Skocz do zawartości

316i napinacz paska PK stuka i rusza się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, panowie potrzebuje pomocy, tak, tak użyłem wyszukiwarki ale za bardzo nie znalazłem odpowiedzi :? , a minowicie posiadam compacta i silnik m43b16, tydzień temu wymieniłem pasek wieloklinowy bo stary strasznie piszczał, i przez pierwsze dni było cichutko (stary pasek miał przejechane ok 15 tys km) a dziś gdy odpaliłem auto coś stukało jak by młotkiem, podniosłem maske do góry na właczonym silniku i zauwarzyłem ze napinacz paska wydawał taki dziwek stukającego młotka i poruszał sie dość gwałtownie jak by ktoś nim mocno szarpał, do tego znowu pasek zaczą popiskiwać po ok 3 minutach wszystko ucichło, czy to oznacza napinacz do wymiany?

prosze o pomoc :(

 

ps. ile może kosztować taki napinacz??

________

Tytuł poprawiłem. Dostajesz ostrzeżenie za nieprzestrzeganie formatu tytułowania wątków! /mattiss

Opublikowano
witam, mam podobny problem, wymieniłem pasek i obydwie rolki prowadzące na nowe, sprawdziłem alternator(ok). Pasek przez kilka dni nie świszczał po kilku dniach świst powrócił. Mam wyciek oleju z obudowy rozrządu, myślę że jak usunę wyciek i wyczyszczę wszystko sprawa ucichnie:) Dam znać jak efekty... sprawdź czy nie masz czasem zatartych łożysk.
Opublikowano
witam, panowie potrzebuje pomocy, tak, tak użyłem wyszukiwarki ale za bardzo nie znalazłem odpowiedzi :? , a minowicie posiadam compacta i silnik m43b16, tydzień temu wymieniłem pasek wieloklinowy bo stary strasznie piszczał, i przez pierwsze dni było cichutko (stary pasek miał przejechane ok 15 tys km) a dziś gdy odpaliłem auto coś stukało jak by młotkiem, podniosłem maske do góry na właczonym silniku i zauwarzyłem ze napinacz paska wydawał taki dziwek stukającego młotka i poruszał sie dość gwałtownie jak by ktoś nim mocno szarpał, do tego znowu pasek zaczą popiskiwać po ok 3 minutach wszystko ucichło, czy to oznacza napinacz do wymiany?

prosze o pomoc :(

 

ps. ile może kosztować taki napinacz??

wymień i nie czekaj

pasek piszczy bo napinacz nie jest dokładnie w osi

Opublikowano
witam, mam podobny problem, wymieniłem pasek i obydwie rolki prowadzące na nowe, sprawdziłem alternator(ok). Pasek przez kilka dni nie świszczał po kilku dniach świst powrócił. Mam wyciek oleju z obudowy rozrządu, myślę że jak usunę wyciek i wyczyszczę wszystko sprawa ucichnie:) Dam znać jak efekty... sprawdź czy nie masz czasem zatartych łożysk.
to daj znac czy pomogło :cool2: , ja u siebie wycieku niezauwżylem, rolki też mam nowe, tzn rok temu wymieniałem

 

wymień i nie czekaj

pasek piszczy bo napinacz nie jest dokładnie w osi

a własnie zauwarzyłem tez ze na tej rolce wyzej jak silnik włączony i jest zimny to pasek troche nie jest dokladnie na rolce jedna krawędz paska nie jest na rolce po tych ok 3min juz nachodzi na rolke :cry2: widzialem ze jest gdzies to opisane na forum. Jutro zamówie ten napinacz i zobacze co i jak.

 

 

Dzieki za wasza pomoc :cool2:

Opublikowano
witam ponownie, wymieniłem napinacz na napinacz firmy INA, ale problem stukania jest dalej, po nocy na zimnym silniku dalej napinacz stuka (około 4 razy stuknie i cisza), i przez minute piszczy pasek. Może ma ktos kolejny pomysł dlaczego tak jest?? Obie rolki sprawdzane, luzu nie ma, tak samo alternator i pompa od wspomagania, wycieku oleju tez nie mam. Ostaniao mam problem z rozrusznikiem, nie załapuje za pierwszym razem ale tylko na zimnym silniku, domyślam sie ze to bendyks szwankuje czy jakoś tak.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.