Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Ostatnio planowałem głowice.Poskładałem wszystko i autko odpaliło,w między czasie zdechło i okazał sie czujnik wału korbowego który wymieniłem. Problem polega na tym że zimne np po nocy odpala i chodzi równiutko z wydechu słychać równą prace silnika.W miarę rozgrzewania zaczyna telepać silnikiem. Świece nowe ,cewki 2 komplety podmieniane. Co to może być? Jak wyjmuje przewód odmy to zaczyna kuleć ostro silnik,korek wlewu to samo.Auto jak się zagrzeje nie chce jak jadę i depnę nie chce wkręcać się jak należy na obroty.Komputer na skanie nie wyświetla żadnych błędów,sondy oscylują . Jak jest zimny i zaraz jadę to ok ,później zaczynają się kredki

 

Czekam na wasze sugestie

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
??? Pierwsze słyszę o takim czujniku. Gdzie takowy się znajduje??? Wiem że jest czujnik temp cieczy i temp powietrza w kolektorze ale o takim jeszczem nie słyszał :norty:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Pewnie chodzi o czujnik temperatury silnika podający sygnał do ecu, ale w tym silniku jest jeden podwójny czujnik od temperatury silnika i od wskazań na deskę.

 

Jeśli masz komputer do dyspozycji to podepnij i przejedz kilka kilometrów monitorując parametry.

Czasem da się wykryć usterkę dopiero po dłuższej jeżdzie.

Żadnych błędów na komputerze nie będzie ,ale z parametrów można wyczytać.

Masz przepływkę z "gorącym drutem" maja niską trwałość i zmieniają parametry ,a jeśli komputer nie potrafi tego skompensować, to silnik traci moc,kultura pracy też inna.

Bardziej do tej usterki pasowały by jednak nie w pełni sprawne sondy .

Gdy nie pracują jest dobrze ,gdy osiągną temperaturę i zaczynają pracować jest problem.

Zrób analiza spalin

Opublikowano
Mam mam . Dzięki za podpowiedzi. Na pewno sprawdzę .Nagram filmik z Live data. Wtedy będziemy mogli przeanalizować wspólnie.Dziś się przewiozłem i zauważyłem że cieńko reaguje na gaz,ale nie zawsze jakby muła łapała. PO podjechaniu pod dom silnik równo pracuje,ale czemu w czasie jazdy jak jej dam buta to nie chce się zesrać ze szczęścia??? Muszę jeszcze podmienić potencjometr przepustnicy. Wymienię również czujniki cieczy i powietrza.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano (edytowane)

Zazwyczaj usterka czujnika położenia przepustnicy to obniżona moc silnika , przy pełnym obciążeniu.

Uszkodzony czujnik temperatury powietrza zassanego -problem z uruchomieniem ,silnika,oraz gaśnie zaraz po uruchomieniu,większy apetyt na paliwo.

Czujnik temperatury cieczy podobne objawy.

Przy uszkodzonym częściowo czujniku temperatury cieczy czujnik temp zassanego powietrza podaje błędne dane, koryguje mieszankę przekonałem się na własnej skórze.

Edytowane przez maniura
Opublikowano
Ja to autko zakupiłem z walniętą uszczelką.Widać że ktoś nie za bardzo dbał o autko .Filtr powietrza był zapchany.Sporo nagaru w głowicy .Cylindry igła. Nie wiem jak jest z paliwem tzn filtrem.Mam wszystko tylko czas na wymianę . Silnik po remoncie to po prostu symfonia dla moich uszu. Więc jestem pewny że to tylko jakiś detal .Założę się że filtr jest zasyfiony od paliwa. :roll: Wszystko robię na dworze bo garażu nie mam i jestem zależny od pogody
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Na dodatek Swartz metalic II z M-pakietem i czarną podsufitką :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam, mam taki sam problem z autem jak Ty jest to e36 328 m52 możesz mi podpowiedzieć jak rozwiązałeś swój problem. Tak jak Tobie trzesie mi silnikiem i dodatkowo brakuje mu mocy na niskich obrotach tak do 3 tyś obr.
Opublikowano
Więc tak: wymieniłem olej bo miałem stary i w dodatku miał troche wody w sobie. Szczerze to poprostu sie uspokoiło wszystko jak pojeździłem więc ciężko powiedzieć co było,ale wygląda na to że poprostu potrzebowała troche jazdy,teraz zrobiłem przegląd i autko po dłuższej jeździe poprostu pracuje cudownie.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 5 lat później...
Opublikowano
witam. mam podobny problem. e36 m52b28 jak jest zimny jest ok jak sie zagrzeje to az trzesie buda jak chodzi na wolnych obrotach (po obrotomierzu tego nie widac) i wypada zaplon do tego, przy dojazdach do skrzyzowania jak wciskam sprzeglo zafaluje malo ze nie zgasnie nie raz, jak pada deszcz objawy sie nasilaja.. kiedys na kompie pokazalo tylko blad sondy lambda kupilem jjuz 3 uzywki, ostatnio 2 na raz, mialy byc 100% sprawne a na nich jeszcze gorzej bo nie raz do 3,5 tys obrotow wgl nie jedzie, na kompie teraz zero bledow, i co odkrylem jak odlacze calkiem wszystkie to autko rowno chodzi na wolnych obrotach zaplon nie wypada i obroty nie faluja, czy to mozliwe ze wszystkie sondy kupilem walniete? czy cos z ecu nie tak? wczesniej mialem 1 nie sprawna kupilem juz 3 na komp zero bledow a chodzi kicha, jak odepne jest ok tylko ze slabsza jest mi sie wydaje
Opublikowano

dziwne te sprawy bo sondy wyrzucają błędy, tak samo czujnik np. wału daje podobne objawy (przynajmniej ja miałem podobnie, dopóki się nie nagrzał to chodził ok), wypadanie zapłonów też jest rejestrowane przez auto.

 

Czym to auto diagnozujecie ? programem dedykowanym do BMW ?

 

Zwracacie uwage że sondy mogą być siemensa i boscha ? różnią sie diametralnie :) jedna pracuje 0-1V, druga 0-5V. Czy sondy podczas pracy silnika pracują normalnie i poprawnie w pełnym zakresie, czy w miare rozgrzewania auta też się zmieniają wartości.

 

Ja mimo wszystko zajrzałbym do czujnika wału chociaż jego błąd normalnie wyskakuje bo wymieniałem i miałem podobne objawy no ale INPA od razu wskazała czujnik wału.

 

warto jeszcze sprawdzić przepływomierz/podmienić może. Ttrzeba spojrzeć na rzeczywiste odczyty np. w INPIE jak auto pracuje poprawnie i jak zaczyna się dusić, może zalewa paliwem, świece jak wyglądają? mokre, opalone czy co.

 

na sam koniec sprawdzenie kompresji bo może któryś cylinder umarł i jak się zagrzeje to zaczyna mieć przedmuchy.

szukam
Opublikowano
yyy troche sie poprawie... komp zwykly jakis uniwersal do wszystkich nie mozna w nim parametrow zobaczyc, niestety w mojej bliskiej okolicy nikt nie ma inpy lub disa przynajmniej ja o tym nwm... chodzilo mi o to ze jak sondy podpiete to nie ma zadnego bledu ze sa walniete a auto dusi nie raz do 3,5 tys obr po 4 idzie jak szatan, na tych sondach co teraz kupilem, na poprzednich chodzila ok w pelnym zakresie obr tylko ze tak samo trzeslo buda na wolnych no zaplon tez wypadal i te obr przy dojazdach do skrzyzowan tez lubi zafalowac, nie raz bylo ok ale jak padalo to zawsze zafalowaly... a teraz na odpietych jest ok a na kompie nie bylem nie sprw teraz czy blad wywalilo jak odpiete... sondy siemensa takie jak siedzialy te same numery itp... swiece zmieniane na nowe jakies 2tys temu razem z fajkami wsio orginal bosh teraz nwm jak wygladaja.. przeplywka hmm tez jest dziwne bo jak z filtrem odepne ja to obroty zafaluja no jakby troche kulala na obrotach z odpieta, ale jak zdejme airboxa a przeplywka podlaczona tzn bezposrednio ciagnie powietrze odrazu przeplywka to obroty skacza do 2 tys jak ja odepne bez airboxa to chodzi rowno, wiec nwm czy jest dobra czy nie ale skoro z filtrem chodzi ok auto a po odlaczeniu kuleje to chyba dobra. nie no chodzi to napewno na wszystkich garach (slyszalem ja juz na 5 jak chodzi) oleju jakis tam strasznych ilosci nie bierze mimo ze na krotkich odcinkach jezdze tylko, kopcic nie kopci, jak sie da do odciny to tylko lekka czarna chmurke pusci.. odpala tak samo czy ciepla czy zimna nie trzeba jej prosic... mowisz ze moze byc czujnik polozenia walka lub walu walniety?
Opublikowano

No jak mialem uszkodzony to auto słabo jezdzilo, im cieplejsze tym gorzej. Gasl często jak wciskalem sprzęgło. Dźwięk silnika był trochę inny.

 

Jakby co to kable masz po 70zl. Instalacja inpy 30 minut

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.