Skocz do zawartości

320i uszczelka pod głowicą?? /filmik w temacie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pewien problem. Jestem od niedawna posiadaczem mojego pierwszego samochodu - bmw e36 92' 320i. Kupiłem go 2 tygodnie temu. Niedawno zauważyłem przy wymianie oleju że na spodzie korka jest biały osad. Od razu zajrzałem na poziom płynu chłodniczego i było go mało, nie wiem jednak czy to poprzedni właściciel zapominał sobie go uzupełniac czy poprostu płyn chłodniczy wlazł w silnik. Poziom oleju nie wzrół, nie widze w nim zanieczyszczeń, samochód nie kopci na biało. Silnik pracuje całkiem dobrze, na niskich obrotach jest trochę ospały (bez vanosa) i czasem bardzo delikatnie falują obroty ale zamierzam wyczyścić silniczek krokowy i przepustnicę i zobacze czy pomoże.

Obejrzałem też dokładniej uszczelkę i wklejam oto filmik jak ona wygląda:

 

Widać zaciek, widać że się poci ale wyglądało mi to na stary olej. Poza tym nic mi nie kapie na podłoge, co o tym powiecie?? Będzie uszczelka do roboty??

Jeśli tak to mógłby mi ktoś podac taki całkowity koszt takiej naprawy?? Bo jak będize duży to moze bardziej by się opłacało zrobić swap silnika na 2,5 np?? Słysząłem że nie pali wiele więcej.

 

PS. Samochód ma instalację gazową sekwencyjną

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem dostaniesz ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano (edytowane)

Matuta, biały osad pod korkiem to całkowicie prawidłowy objaw jeśli robi się dużo kilometrów po mieście, silnik jest wtedy bardziej obciążany i taki osad ma prawo wystąpić, nie trzeba się tym przejmować. Informacje o tym można znaleźć nawet w informacji o prawidłowym eksploatowaniu BMW (nie chciałem pisać w "instrukcji obsługi" :8) ). Sam po wymianie oleju miałem takie masełko na korku :roll: Ale już nie mam :lol: :lol:

 

A co do wycieku to ciężko mi się odnieść, jak mówisz że nic nie kapie to :cool2: ok, z wymianą uszczelki trzeba uważać bo dużo mechaników lubi urywać gwinty od szpilek w bloku silnika :mad2: :mad2: Więc jak już to robić to oddać w pewne ręce (chyba że samemu) Bo można się nieźle sparzyć :mad2: :mad2:

 

Odnosząc się do

moze bardziej by się opłacało zrobić swap silnika na 2,5 np?? Słysząłem że nie pali wiele więcej.

Jeżeli niewiele więcej to dla ciebie 1,5l-2l na 100km to oczywiście pali niewiele więcej... Tyle że zamiast 8l zeżre z 9,5l, sprawdzone w autopsji bo sam byłem zmuszony do SWAP-a.

Edytowane przez jarek189

'Wiadomo, ze taki a taki pomysł jest nie

do zrealizowania. Ale żyje sobie jakiś

nieuk, który o tym nie wie. I on właśnie

dokonuje tego wynalazku.'

Albert Einstein

Opublikowano

biały osad na korku może byc powodem jazdy na krótkich odcinkach i nie dogrzania silnika,ja bym sie na razie tym nie martwił.

Uszczelkę pod deklem wymieni każdy kto potrafi trzymać klucz,czas wymiany nie jest krótki ze względu na ilość srubek ale robota jest banalna.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

czyli ta uszczelka która ma zaciek to usczelka pod deklem, nie pod głowicą tak?? Z góry przepraszam za banalne pytania :) To mnei trochę uspokoiliscie. W sumie zgadza się, zazwyczaj jeżdżę w mieście. Dzięki!

 

Jarek, mówisz ze 2,5 spala 1,5l więcej ?? Kurde a wszyscy mówia że prawie nie ma różnicy... Kłamczuchy :) W gazie 1,5l więcej to nie jest duża różnica, natomiast gdybym miał jexdzić w benzynie to wtedy każde pól litra więcej robiłoby różnice...

Opublikowano
Jeżeli chodzi o spalanie wiem co mówię, może i mój silnik nie jest pierwszej młodości 96r, ale w porównaniu ze starym m52b20 pali zdecydowanie więcej i widzę to podczas jazdy po mieście jak i w trasie. Więc opowieści o znikomej różnicy w spalaniu można spokojnie trzymać na półce razem z baśniami Andersena.

'Wiadomo, ze taki a taki pomysł jest nie

do zrealizowania. Ale żyje sobie jakiś

nieuk, który o tym nie wie. I on właśnie

dokonuje tego wynalazku.'

Albert Einstein

Opublikowano
Kolego . jak wyżej białe masełko to norma jak mało jeździsz zwłaszcza w zimie. Co do pocącej się uszczelki.To zdejmij dekiel ,musisz odkręcić wszystkie cewki pod plastikową pokrywą i odkręcić wszystkie śruby od dekla po brzegach i 4 na środku. Wyjmij delikatnie uszczelkę. oczyść rowek w deklu na około,potem uszczelkę. Jak masz na nową to kup nową i załóż a jak nie to możesz ...w ostateczności posmarować DELIKATNIE rowek silikonem no i jak uważasz DELIKATNIE przylgnie głowicy po całości. Oczyść do sucha spodnią część uszczelki i wtedy załóż. Jest to nie najlepszy sposób ale zazwyczaj działa.jak ładnie to zrobisz to będzie wyglądać schludnie,tylko nie używaj czerwonego silikonu .Najlepiej czarny :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.