Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Mam problem z moim Bmw(E39 525i 1997 tiptronic).Gdy wracalem z pracy zaswiecila mi sie kontrolka (symbol) akumulatora.Po przyjezdzie na parking okazalo sie ze po wrzuceniu biegu wstecznego auto nie cofa.A jak juz wyjalem kluczyk to samochodu nie udalo sie ponownie uruchomic.Swiatla,kontrolki nawiew dzialaja bez zarzutu,pradu nie brakuje.Jednak niezaleznie w jakiej pozycji ustawie wajche to na wyswietlaczu zawsze pokazuje "D".A na "D" nie da sie uruchomic silnika....Nie wiem co moglo sie stac.Wiem,ze wjazd na warsztat bedzie nieunikniony ale auto nawalilo mi za granica wiec liczyc sie musze z powaznymi kosztami.Moze ktos pomoze ocenic co to moze byc?Jesli nic powaznego to moze kumpel "zerknie"...Z gory dziekuje za odpowiedz.
Opublikowano
Zapaliła się lampka akumulatora.....poczytaj na forum, walnięty akumulator może spoooro nabroić w automacie. Podmień aku albo sprawdż jego ładowanie. U mnie jak padł : jeżdziłem normalne, zgaszenie auta, radio ok nawiew ok a zero reakcji na zapłon. Fakt manual u mnie to na zapych odpaliłem, nowe aku i Beta odżyła.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witaj

 

Moje auto ( 523i automat/tiptronic ) zachorowało dokładnie na tą samą przypadłość. Parę dni temu podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora i auto zaczęło jechać na 1 biegu wyłącznie. Wcześniej nie było żadnych objawów wskazujących na gotujące się problemy. Pomyślałem że coś komputerowi odbiło może, zatrzymałem auto, zgasiłem i więcej nie zapaliłem go już. Zdjąłem klemy z akumulatora na 20 min, założyłem i nic. Objaw identyczny - włączają się kontrolki wszystko chodzi oprócz zapalania - nawet nie kręci. Po podłączeniu do KTSa wyszedł błąd skrzyni. Na warsztacie okazało się że mam stopioną wiązkę kabli od komputera do silnika i skrzyni. Potopiła się izolacja na kablach i było zwarcie. Kupiłem wiązkę z identycznego anglika , po podmianie komputer nie pokazuje już błędów żadnych , zapala nawet na krótki moment i przepala się bezpiecznik NR 15 w bagażniku. Do tego zauważyłem że po włączeniu zapłonu ( bez zapalania silnika ) zwolniona jest blokada lewarka biegów ( wcześniej żeby z Park przesunąć go na Neutral trzeba było nacisnąć hamulec ) - można przełączać go w dowolną pozycję.

 

Jakieś pomysły Panowie szanowni ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.