś też stanąłem na światłach i mi zgasł ,odpalam i spoko ,ruszam ze świateł a tu nie chce skoczyć powyżej 3 tyś obr.wrzucam dwójkę i to samo.Cisnę na pedał gazu i wskazówka do 3 tyś i dalej nie chce iść,czuć brak mocy i jak by go coś dusiło.Dzwięk silnika też jakiś dziwny,inny niż zwykle.I tak jak by na niższych obrotach trzepało budą.Więc zjechałem na pobocze ,zgasiłem silnik ,zajrzałem odruchowo pod maskę ,w sumie nawet nie wiem po co :) Zapaliłem autko przycisłem troche gazu i wszystko w normie,wrzuciłem bieg i normalnie jak zawsze pojechałem do domu. Dziwne :)

Co to może być ? Będe wdzięczny za odpowiedź .Pozdrawiam.

Edytowane przez cisiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.I jeszcze dodam że działo się to gdy silnik był ciepły,znaczy się gdy wskazówka temperatury była w pionie.Ogólnie robię krótkie trasy i przy zimnym silniku się to nie działo.Nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym co się dzieje, ale może tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No więc tak ,byłem na kompie.Jeśli chodzi o czujniki wszystko jest ok.Okazało się że miałem pęknięty mieszek (rura z przepustnicy) ,zostało to wymienione ale objawy nadal występują .Więc co to może być ? Aha wyszło jeszcze że nie działa druga sonda katalizatora .Nie wiedziałem że są dwie,czy może mieć to wpływ na to co się dzieje ?

Jeszcze raz opisze dokładnie co się dzieje.

Na zimnym silniku zawsze wszystko jest ok .Ale gdy silnik się rozgrzeje to w czasie jazdy chce zgasnąć.Potem zaczyna się dziać coś dziwnego z silnikiem,obroty nie chcą skoczyć powyżej 2,5 tyś obrotów.Silnik też dziwnie pracuje,silnik zaczyna lekko drgać co czuć w aucie,dźwięk silnika też jakiś trochę inny.Gdy zgaszę silnik i zapale ponownie, bywa że wszystko wraca do normy,i po paru minutach znowu to samo.Będe wdzięczny za porady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie podobnie działo jak miałem niski poziom benzyny jade pyta gaz do dechy wchodze w zakret muli go, okazalo sie ze lapal powietrze na zakretach w pompke zalalem za 50 zl (bo jezdze zwykle na LPG) i benzynka tylko na rozruch i problem jak reka odjal uciekl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie objawy jak zaczął padać czujniki położenia wałka rozrządu, później było coraz gorzej i częściej. Na początku też było ładnie, raz na jakiś czas coś go zamuliło. Na kompie wyszło, że czujnik, ale to już w stanie kiedy silnik nie bardzo chciał nawet odpalić. Po wymianie wszystko OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sonda wymieniona na dedykowaną do tego modelu,i nadal te objawy występują .Wymieniony fitr paliwa.

Przepływka sprawdzona,jeździłem z odłączoną i to samo.Wyszedł na kompie błąd elektryczny vanosa ,z tego co wyczytałem na forum, to będzie to cewka elektrozaworu vanosa.Ale czy te objawy są winą tego czegoś ? .Sprawdzałem jeszcze fajki od świec, są już trochę sparciałe ale bez pęknięć,ale chyba je wymienię na nowe.Wydaje mi się że jeszcze nikt nie odkręcał cewek i nie zaglądał do świec.Każda jedna śruba przy odkręcaniu strzelała jak by nie była nigdy odkręcana ,dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żadnego nr.nie mam.Byłem niby w dość renomowanym serwisie bmw ,ale chyba już tam nie pojadę.Wszystko mam spisane na kartce długopisem :) A pan w serwisie stwierdził że może być to nawet od czujników abs ?? Chyba że rzeczywiście ma to coś wspólnego a nie wiem :)

Na dniach znowu jadę na kompa ale teraz gdzie indziej . Ale dzięki za zainteresowanie :) pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak ,to co wylazło na kompie .

 

14- czujnik temperatury powietrza zasysanego Niski

21- VANOS : błąd elektryczny

212- VANOS: zablok mechaniczne

203- Limit kontrolny sondy lambda,cylinder 4-6

55- Faza wyjściowa dla podgrzewanej sondy lambda,czujnik 2(cylinder 4-6; przed katalizatorem)

83- czujnik wału korbowego

8- czujnik przepływu masy powietrza

25- Faza wyjściowa ,grzanie sondy lambda,sonda ,cylinder 1-3 przed katalizatorem.

 

Powychodziło tego jak grzyby po deszczy.

 

Mam jechać jeszcze jutro na kompa,i zobaczy jeszcze drugi raz co powyłazi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.