Skocz do zawartości

325i problem z zamykaniem szyby manualnej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Chłopaki mam dość mojej szyby. Od paru dni wieje mi bo nie mogłem jej zamknąć do końca, teraz kupiłem ślizgi nowe w serwisie, próbowałem ją jakoś wyregulować ale ona nadal wyskakuje z uszczelki i idzie nie równo do góry! To jest jakaś porażka, aż mam ochote kupić nowe drzwi kompletne jak mam sie bawić dalej cały dzień w tą regulacje! Powiedzcie mi dlaczego szyba idzie na dół normalnie a do góry już idzie krzywo, wypada z uszczelki (tej prowadnicy gumowej pod stelażem z lewej i prawej strony) ?? Co mogę robić źle? Próbówałem regulować śrubą mechanizm ale nadal lipa... Jak zamykam szybe to muszę rękoma dociągnąć szybę do prawej krawędzi drzwi (w strone tyłu samochodu) i dopiero pójdzie prosto jak ją sam nakieruje. Ale i tak wieje delikatnie bo jest poza uszczelką... Ten mechanizm jest na korbkę, manualny nie elektryczny. Boże pomóżcie mi z tym problemem bo już mnie on irytuje :/

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano

Nie wiem, jak jest z szybami manualnymi, ale akurat ten element powinien być taki sam jak w elektrycznych.

 

Szyba jest od dołu podparta [przyczepiona] do takiej płozy-prowadnicy-podstawki. Szyba się trzyma na 2 plastikowych "wpinkach" wpinanych w płozę i w szybę. Często się zdarza, że te wpinki się wyrabiają [zabójczy czas...], szyba nie jest właściwie podparta i dlatego się krzywo podnosi.

 

Proponuję zdjąć boczek z drzwi, otwierać i zamykać szybę, patrząc co tam się dzieje. Podejrzewam, że właśnie tu będzie tkwił problem.

 

Jeśli to będzie to, to zamieszczam jedną z możliwości naprawy usterki:

Wyciągamy tą płozę, dokładnie czyścimy w środku, czyścimy szybę w miejscu, gdzie była ta podstawka [benzyną ekstrakcyjną - odtłuszczamy] i sklejamy silikonem / klejem epoksydowym / co nam przyjdzie do głowy [grunt, żeby chwyciło metal i szkło].

 

 

Jeśli nie tu będzie tkwił problem, to mogą być uszkodzone prowadnice. Mi się kiedyś urwało uszczelko-filcowe[?] wytłumienie wewnątrz prowadnicy wzdłuż drzwi [z tyłu drzwi, tam, gdzie zamek, w drzwiach przednich] i objawy były podobne. Odtłuszczenie i przyklejenie pomogło.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Szyby to dość częsty problem w BMW i dość upierdliwy wiem bo sam przerabiałem go.

Krzywo otwierające się i zamykające szyby tak w wersji elektrycznej jak i manualnej to np. zniszczone ślizgi (plastikowe elementy które przesuwają się w prowadnicach) w prowadnicach (popękane, połamane) koszt około 10-12 zł na allegro.

Druga częsta przyczyna takiego stanu rzeczy to zniszczone, naderwane, wytarte lub popękane uszczelki w których przesuwa się szyba (mowa tu oczywiście o sedanach lub kombi) i jeśli uszczelka jest zniszczona choć trochę to czeka nas zakup nowej (ja dałem za komplet do przednich drzwi około 80 zł) bo szyba będzie się krzywo zamykać lub otwierać. Dodam jeszcze że uszczelka jest montowana na wcisk nie trzeba jej kleić.

Opublikowano
Szyby to dość częsty problem w BMW i dość upierdliwy wiem bo sam przerabiałem go.

Krzywo otwierające się i zamykające szyby tak w wersji elektrycznej jak i manualnej to np. zniszczone ślizgi (plastikowe elementy które przesuwają się w prowadnicach) w prowadnicach (popękane, połamane) koszt około 10-12 zł na allegro.

Druga częsta przyczyna takiego stanu rzeczy to zniszczone, naderwane, wytarte lub popękane uszczelki w których przesuwa się szyba (mowa tu oczywiście o sedanach lub kombi) i jeśli uszczelka jest zniszczona choć trochę to czeka nas zakup nowej (ja dałem za komplet do przednich drzwi około 80 zł) bo szyba będzie się krzywo zamykać lub otwierać. Dodam jeszcze że uszczelka jest montowana na wcisk nie trzeba jej kleić.

 

 

Jak pisze kolega - raczej nie prowadnice i ślizgi tylko wytarty zamsz w uszczelce( wyciera się najczęściej na wysokości lusterka ) -możesz zrobić mały eksperyment i będziesz wiedział czy to uszczelka czy prowadnica - wstrzykujesz trochę oleju silnikowego strzykawką na uszczelkę na wysokości lusterka rozprowadzasz najmniejszym palcem palcem w uszczelce ten olej jak najniżej się da - od strony klamki tak samo-zaczynasz podnosić delikatnie -jak się olej rozsmaruje to szyba powinna się podnosić i opuszczać bez problemu ( pod warunkiem że rypnięta była uszczelka ) ale nie jest to panaceum na ten problem - bo ma to tylko zastosowanie dopóki olej się nie wytrze lub nie wymyje go woda.

Do kolegi franc321 gdzie kupowałeś te uszczelki do drzwi po 80 zł/ komplet -bo ja na serwisie jakieś 3 lata temu płaciłem 120 zł/ sztukę.

A coś mi się wydaję że w jednych drzwiach czas uszczelki powoli się kończy i trzeba by ja wymienić :D

Pozdrawiam

masqo
Opublikowano

u mnie problemem jest krzywa prowadnica, która ma wygięte jedno ramie

ślizgi warto kupować w serwisie bo są w tej samej cenie co na allegro :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.