Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich miłośników BMW. Wiem że mój problem był opisywany wielokrotnie, ale im więcej czytam o tym problemie tym bardziej boli mnie głowa i rozkładam ręce, dlatego potrzebuje porady fachofców w tym temacie. A mianowicie posiadam e34 20i 24v rok prd 92. problem wygląda następująco w renozansie prędkości 100-110km/h odczuwalne są wibracje przodu powyżej prędkości 120km/h wibracje ustępują. wznawiają się z podwujną siłą przy prędkości 150-160km/h. Jedyne co udało mi sie wykluczyć to koła. Na zimowych (15) wibracje są dużo mniejsze. na letnich (225/50/16) wibracje są odczuwalne dość pokaźne. Moje ingerencje aby zlikwidować ten problem są następujące - wymiana opon letnich na nówki, wielokrotne wyważanie kół, wymiana końcówek drążków, ustawianie zbieżności, czyszczenie piast, wymiana wspornika drążka środkowego. Dodam jeszcze że felgi 16-stki które posiadam nie wymagają pierścieni centrujących poniewaz wchodzą na piaste bez luzu. Jedyna rzecz na którą w tej chwili obstawiam są wahacze górne, w które nigdy nie ingerowałem. Czytałem na którymś z forum że to główna przyczyna bicia w e34, czytałem też żeby sprawdzic te wahacze na tak zwanego kopniaka - jezeli na skreconych kolach kopne w opone zachowuje sie jak galareta szczegolnie prawa strona. Wjechalem autem na kanał a kolega kopał w koła zauważyłem ze tuleje wachacza górnego nie są tak stabilne, ale nie wiem też czy przy kopnięciu powinny byc sztywne i wogóle się nie ruszać. dodam jeszcze ze mechanik na trzepakach nie wykrył żadnych luzów w zawieszeniu, powiedział też że jeżeli był by luz to napewno nie ustawił by mi zbieżności. Im więcej ingeruje w wymiane przednich elementów zawieszenia tym bardziej trzepanie ustaje. Na koniec dodam że trzepania nie czuć na kierownicy. czuć to na karoseri i czuć jak przód "tańczy" i są to wibracje typu lewo - prawo nie góra-dół. Prosze bardzo o porady każda będzie cenna. Pozdrawiam Jacek
Opublikowano
sprawdź czy łożyska masz całe... bo od nich potrafi bić i co najważniejsze sprawdź poduszki pod silnikiem :shock: bo jak ci się wyrobią to silnik przy określonych prędkościach lata z lewej do prawej i jak są całe to pochłaniają te wibracje a jeżeli się wyrobią to wiadomo ja miałem takie coś tylko nie w BM-ce tylko że przy prędkościach 90-120 i potem 140-150 km/h a tak to cisza spokój i objawami były trzepanie karoserią przodem(przy dużych prędkościach całym nawet) i to że przód myszkował niemiłośiernie... więc tak radze sprawdzić

Grubo albo Wcale...

FWD Is For GAY :P

http://www.youtube.com/user/Pienio21?feature=mhum#p/a

Opublikowano
sprawdź czy łożyska masz całe... bo od nich potrafi bić i co najważniejsze sprawdź poduszki pod silnikiem :shock: bo jak ci się wyrobią to silnik przy określonych prędkościach lata z lewej do prawej i jak są całe to pochłaniają te wibracje a jeżeli się wyrobią to wiadomo ja miałem takie coś tylko nie w BM-ce tylko że przy prędkościach 90-120 i potem 140-150 km/h a tak to cisza spokój i objawami były trzepanie karoserią przodem(przy dużych prędkościach całym nawet) i to że przód myszkował niemiłośiernie... więc tak radze sprawdzić

Kolego poduchy pod silnikiem ok, które łożyska masz na myśli na piastach?

Opublikowano

to moga byc tuleje wahaczy gornych, nie jest to na 100% pewne ale prawdopodobnie to one wlasnie sa przyczyna tych drgan

 

w e34 tuleja nie dostanie luzu ze bedzie latac, co nie swiadczy ze nie jest juz wyrobiona, tu trzeba mechanika co robi BMki, on Ci powie czy sie tuleje zuzyly juz czy nie

 

 

ja u siebie wymienialem wszystkie 4 tuleje, mialem ten sam problem, po wymianie problem znikl (dodatkowo jeszcze nowe koncowki drazkow itp., nowe felgi + opony)

Opublikowano
to moga byc tuleje wahaczy gornych, nie jest to na 100% pewne ale prawdopodobnie to one wlasnie sa przyczyna tych drgan

 

w e34 tuleja nie dostanie luzu ze bedzie latac, co nie swiadczy ze nie jest juz wyrobiona, tu trzeba mechanika co robi BMki, on Ci powie czy sie tuleje zuzyly juz czy nie

 

 

ja u siebie wymienialem wszystkie 4 tuleje, mialem ten sam problem, po wymianie problem znikl (dodatkowo jeszcze nowe koncowki drazkow itp., nowe felgi + opony)

 

Dziękuje koledze za wskazówki w tygodniu postaram się wymienić kompletne wahacze górne, dlatego że od kąd mam e34 nigdy nie wymieniałem na górnych wahaczach tuleji, a nie wiem też w jakim stanie są swożnie. Wymienie i napisze jakie będą rezultaty

Opublikowano
to moga byc tuleje wahaczy gornych, nie jest to na 100% pewne ale prawdopodobnie to one wlasnie sa przyczyna tych drgan

 

w e34 tuleja nie dostanie luzu ze bedzie latac, co nie swiadczy ze nie jest juz wyrobiona, tu trzeba mechanika co robi BMki, on Ci powie czy sie tuleje zuzyly juz czy nie

 

 

ja u siebie wymienialem wszystkie 4 tuleje, mialem ten sam problem, po wymianie problem znikl (dodatkowo jeszcze nowe koncowki drazkow itp., nowe felgi + opony)

 

Dziękuje koledze za wskazówki w tygodniu postaram się wymienić kompletne wahacze górne, dlatego że od kąd mam e34 nigdy nie wymieniałem na górnych wahaczach tuleji, a nie wiem też w jakim stanie są swożnie. Wymienie i napisze jakie będą rezultaty

Opublikowano
to moga byc tuleje wahaczy gornych, nie jest to na 100% pewne ale prawdopodobnie to one wlasnie sa przyczyna tych drgan

 

w e34 tuleja nie dostanie luzu ze bedzie latac, co nie swiadczy ze nie jest juz wyrobiona, tu trzeba mechanika co robi BMki, on Ci powie czy sie tuleje zuzyly juz czy nie

 

 

ja u siebie wymienialem wszystkie 4 tuleje, mialem ten sam problem, po wymianie problem znikl (dodatkowo jeszcze nowe koncowki drazkow itp., nowe felgi + opony)

 

Wymieniłem wachacze górne, niestety to nanic, trzepanie ustało ale nie zupełnie... Rozkładam ręce....

Opublikowano

pewnie, ze tak, jak widzisz u Ciebie nie jest to jedyna przyczyna, po wymianie wahaczy telepanie troche ustapilo, musisz wyeliminowac wszystkie ferelne podzespoly dla koncowego efektu

 

wiesz cos kiedy byly wymieniane? moga byc juz stare (chyba minimalna grubosc to 10,4 z przodu), pozatym mogly sie pokrzywic i wtedy jest bicie

Opublikowano
pewnie, ze tak, jak widzisz u Ciebie nie jest to jedyna przyczyna, po wymianie wahaczy telepanie troche ustapilo, musisz wyeliminowac wszystkie ferelne podzespoly dla koncowego efektu

 

wiesz cos kiedy byly wymieniane? moga byc juz stare (chyba minimalna grubosc to 10,4 z przodu), pozatym mogly sie pokrzywic i wtedy jest bicie

Nie mam pojęcia kiedy były wymieniane, jak już pisałem rant jest dość pokaźny ale przy hamowaniu zabardzo nic nie czuc tzn nic nie wskazuje na to zeby byly krzywe. Kiera prosto pedał od hamulca nie skacze. Dopiero przy shamowaniu auta do 0km/h czuc jak auto hamuje skokowo - nie płynnie a tak jak by delikatnie miało się podnosić do góry i na dół czuć to przy prędkości 40 - 30....

  • 1 rok później...
Opublikowano
Powodem dziwnych drgań samochodu były opony na tyle, nie mialy zadnych wybrzuszeń lub widocznych niepokojących usterek więc to troszke dziwne, wymieniłem opony na nowe i po problemie, teraz jest juz dobrze, lecz walka z tym ustrojstwem była kosztowna tzn, wymienione opony na przodzie na nowe, wymiana wahaczy gornych i dolnych, wymiana koncowek, drążka, wspornika, tarcz, klockow, na koncu wymienilem opony tylnie na nowki i po problemie....Temat uwazam za zamknięty, dziękuje wszystkim za pomoc.
Opublikowano
Moje ingerencje aby zlikwidować ten problem są następujące - wymiana opon letnich na nówki

 

Gdybys napisal od razu ze wymieniles tylko przod to ktos by ci poradzil zebys przelozyl kola tyl-przod, a tak oszukales nas i sam siebie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.