Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem na forum od pewnego czasu, ale do tej pory tylko czytałem, bo raczej nie miewam problemów z samochodem a moja wiedza o BMW jest dość ograniczona.

Niemniej jednak doszedłem do etapu, gdzie googlowanie i inne sposoby dotarcia do informacji nie dały pozytywnych rezultatów.

 

Samochód to 525 z vanosem Turing z całkiem niezłym wyposażeniem. Jeśli będzie to miało jakieś znaczenie mogę podać co w nim dokładnie siedzi.

Istotniejszym faktem odnośnie wyposażenie możne być fakt, że ma dodatkowe oświetlenie wnętrza.

 

Sprawa wygląda następująco.

 

Od momentu kupna samochodu regularnie wywala mi komunikaty dotyczące oświetlenia tylnej części samochodu. Od Swietłan postojowych poprzez oświetlenie tablicy skończywszy na światłach stopu.

Jak nie można mieć pretensji o podświetlenie tablicy bo czasem coś nie styka, to do pozostałych elementów nie można się przyczepić, bo świeca zgodnie ze swoim przeznaczeniem.

Ostatnio nawet powymieniałem żarówki na nowe ale błędy pojawiają się nadal z uporem maniaka co czyni wyświetlacz bezużytecznym.

Nie wiem czy to istotne ale mam pełne OBC.

 

Jesienią ubiegłego roku obie części tylnej wiązki zostały gruntownie przebadane i w miejscach gdzie były przetarte zostały naprawione dość solidnie.

Niestety nie dało to w zasadzie żadnego efektu i nadal to samo.

Niedawno dokładnie posprawdzałem tyczki przy lampach tylnych, oczyściłem i dodatkowo spryskałem jakim ustrojstwem do poprawy styku.

 

Ciekawe jest to, ze komunikaty o niesprawnościach tylnych świateł pojawiają się tylko w sytuacji kiedy włączone są co najmniej światła postojowe.

Jeśli jadę z wyłączonymi światłami to mogę hamować, włączać kierunki i nic się nie dzieje.

Natomiast po włączeniu świateł czasem jest tak, że przejadę kilka kilometrów i nic się nie dzieje, czasem zaś wystarczy nacisnąć na hamulec i od razu wywal błąd braku świateł stopu, innym razem po wciśnięciu hamulca nie dzieje się nic, ale włączenie w tym czasie kierunku owocuje pojawianiem się irytującego błędu, którego za nic nie można się pozbyć do czasu zgaszenia silnika.

 

Ostatnio zacząłem znów studiować ten temat szukając możliwych przyczyn awarii, dotarłem do informacji, ze winę za to może ponosić LKM a dokładniej zimne luty bądź inne przypadłości związane z brakiem styku.

Wczoraj wyjąłem moduł i rozebrałem. Po pierwsze brak zimnych lutów, a po drugie prócz 3 przekaźników i dosłownie kilku scalaków nie ma tam nic.

Nie bardzo wiem, które cyferki z nr części należy wpisać do realoem, ale za nic w świecie nie moglem znaleźć tego modułu w wykazie części.

Sprawdzając co powinno być oryginalnie trafiłem na zupełnie inne oznaczenia, które ni jak się maja do tego co mam w tej chwili.

Nawiasem mówiąc nie zwraca mi komunikatu o przepalonych żarówkach mijania czy długich jak również nie krzyczy na mnie kiedy otwieram drzwi mając włączone światła.

Oznaczenie na module to LKM-B ECE, wychodzi na to, ze to wersja bazowa, ale nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić jaka powinna tam być naprawdę.

 

Nie bardzo mam jak pożyczyć inny moduł a inwestowanie od 100 do 250 zl na coś co nie koniecznie jest przyczyna usterki nie brzmi optymistycznie.

 

Co ewentualnie powinienem jeszcze zrobić, żeby pozbyć się tych irytujących komunikatów?

 

Może wyświetlacz na desce nie jest jakoś szczególnie rozbudowany, ale milo by było mieć go użytecznego, a nie świecącego wiecznie komunikatem Brake Light.

Może jest ktoś z okolic Bielska, który mógłby na kilka, kilkanascie minut uzyczyc mi modul do podmianki, celem sprawdzenia.

Jak bedzie trzeba dopisze poznien numer mojego modułu, nawet moge zrobic zdjęcia rozmontowanego.

Opublikowano (edytowane)
Często są zimne luty. Nawet ich nie zobaczysz więc lutownica w dłoń i kolejno lutuj. Jak nie pomoże to pomyślimy dalej.Miałem to samo i pomogło. Edytowane przez pawelkra5
Pozdrawiam
Opublikowano
W komorze silnika masz moduł LKM. Wyciągnij go,wysuń go z obudowy i polutuj. Często są zimne luty.

 

 

Pisałem w poście,ze rozebrałem moduł i nie ma tam żadnych zimnych lutow. Są 3 przekaźniki i kilka scalaków nic więcej.

Opublikowano
Lutowałeś czy oglądałeś bo to jest róznica.Zimnych lutuw często nie widać.

Zrobie pozniej zdjecie tego modulu.

 

Wiem, ze zimny lut, nie zawsze można dojrzej gołym okiem, ale konstrukcja tego jest tak prosta, ze wystarczy zwykły miernik i nie ma problemu.

Niemniej wymontuje go dziś raz jeszcze zrobię zdjęcia i spróbuje cos poprawić. Zastanawia mnie tylko dlaczego mam taki ubogi moduł, skoro wyposażenie auta jest całkiem wysokie i nie pasuje nr części z numerem na realoem

Opublikowano
Nie znam się na elektronice ale przerabiełem to u siebie . wywalało mi takie same komunikaty a światła świeciły. Polutowałem wszystko i jak ręką odjął.Jak nie pomoże to zamień z kimś LKM bo może faktycznie głupieje. Możliwe że masz LKM z innej wersji ale może wypowie się ktoś kto ogarnia temat .
Pozdrawiam
Opublikowano
Nie znam się na elektronice ale przerabiełem to u siebie . wywalało mi takie same komunikaty a światła świeciły. Polutowałem wszystko i jak ręką odjął.Jak nie pomoże to zamień z kimś LKM bo może faktycznie głupieje. Możliwe że masz LKM z innej wersji ale może wypowie się ktoś kto ogarnia temat .

 

nie mam nic zapasowego w domu wiec nie mam jak podmienic, a na allegro kapke drogie te zabawki sa.

Co innego gdybym mial pewnosc, wtedy mozna spokojnie wymieniac.

 

Zobaczymy jak posprawdzam lutu na przekaznikach.

 

EDIT:

Rozebralem i zrobilem zdjecia mojego modulu,zeby bylo latwiej wyobrazic sobie o co mi chodzi.

 

http://img3.imageshack.us/img3/4296/20110201003.th.jpg

http://img715.imageshack.us/img715/3085/20110201001.th.jpg

http://img140.imageshack.us/img140/1317/20110201006.th.jpg

Opublikowano
Hej kolego, jeżeli masz światła, a pojawiają Ci się komunikaty na Check Control na liczniku, to LKM jest ok, ale moduł CC (check control, występuje tylko w autach z linijką w liczniku) jest do przelutowania. Jest on dużo bardziej skomplikowany w środku niż LKM(CC to jest ten obok niego). Do przelutowania są wszystkie luty, ponieważ małych peknięć cyny pod tym lakierem zabezpieczającym nawet nie widać. Wiele razy to przerabiałem, możesz przy okazji przelutować ten LKM jak go otworzyłeś. Podobnie zalecam przelutowanie modułu komfortu pod tylnim siedzieniem General Module(tutaj już trzeba umieć lutować SMD), żebyś nie pisał za parę miesięcy, że Ci wycieraczki lub centralny padły. Otóż taka wada starej elektroniki, nie tylko w BMW. Moduł LKM jest ubogi, ponieważ obsługuje tylko częśc świateł, modułu CC i GM są dużo bardziej skomplikowane. Jest jeszcze moduł przekaźników Relay Module RM też pod siedzeniem, ale tam są same przekaźniki, praktycznie nigdy nie pada.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

ttrol

 

Dzięki za objaśnienia.

Ja zasugerowałem sie tym linkiem http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/Electrical/LKM.htm

Dlatego dziwiłem się dlaczego mój moduł jest taki ubogi.

 

Skoro sugerujesz przelutowanie reszty to jutro go sobie na spokojnie wyjmę i będę się bawił.

Ja właśnie mam licznik z ta linijka gdzie wyświetla sie wszystko, od niskiej temperatury, przez poziom oleju, kończąc na tym nieszczęsnym Brake Light, dobrze, ze chociaż po angielsku da sie to ostawić, bo niemiecki mnie doprowadzał do szalu.

Opublikowano
A jak zmieniać w tym dziadostwie języki? Niemiecki znam,ale jednak angielski bardziej mi podchodzi :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
A jak zmieniać w tym dziadostwie języki? Niemiecki znam,ale jednak angielski bardziej mi podchodzi :norty:

 

 

Naciskasz prawy guzik z zestawie wskaźników. Trzymasz i przekręcasz kluczyk w 1 pozycje, po chwili wyskakuje napis English US, wtedy masz amerykański jak znów naciśniesz i przytrzymasz to angielski UK, itd poprzez francuski, hiszpański, włoski itd. Jak się spodoba jerzyk wyłączać zapłon i działa

Opublikowano
Zestaw wskaźników? A który to? Jeśli chodzi o licznik to mam tam jeden przycisk,ten od kasowania przebiegu dziennego, a jeśli chodzi o BC to tam jest ze 20 przycisków :roll:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Jutro rano obejrzę może faktycznie jest tam i drugi,którego nie zauważyłem.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

Przelutowanie nic nie dało, dalej pojawiają się komunikaty i najlepszym rozwiązaniem to wywalenie modułu Check Control :) wtedy pojawia sie komunikat, ze go nie ma i da się używać OBC.

Co prawda brak jakichkolwiek informacji o niskich poziomie oleju itd, ale jakieś rozwiązanie to jest.

Takie rozwiązanie oczywiście mi nie pasuje, ale nie mam już pomysłu co można jeszcze zrobić.

 

Kable w klapie polutowane jakiś czas temu, wtyczki sprawdzone, żarówki wymienione a on dalej swoje.

Opublikowano
Witam. Mam praktycznie identyczną BMW jak Twoja- też '93 rok, też 2,5 Vanos (24v 192hp) i też całkiem dobrze wyposażoną, także z pakietem dodatkowego oświetlenia i identyczny problem. Będę uważnie śledził ten wątek, może przy okazji znajdę rozwiązanie dla siebie. Niestety ja nic pomóc nie mogę bo mam ją od niedawna i jak na razie robię przy niej mnóstwo innych pierdół i nie miałem czasu w to zajrzeć także nie wiem nic :oops: . Ale trzymam kciuki żeby Tobie się udało :)
Brokatrot Metallic
Opublikowano

krzysztof1794 w takim razie mam wielka prośbę do Ciebie, możesz zobaczyć jaki masz moduł świateł u siebie

 

Skrzynka bezpieczników pod maska i ten najdłuższy na którym pisze LKM.

Najlepiej jak byś fotkę zrobił.

 

A Tobie na początek radze dokładne sprawdzenie wiązki tylnej klapy, bo tam najczęściej przecierają się przewody i zaczyna głupieć od tego.

U mnie niestety mimo fachowej roboty nic to nie dało i tak próbuje powoli metoda eliminacji.

 

A jak coś, wal na GG #64894 na pewno pomogę mimo,ze orłem nie jestem w tej dziedzinie

Opublikowano
Niestety kolego na razie ci nie pomogę bo mam nogę w gipsie od uda aż po kostkę i nie mogę ruszyć się z domu, ale spróbuję coś wykombinować i jak dam radę to wkleję tutaj zdjęcie, aczkolwiek nic nie obiecuję. :cool2:
Brokatrot Metallic
Opublikowano

Nie wiem u mnie jest coś chyba namieszane. Czy pod tylną kanapą nie powinno być trzech modułów? (LKM, GM i RM) Ja mam tylko GM i RM, na dodatek nie mam kilku tych sześciennych bezpieczników.

 

Tutaj zdjęcia http://pokazywarka.pl/1md625/

 

Sorry za dubla, zapomniałem edytować poprzedniego posta. :nienie:

Brokatrot Metallic
Opublikowano

Eee to nie to

To GM "General Module" i przekazniki do tego.

To dopowiada za wszytskie bajery w samochodzie jak centralny, oswietlenie wnetrza, uklad komfortu itd.

 

Control Check Module i Lamp Kontrol Module sa pod maska z lewej strony przy bezpiecznikach.

 

Puste sloty sa pewnie do innych dodatkow, ktorych w Twoim samochodzie nie ma.

Nawet nie wiem co tam powinno byc.

 

A to brakujace miejsce, generlanie u mnie, po zalozeniu jakiegos dziwnego przekaznika zaczelo dzialac ogrzewanie tylnej szyby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.