Skocz do zawartości

325i Vanos, szarpanie na wyższych obrotach, falowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszytskich. Mozliwe ze otworzylem wlasnie temat ktory byl poruszany tu juz przez kogos ale przeczytalem juz mnostwo tematow i nie moge dopasowac swoje problemu do innych. Mianowicie kupilem niedawno E36 coupe 325 na Vanosie 1994r. i mam problem poniewaz auto szarpie na wyzszych obrotach tzn od 4,5-5 do samego odciecia oraz czasem nawet utrzymujac 2,5 tys przestaje ciągnąc a za chwile znow ciągnie. Do tego podczas jazdy na biegu jałowym faluja obroty, gdy sie zatrzymam najczesciej przestaja falowac. Czesto po zgaszeniu i ponownym odapleniu silnika te objawy ustaja do ponownego uruchomienia silnika. Nie wazne czy silnik cieply czy zimny objawy sa te same. Powiem co zdazylem zrobic by temu zaradzic: Wymienilem pompe paliwa na uzywke i nic. Wyciągnale przeplywomierz i od srodka wyglada jak nowka(czysty), wyczyscilem czujnik polozenia wału. I ciagle to samo. POMOCY!!! Dodam jeszce ze spalanie oscycluje w granicy 17,18 litrow po miescie, w Holandii. Nie pojade tu na diagnostyke kompa bo tu kosztuje takowa operacja milion euro :mad2:

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem dostaniesz ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
To jeszcze została Ci do podmiany i sprawdzenia sonda - to może być przyczyna szarpania, a napewno jest przyczyną tak wielkiego spalania

 

Dzieki kolego, podmienie napewno i dam znac co z tego wyszlo, a moze ktos mialby tez inne pomysly?

Opublikowano

Przepływka może wyglądać idealnie co nie znaczy że jest dobra, podmień z kimś.

Jednak ja bym sprawdził w pierwszej kolejności sondę jak zasugerował już Ci tu kolega

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Witam

 

Kolega miał takie przerywanie na wyższych obrotach. Wymiana świec i cewek (na inne używane, ale dobre) pomogła. Po problemie śladu nie ma. Sondę też możesz mieć walniętą przy takim spalaniu... Ale zacznij od świec i stanu cewek.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Przyjacielu. podepnij kompa. Wydasz niepotrzebnie kupę kasy. Głupi Carsoft powie ci co nie tak. Masz Live data i możesz tez porównać na żywca czy wszystko działa jak należy
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Panowie. Ostatnio tez pojawil sie problem odpalenia po dluzszym postoju, ale sam doszedlem do tego ze pompa nie pracuje. Okazalo sie ze przekazink sie zawiesza. Teraz po wymianiae przekaznika nie ma juz tak jak wczesniej opisalem tego ze auto czasem nie ciagnie lecz zostalo szarpanie. Dzis jechalem z Holandii do Polski to po jakichs 100km od startu auto przestalo szarpac i wszystko bylo ok. Nie gasilem Bawarki przez dobre 1000km jak tylko zgasilem i znow odpalilem wrocilo szarpanie. Sam juz nie wiem co to moze byc pomimo tego ze jestem mechanikiem:/
Opublikowano

Witaj,

 

Bez podpięcia kompa się nie obejdzie - bo podmieniać mozesz po kolei wszystkie czujniki i wyjdzie Cię to drożej niż diagnostyka.

Najprawdopodobniej masz padnięty (zwarcie na kablach) czujnik wału korbowego i stad problemy z rozruchem i szarpaniem, a do tego moze być jeszcze uszkodzony czujnik wałka rozrządu i silnik wchodzi w tryb awaryjny i pali Ci dużo.

Miałem tak samo. Po zdemontowaniu ww. czujników okazało się że izolacja na kabelkach w srodku pokruszona była od starosci i kable raz miały zwarcie i silnik nie chciał odpalic albo żle pracował, a raz było ok. Diagnostyka kompem od razu pokazała gdzie leży problem.

Tak jak pisze DjAquaz bez kompa ani rusz - bo moze być to co u mnie (przynajmniej tak wynika z Twojego opisu), a moze coś innego.

Dodam ze po wymianie tych czujników (koszt ok 500zł za obydwa) i wykasowaniu błedów auto wróciło do zycia.

Pozdr

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Pewnie tez tak zrobie jak mowicie z tym kompem, teraz jestem w polsce i mam dobrego sprawdzonego elektronika samochodowego tylko poki co jest na urlopie :mad2: Moze nie dodalem ze po wymianie tego przekaznika pompy paliwa Bawarzynka odpala bezproblemowo czy zimny czy cieply. I komputer pokazal ze mam paliwa na 30km wiecej :shock: Dziwne rzeczy sie odbywaja w tym moim nowym aucie ale pomimo tego wszystkiego kocham je jak zadne inne dotychczas, a bylo tego troszke:) (e28, 2xe23, e30).Pozatym mam mnostwo czesci do E23(2,8 i 3,2) jak by ktos byl chetny zapraszam na maila. Pozostajac w temacie nie zdrowej Wariatki(moje chore 2,5vanos) moze ktos inny spotkal sie z podobnym problemem? Piszcie!!
Opublikowano
Witam. Problem mojej bawarki raczej rozwiazany, mianowicie podlaczylem pod kompa u elektronika i wyskoczyl blad sondy. Zauwazylismy tez ze sonda wogole nie pracuje poniewaz caly czas utrzymuje napiecie w wysokosci 623mv, a podobno powinno skakac od 200 do 800. Tak wiec szykuje sie wymiana sondy. Wszytkim dziekuje za pomoc i donapisania w nastepnych postach. Temat uwazam za zamkniety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.