Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobili dwoje drzwi, nowe ściągane z zagranicy, bo w polskich ASO akurat nie było. Cena 1908 pln za sztukę.

Do tego uszczelki, listwy, wygłuszenia, robocizna... No i calkiem nowa Astra do pośmigania :mrgreen:

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jedziemy dalej :cool2: Wcześniej wywaliłem końcowy katalizator, została sama pucha (rozciecie, wyjęcie monolitu, zaspawanie - nuda, brak zdjęć). Teraz przyszedł czas na drugiego kata, mogłem kupić downpipe, ale wolałem zmajstrować sam (znaczy się z kumplami z roboty). Moja genialna myśl technologiczna i zdolności poszukiwawcze - w zakresie wygmerania rury z nierdzewki o odpowiedniej średnicy - połączona z niezwykłymi umiejętnościami spawacza dały taki oto efekt:

 

pacjent przygotowany do zabiegu, unieruchomiony na uchwycie domowej roboty

 

http://img808.imageshack.us/img808/963/05042012227.jpg

 

Usunięcie katalizatora i wspawanie nowej dłuższej złączki elastycznej

 

http://img28.imageshack.us/img28/7358/05042012228.jpg

 

kombinacja alpejska (po to był nam wcześniej zmajstrowany stelaż)

 

http://img836.imageshack.us/img836/6651/05042012230.jpg

 

końcowe poprawki i wspawanie wsporniczków (operacja całkowicie bezsensowna i niepotrzebna)

 

http://img694.imageshack.us/img694/9084/17042012240.jpg

 

efekt końcowy. Byłby lepszy, gdyby nie profilaktyczne - i również absolutnie zbędne - majznięcie spawów antykorozją

 

http://img337.imageshack.us/img337/7360/17042012241.jpg

 

Release notes: :wink:

- można było jeszcze pobawić się w przeszlifowanie spawów i polerkę, ale aż takich zapędów estetycznych to ja nie mam. I zostaje tak, jak jest, dopóki zapędów tych nie posiądę :mrgreen:

- z moich badań empirycznych wynika, że montaż wsporników jest zbędny (nie ma już kata, który dociąża wydech). Ja obciąłem wsporniki, dospawałem tak, żeby pasowały i... pasują. Dla jajców :norty:

- podobnie dla jaj wymieniłem łącznik elastyczny, wymiana konieczna tylko, jeśli oryginalny byłby przepalony

- wszystkich malkontenów informuję, że niewystąpiły i nie występują skutki uboczne w postaci trzeszczenia, drgania, zwiększonego dymienia, spadku mocy, zmniejszenia pogłowia trzody chlewnej na mieszkańca, tajemnicze znaki na niebie i inne mało przyjemne rzeczy :cool2:

Edytowane przez zielo
Opublikowano

Ostatni wpis zdecydowanie ciekawszy niż monologi na temat "krętaczy z ubezpieczalni" :cool2: .

 

P.S. No i kolega Zielo również doczekał się odrzutowca :wink: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szymon: to nie monologi, tylko rozmowa z kolegą wania.

rychu: BLINKIMPULS_WARNBLINKER, jeśli dobrze pamiętam. Przed liftem chyba WARNBLINKER

 

W kolejnej odsłonie koło pasowe. U mnie minipęknięcie na całym obwodzie:

 

http://img98.imageshack.us/img98/251/p1030538m.jpg

 

Czytając forum można odnieść wrażenie, że jego wymiana to operacja skomplikowana i nie zawsze bezpieczna. Metody rogera (na biegu) nawet nie brałem pod uwagę, lepszy wydawał mi się sposób z zablokowaniem koła zamachowego, jaki swego czasu pokazał m. in. piotres. Ale najskutecznieje rozwiązanie okazał się oryginalny klucza do blokowania koła pasowego od czoła. Z tym, że jak napisałem w poście wyżej, nie kupuję tego, co mogę zrobić sam. Tym bardziej, że gotowe to gotowe, a ja chcę mieć po mojemu.

 

Oto rzeczona blokada - tokarka, spawarka, kątówka, trzask prask i jest:

 

http://img145.imageshack.us/img145/7119/p1030541b.jpg

 

Zęby wchodzą z wypusty koła, uchwyt ma się oprzeć o podłoże, na którym stoi auto. Po uprzednim zdjęciu osłony pod silnikiem podłożyłem dwie deski, wsadziłem blokadę, oparłem uchwyt o deski i jedziemy:

 

http://img542.imageshack.us/img542/3687/11082012249.jpg

 

Fotki są, jakie są, innych niet. Blokada daje konkretne podparcie, więc można wymienić koło w pojedynkę. Całość odbywa się na sztywno, nic się nie ugina, nie sprężynuje etc, dzięki czemu nie trzeba używać dużej siły. Założyłem porządny klucz na 3/4 plus przedłużka, zdecydowane (i wcale nie jakieś bardzo silne) szarpnięcie i śruba puściłą in no time :cool2:

Klucz mam zrobiony tak, że umożliwa demontaż koła w wersji dla leniwych - oparcie o podłużnicę, bez konieczności zdejmowania osłony pod silnikiem. Ale w końcu jakieś wyzwania trzeba przed sobą stawiać, nicht wahr :?:

 

Jeśli ma ktoś pytania związane z wymianą koła pasowego powyższym sposobem, to zapraszam.

Opublikowano

Zielona twoja galeria coraz bardziej mi się podoba :cool2: , poprawione audio również (chociaż mnie bardziej ciągnie do spraw mechanicznych).

 

 

Jak w swojej Bumce wymieniałem koło pasowe to również patent Roger-a nie podszedł mi do gustu.

Miałem chwilową możliwość skorzystać z pistoletu pneumatycznego i poszło bez problemu, ale Twoje rozwiązanie również bardzo mi się podoba :cool2: (PW już poszło).

 

Pewnie jeszcze hamulce masz do wymiany jak wyczytałem u nas albo na "sporcie" ...........?

 

 

P.S. Co do monologu to faktycznie złego wyrazu użyłem :roll: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawda, hamulce od stonesa leżą od zimy i czekają na chęci :oops:

Z audio to poczekaj na kolejny update, chyba nigdy nie osiągnę final stage'a :norty:

Opublikowano

Większość kół pasowych po przebiegu ~200tys.km wygląda podobnie, ale ciekawi mnie czy to co widać na foto to faktycznie pęknięcia czy tylko "zmarszczki" pracującej gumy...

 

Kluczyk fajny :)

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie to nie jest pęknięcie.

Klucz daje radę, poniżej drugi, dopracowany wypust na zamówienie jednego z forumowych rzeźbiarzy (kto kumaty, ten się domyśli :8) ). Więcej egzemplarzy nie przewiduję :norty: . Po prawej prototyp:

 

http://img855.imageshack.us/img855/550/p1030564b.jpg

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ramach żmudnych aktualizacji postaram sie w wolnym czasie powrzucać kolejne modyfikacje.

Swego czasu wpadły mi w łapska poduchy pod skrzynię, więc wymieniłem zapobiegawczo. Choć, jak się okazało, stare nie wykazały uszkodzeń:

 

http://imageshack.us/a/img15/3181/p1020505q.jpg

 

Podparcie skrzyni (kłania się mój dobry kolega podnośnik butelkowy), wspornik w dół i gotowe, 10 minut roboty:

 

http://imageshack.us/a/img716/6605/p1020506bv.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I mały teaser, cała relacja niebawem. Nastąpił konkretny update subwoofera, poniżej fotka z zaślepionymi uchwytami gum antypoślizgowych (jeszcze widać odbicia na dywanie) i grillem we wzorze logo Rockford Fosgate, wyciętym nowatorską metodą CNC-R (co nieco ręcznie :mrgreen: )

 

http://imageshack.us/a/img39/9693/p1030543u.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
@Zielo oj szybko szybko, wrzucaj relację bo w następnym tygodniu też mam plany na robienie car audio w turasie tak więc mógł bym podpatrzeć jakieś patenty. :mrgreen: :8)
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

700 pln za komlpet z poduszką, 60 tys przebiegu.

Swoja starą sprzedałem za 230.

  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Długo w galerii nic się nie działo. W rzeczywistości działo się sporo, będę wrzucał po kolei.

 

Przed obiecaną (rok temu :liar: ) relacją z upgradu audio, najpierw kilka spraw pomniejszych, na rozgrzewkę.

Nie wiem, czy pokazywałem, zmieniarka Xcarlink, opisana w innym temacie:

 

http://imageshack.us/a/img844/411/p1030601mo.jpg

 

Poprawka mocowania moich wypaśnych zimowych osłon w nerkach. Montaż/demontaż trwa teraz 2 minuty:

 

http://imageshack.us/a/img690/7176/p1040043se.jpg

 

Nowe odboje tylnej klapy:

 

http://imageshack.us/a/img850/7229/a9nw.jpg

 

I własnej roboty korki na odpływy drzwiowe:

 

http://imageshack.us/a/img41/5857/04sq.jpg

 

Całkowicie bezsensowna polerka końcówki wydechu:

 

http://imageshack.us/a/img542/4224/y2yz.jpg

 

Całkowicie sensowna wymiana padniętego emblematu tylnej klapy:

 

http://imageshack.us/a/img202/8465/mwzc.jpg

http://imageshack.us/a/img22/3143/y41g.jpg

http://imageshack.us/a/img35/1766/qs8.JPG

 

Wymiana czujnika PDC:

 

http://imageshack.us/a/img593/9135/1t7k.jpg

 

Może uda się spełnić obietnicę i sprawnie wrzucić następne, tym razem grubsze tematy :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.