Skocz do zawartości

316i czy to wina akumulatora????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam 3,5roczny akumulator Bosch silver 45amh,który rozładował mi sie juz 2 razy ,ładowałem go po jakies 8h...ost.sprzatalem w nocy w aucie i lampka kabinowa swiecila sie ok godzine,aku padł...czy jest mozliwe by 3,5 roczny akumulator juz sie zuzył?? po kolejnym naladowaniu obroty zaczely dziwnie pracowac caly czas chodzi jakby na ssaniu,kiedy lekko dam gazu obroty spadaja do prawie 0 i gaśnie choc nie zawsze......czy to moze byc przez słaby akumulator????
Opublikowano

3,5 roku to już troszkę ma. aku, powinien być doładowywany raz na pół roku z zewnętrznego źródła aby był w formie, nie wiem jaki masz rodzaj aku i czy dolałeś wody destylowanej podczas ładowania, może go przeładowałeś doprowadzając elektrolit do zagotowania.

Co do obrotów - może silnik właśnie robił adaptacje stąd takie obroty. Sądzę że jednak czeka Cię wymiana aku.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Obroty mogą szaleć przez słaby aku (u mnie oprócz obrotów także ABS i Airbag wariował). Jeśli po ładowaniu przy lampce (nie wiem przy której ale stawiam np dwie żarówki po 10W) wyładował się po godzinie to chyba po aku, jeśli niema zwartych cel jeszcze to można ewentualnie potraktować go prostownikiem z funkcją odsiarczania. Najgorszą rzeczą dla tego typu akumulatorów jest wyładować go do zera, powinien być cały czas prawie max nabity, wtedy dłużej pożyje.
Opublikowano

Może być to wina akumulatora,ale dla pewności sprawdź czy nie ma poborów prądy przy wyłączonym silniku.

Zdejmujesz klemę "+" z akumulatora.Czerwony przewód miernika dotykasz do klemy dodatniej akumulatora,a czarny przewód miernika łączysz z odpiętym od akumulatora przewodem plusowym.

Pobór dopuszczalny to ok 0.02 mA.

Oczywiście wszystkie odbiorniki wyłączone,lampka oświetlenia wewnątrz się nie świeci.

Opublikowano
Kolego akumulator 45Amh, to chyba troszke za słaba bateryjka do tego silniczka. Ja mam u siebie ten sam silnik i mam aku Bosch Silver 62ahm. Na twoim miejscu sprawdziłbym napięcie jakie ma odłączony aku, u mnie nowy miał nominalnie 12.7V i ładowanie może alternator szwankuje. Powinno być ok. 14V. A jeżeli chodzi o obroty to przyczyn może być dużo. Przepływka, czujnik położenia wału, nieszczelny układ dolotowy, może przewody wysokiego napięcia szwankują itp. U mnie silnik nierówno pracował właśnie przez nieszczelność układu dolotowego. Winna też była odma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
45 wystarczy, częściej jest dobijany do pełna i w praktyce może dłużej pożyć niż zbyt duży niedoładowywany :)

 

Jak jest za mały w stosunku do alternatora to też jest niedobrze. Amuk może być przeładowywany za duźym prądem (masz aku45ah a alterantor jest 90amperowy lub 120) co też jest niedobre dla jego trwałości.

Opublikowano
Sprawdź na realoem jaki powinien być aku i tyle.

Z realoem nie wyjdziesz do końca, do mnie np podają 50 lub 65 a jest tak że w skrzynce 65 się nie zmieści a 50 ma takie gabaryty że skrzynki nie zamknę (jest krótki a wysoki), jak kupiłem auto był 55 i pasował idealnie, teraz włożyłem 50 i tak sobie dekielek wisi na akumulatorze :mrgreen:

Opublikowano
Na rynku aku. jest bardzo duży wybór, kształt kolor, prawy lub lewy plus, czarny szary czerwony, poszukaj znajdziesz.

Zgadza się ale do danej pojemności z reguły jest przypisany standardowy kształt, z reguły bo nie zawsze. Zauważ że np 50 jest praktycznie zawsze wyższy niż 55 ;-) A to że taki kupiłem hmmm musiałem mieć na gwałt w największe święta i przez to 50 a nie 55 (55 był nie takiej firmy jaka mi pasowała), a wieczko od aku mogę nawet całkiem wyrzucić nic się nie dzieje, grunt że mocowanie pasuje i siedzi stabilnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na rynku aku. jest bardzo duży wybór, kształt kolor, prawy lub lewy plus, czarny szary czerwony, poszukaj znajdziesz.

 

Np tak ma centra. Podam przykład: Centra Standard ma 70ah, centra plus ma 74ah a futura ma 77ah. A wszystkie aku mają identyczn wymiary. Tak saamo jest z Boschem (tam są cztery różne serie) oraz Varta. I nie zawsze akum o tej samej pojemości ma taki sam rozruch. Na rynku spokojnie można sobie dobrać akumulator jaki jest potrzebny i nei ma co sztywno się trzymać. Zawsze jest 10 procent tolerancji w stosunku do fabrycznego Akum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.