Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

OK, ktoś powie, że się czepiam, ale nie lubię "nie wiedzieć" :mrgreen:

Mam taki motyw w mojej 528+LPG '97 manual: kiedy ruszam lub przyspieszam z np. 2 lub 3 biegu przy ok. 1400 obr/min (i tylko tu) słyszę dźwięk, jak by tłumika, czy jakiejś innej wibracji. Trwa to dosłownie sekundę (albo i mniej :? ), a w dodatku nie zawsze ma miejsce (wydaje mi się, że raczej przy większym obciążeniu silnika i szybkim przyspieszaniu - wolno wchodząc na obroty tego nie słychać...). Dźwięk występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Silnik idzie doskonale, nic nie szarpie, nie traci mocy. Ale denerwuje mnie coś, czego nie potrafię zidentyfikować...

Może ktoś coś zasugeruje?

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Popieram przedmówcę z całą pewnością, książkowe objawy.

Silnik idzie doskonale, nic nie szarpie, nie traci mocy.

Wkrótce zacznie...

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Tego się obawiałem (kolega w A4 ma to samo...). Dzięki za pomoc. :cool2:

CO radzicie: wymienić czy wyciąć? Nie lubię głupich ruchów, więc ja pewnie będę za wymianą... Drogo???

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Na twoim miejscu próbowałbym wymienić na jakiś sprawny. Ja kiedyś u siebie wycięłem i teraz przy ostrej przegazówce wydobywa Się metaliczny odgłos niezbyt miły dla ucha. Zastanawiam Się nad włożeniem takiego wynalazku: http://www.jmj.com.pl/?lang=pl&page=oferta&subpage=1&dzial=katalizatory&submenu=owalne#view

choć kiedyś widziałem specjalnie dedykowane do BMW za około 500zł tylko nie pamiętam strony ani producenta :?

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Na twoim miejscu próbowałbym wymienić na jakiś sprawny. Ja kiedyś u siebie wycięłem i teraz przy ostrej przegazówce wydobywa Się metaliczny odgłos niezbyt miły dla ucha. Zastanawiam Się nad włożeniem takiego wynalazku: http://www.jmj.com.pl/?lang=pl&page=oferta&subpage=1&dzial=katalizatory&submenu=owalne#view

choć kiedyś widziałem specjalnie dedykowane do BMW za około 500zł tylko nie pamiętam strony ani producenta :?

 

Dzięki wielkie, będę polował. :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
CO radzicie: wymienić czy wyciąć? Nie lubię głupich ruchów, więc ja pewnie będę za wymianą... Drogo???

Drogo. Choć u Ciebie to i tak pół biedy, bo katy masz tylko 2, za sondami. Jeśli nie przeszkadza Ci lekko zwiększony hałas w kabinie i nie przypinasz się weekendami łańcuchem do drzew to możesz się pokusić o ich "wyjazd". Nie widzę, jak to dokładnie u Ciebie wygląda, jeśli jednak masz możliwość to wstaw tam rurę o tej samej średnicy a nie, jak to większość mówi "strumienicę", albo co gorsza "strumiennicę" :lol:

Najlepiej jednak kup używki/używkę, zwłaszcza, jeśli to tylko 1 kat.

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Kolega Maciej V8 może mieć rację.

Ja miałem podobne objawy jak opisujesz (dziwne pojedyncze brzęczenie przy ruszaniu). Winowajcą okazał się wał: luzy na krzyżaku + zużyty przegub.

Opublikowano
Zapomnialem dodac,ze mozesz sprawdzic wal w czasie jazdy.Rozpedz sie do okolo 80km i noga z gazu najlepiej gdzies z gory tak zeby to auto pchalo silnik,jesli cos sie dzieje z walem to powinienes przy okolo 60-70 poczuc wibracje lub buczenie. Ale sa wyjatki i moze byc cicho. Sprawdz tez polosie wiem ze one sa niezniszczalne ale warto zerknac(tak kiedys myslalem,ze nie da sie uszkodzic poloski w bmw do kiedy moj ZDOLNY kolega tego dokonal)
Opublikowano
Ja bym sprawdził podpore wału napedowego oraz lacznik

TO też miałem sprawdzić - jak zapinam jedynkę słyszę "puknięcie" z tyłu... Nic co by mi spać nie dało, ale lubię mieć tip-top nawet 14-letnie autko :cool2: .

Ta wibracja, której dotyczy temat nie jest ani bolesna, ani specjalnie uciążliwa, ale wnerwia mnie potwornie, bo przy całym luksusie, jaki daje Buńka nie powinna mieć miejsca. Na marzec dopiero planuję zabawy z samochodem (wyeliminowanie wibracji i zmiana zawiasów z przodu - mam "sportowe" i nijak mi nie pasuje do E39 Touringa...). Dam znać, co wyszło.

WSZYSTKIM bardzo dziękuje za pomysły! :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.